Νέα δεδομένα, ισορροπίες και προκλήσεις φέρνει για την αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών η ολοκλήρωση της συμφωνίας ανάμεσα στην Public και τη Media Markt.
Η νέα εταιρεία που δημιουργούν οι δύο πρωταγωνιστές του λιανεμπορίου έχει το μέγεθος αλλά και τη δυναμική για να ανατρέψει τα πάντα στον κλάδο, φέρνοντας αύξηση του ανταγωνισμού, αλλαγές στα μερίδια της αγοράς αλλά και καλύτερες τιμές και προσφορές με μεγάλο κερδισμένο τον τελικό καταναλωτή.
Παράγοντες της αγοράς χαρακτηρίζουν την νέα εταιρεία «εθνικό πρωταθλητή», λόγω των σημαντικών της μεγεθών σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς θα διαθέτει 67 φυσικά και 4 online καταστήματα, ενώ ο τζίρος της για φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ.
Click4more: Πράσινο φως για την συνεργασία Media Markt και Public
Να σημειωθεί, ότι η συμφωνία προβλέπει, ότι στη νέα εταιρεία συμμετέχει κατά 75% o Όμιλος Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού και ιδιοκτήτης της Public και κατά 25% η MediaMarktSaturn, ιδιοκτήτης της Media Markt.
H κίνηση αυτή, που είναι πρωτόγνωρη για τα δεδομένα του ελληνικού λιανεμπορίου δημιουργεί τον μεγαλύτερο omnichannel retailer οικιακών/καταναλωτικών ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας σε Ελλάδα και Κύπρο.
Στα ράφια της νέας εταιρείας –φυσικά και ψηφιακά- οι καταναλωτές μπορούν να βρουν περισσότερους από 1.500.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων. Αντίστοιχα, από τα καταστήματα της νέας εταιρείας περνούν, κάθε χρόνο περισσότεροι από 100 εκατ. καταναλωτές, ενώ συνολικά δίνει δουλειά σε περισσότερους από 2.300 εργαζόμενους.
Αλλάζει ο χάρτης της αγοράς
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, τα μεγέθη της νέας εταιρείας, το προφίλ των ιδιοκτητών της, αλλά και η δυναμική που δημιουργεί, αλλάζουν άρδην τα δεδομένα στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Πρώτα απ΄όλα, όπως εξηγούν, η νέα εταιρεία θα εκτιναχθεί απευθείας στην πρώτη θέση του κλάδου σε επίπεδο προσφοράς προϊόντων.
Η τεράστια γκάμα των προϊόντων της σημαίνει ότι μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της κάθε δυνατή επιλογή, είτε αυτή αφορά σε λευκές, είτε σε μαύρες συσκευές, είτε ακόμη και σε προϊόντα ψυχαγωγίας. Το γεγονός αυτό μεταφράζεται σε σημαντικές οικονομίες κλίμακος, οι οποίες με τη σειρά τους θα μετουσιωθούν σε καλύτερες τιμές αλλά και προσφορές.
Το τελευταίο διάστημα, οι λευκές ηλεκτρικές συσκευές –μετά και την είσοδο του Πλαισίου- έχουν γίνει το νέο πεδίο ανταγωνισμού των αλυσίδων. Σε αυτή την αγορά, η νέα εταιρεία θα παίξει ηγετικό ρόλο. Στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι, η είσοδος νέων «παικτών» θα λειτουργήσει θετικά και για τους προμηθευτές, οι οποίοι δεν θα βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με μονοπωλιακές πρακτικές αλλά αντίθετα θα έχουν σαφώς περισσότερα κανάλια διανομής των προϊόντων τους.