Σάββατο, 23 Νοε.
10oC Αθήνα

Β. Σταύρου: «1.100 προσλήψεις εν μέσω κορονοϊού από την ΑΒ Βασιλόπουλος»

Β. Σταύρου: «1.100 προσλήψεις εν μέσω κορονοϊού από την ΑΒ Βασιλόπουλος»

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Βασίλης Σταύρου, μίλησε στο newsit.gr και τη Μαίρη Παπακωνσταντίνου για τις αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού, στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και το επενδυτικό πλάνο της επιχείρησης.  

Εξηγεί πώς οι καταναλωτές από τα απολυμαντικά, τα όσπρια και τα ζυμαρικά, στράφηκαν σε αγορές προϊόντων όπως αλεύρι, μαγιά κι άλλων που σχετίζονται με την οικιακή κατανάλωση και την υγιεινή διατροφή. Προβλέπει, δε, ότι, καθώς οι καταναλωτές εξοικειώθηκαν με τις ηλεκτρονικές αγορές, στο μέλλον θα συνδυάζουν να κάνουν τις αγορές τους, από πολλαπλά κανάλια (omni channel), επιλέγοντας ανάμεσα από το φυσικό κατάστημα, και το e-shop, ανάλογα με την εκάστοτε ανάγκη. Ανακοίνωσε επίσης, ότι μέσα στο έτος θα ανοίξουν 8 νέα εταιρικά καταστήματα και 30 με 35 franchise, ενώ μιλά για το πρόγραμμα προσλήψεων, καθώς και για τις 1.100 προσλήψεις που πραγματοποιήθηκαν εν μέσω κορονοϊού, εκ των οποίων οι 500 για να καλύψουν τις ανάγκες του ηλεκτρονικού καταστήματος.   Στη συνέντευξή του ο κ. Σταύρου ανάφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

Στρατηγική για την αντιμετώπιση της κρίσης του κορονοϊού

«Αυτό το οποίο ζούμε κι αυτό που θα ζήσουμε το επόμενο διάστημα, είναι κάτι πρωτόγνωρο. Είναι πράγματα που συμβαίνουν μια φορά σε κάθε γενιά, αν αναλογιστούμε ότι η τελευταία φορά που ο πλανήτης έζησε φαινόμενα πανδημίας ήταν το 1918. Άρα προηγούμενη εμπειρία δεν μπορεί κανείς να πει ότι είχε. Με την έναρξη της κρίσης, αυτό που στοχεύσαμε είναι δύο βασικοί άξονες. Ο πρώτος έχει να κάνει με την υγεία των συνεργατών και των πελατών και ο δεύτερος, να μην λείψει τίποτα από την κάθε οικογένεια.  Αντιδράσαμε όλοι μαζί, το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, μεθοδευμένα κι οργανωμένα και δεν είδαμε εικόνες στα ράφια μας παρόμοιες με αυτές που βλέπαμε σε άλλες χώρες. Αξίζει ένα μεγάλο συγχαρητήρια σε όλους όσοι εμπλακήκανε στην εφοδιαστική αλυσίδα».

Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες

«Στο ξεκίνημα  της κρίσης υπήρχε μία ένταση σε κάποιες κατηγορίες όπως είναι απολυμαντικά και καθαριστικά, καθώς επίσης και σε κάποια προϊόντα που είναι για αποθήκευση στο σπίτι, όπως είναι τα ζυμαρικά, τα όσπρια, ρύζια, αλεύρια. Αυτό ήταν στην πρώτη φάση. Στη συνέχεια ήταν μία μεταστροφή του κόσμου σε κατανάλωση στο σπίτι, κάθομαι μέσα φτιάχνω μόνος μου πράγματα, άρα υπήρξε μια αύξηση της ζήτησης σε οτιδήποτε καταναλώνεται και φτιάχνεται στο σπίτι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μαγιά, που σχετίζεται με μαγειρική και κατανάλωση στο σπίτι. Κάπως έτσι εξακολουθεί να εξελίσσεται και τώρα.  Αυτό που λέμε κατανάλωση στο σπίτι είναι μια συνήθεια που ήρθε για να μείνει.  Επίσης υπάρχει στροφή σε ότι έχει να κάνει με τον υγιεινό τρόπο διατροφής  και τη διασφάλιση της υγιεινής των προϊόντων. Υπάρχει ένα άγνωστο κομμάτι, σε τι βαθμό θα επανέλθει η κανονικότητα και τι συνήθειες θα αφήσει πίσω, ώστε ανάλογα να προσαρμοστούμε»

Αντισηπτικά και μάσκες

«Η αγορά στα αντισηπτικά έχει ομαλοποιηθεί αρκετά. Έχει βοηθήσει πάρα πολύ το γεγονός ότι έχουν μπει στην παραγωγή κι ελληνικές επιχειρήσεις. Άρα λοιπόν σήμερα μπορεί κάποιος εύκολα να τα βρει στα σούπερ μάρκετ. Από κει και πέρα η μάσκα από ότι φαίνεται θα είναι ένα καινούργιο είδος που θα μπει στη ζωή μας.  Η εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολο των προϊόντων που είχαμε δεχθεί μία πίεση έχει ομαλοποιηθεί»

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες και οι 500 προσλήψεις

«Η πίεση που δέχθηκε το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν υπερβολικά μεγάλη, μιλάμε για πολλαπλάσιο αριθμό παραγγελιών σε σχέση με αυτόν που όλες οι δομές ήταν προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουμε.  Εμείς σαν εταιρεία είχαμε αποφασίσει εδώ και μεγάλο διάστημα να επενδύσουμε σε αυτό το κανάλι. Για να ανταπεξέλθουμε στη μεγάλη ζήτηση αυτό που κάναμε ήταν να διευρύνουμε τις ώρες παραδόσεων, ενισχύσαμε παραδόσεις και Κυριακή, που δεν το είχαμε πριν, αυξήσαμε τον αριθμό καταστημάτων εξυπηρέτησης και το στόλο μας, Προβήκαμε σε συνεργασία με εταιρείες courier, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την παράδοση στο σπίτι κι εγκαταστήσαμε μία νέα υπηρεσία την ΑΒ collect, όπου όλοι οι πελάτες μπορούν να κάνουν on line τις αγορές και να τα παίρνουνε από ένα μαγαζί της επιλογής τους. Προχωρήσαμε σε ένα σημαντικό αριθμό προσλήψεων. Μόνο για το κανάλι του on line προσλάβαμε 500 άτομα, ενώ σχεδιάζουμε ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το μέλλον των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Είναι μία από τις συνήθειες που ήρθε για να μείνει, όχι με την ένταση που έχουμε τώρα στην κρίση, αλλά πολλοί καταναλωτές θα συνεχίσουν  να κάνουν τις αγορές τους, μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα. Έγινε μία ταχύρρυθμη εκπαίδευση των καταναλωτών σε αυτό το κανάλι. Κι αυτό που βλέπαμε να έρχεται στην επόμενη πενταετία, το ζήσαμε και δημιουργήθηκε σε διάστημα κάποιων εβδομάδων.  Αυτό από μόνο του έχει εξοικειώσει πολύ μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού στην υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου και πολλοί θα συνεχίσουν να το έχουν σαν βασικό κανάλι προμήθειας προϊόντων. Έχουμε μπει στο omni channel, συνδυασμό φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος, όπου ο καθένας ανάλογα με την ανάγκη του θα χρησιμοποιεί είτε το ένα, είτε το άλλο».

Οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό και οι προσλήψεις

«Προχωρήσαμε σε 1.100 νέες προσλήψεις για να καλύψουμε τις ανάγκες στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου και στα φυσικά καταστήματα. Είμαστε σε περίοδο που υπάρχει αυξημένη ζήτηση, άρα το πλάνο είναι ένα, να εξυπηρετηθεί ο πελάτης μέσα στο μαγαζί. Άρα χρειάζεσαι ανθρώπους. Το τι θα γίνει στο επόμενο διάστημα, κανείς δεν ξέρει. Θα εξαρτηθεί από το τι θα βρούμε μπροστά μας στο δεύτερο εξάμηνο. Θέλω να πιστεύω ότι ενδεχομένως να μην είναι τόσο δυσοίωνη η εξέλιξη και ότι στο τέλος της ημέρας θα βρούμε τον τρόπο να γυρίσουμε στην κανονικότητα με τις λιγότερες δυνατές απώλειες».

Συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς

«Η στήριξη των Ελλήνων παραγωγών και της ελληνικής οικονομίας είναι μία μακρά παράδοση για μας. Έχουμε κάνει πολλές ενέργειες κι έχουμε χρηματοδοτήσει προγράμματα.  Το να έχεις πιο κοντές γραμμές εφοδιασμού, ήταν πολύ χρήσιμο μέσα στην κρίση. Η ελληνική παραγωγή έχει πολλά καλά ποιοτικά προϊόντα που μπορούν να ανταγωνιστούν και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να δοθεί η ανάσα στο σύνολο της οικονομίας που ταλαιπωρήθηκε τόσα χρόνια και την έχει ανάγκη για το επόμενο διάστημα»

Επενδυτικό πρόγραμμα

Συνεχίζουμε το επενδυτικό πλάνο που έχουμε χαράξει. Στοχεύουμε σε 8 νέα καταστήματα για φέτος και 30 με 35 νέα σημεία μέσα από το σύστημα δικαιόχρησης (franchise). Επίσης, συνεχίζουμε να επεκτείνουμε τα νέα concepts, που εισαγάγαμε σε κάποια καταστήματά μας.  Σύντομα λοιπόν, θα δούμε ηλεκτρονικές οθόνες σε περίπου 16 καταστήματα, σύστημα ηλεκτρονικών ετικετών τιμών σε 50 περίπου καταστήματα, σύστημα digital queing (σειρά προτεραιότητας) σε πάνω από 20 καταστήματα και σύστημα παροχής πληροφοριών (τομέα κάβας) σε πάνω από 30 καταστήματα. Ταυτόχρονα, επεκτείνουμε τις υπηρεσίες στο κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε επίπεδο μηχανογράφησης, που είναι αναγκαίο για να στηρίξει και να βελτιώσει τις υποδομές του και το σύστημα διαχείρισης. Εμείς σαν ΑΒ δεν είμαστε απλά ένας χώρος προβολής και προώθησης των προϊόντων. Είμαστε ένας χώρος που στοχεύουμε να παράγει εμπειρίες και για να παράγεις εμπειρίες θέλεις και υπηρεσίες.  Αυτή η ολιστική προσέγγιση είναι το πλάνο μας κι έτσι προχωράμε».

Μήνυμα για την επόμενη μέρα

«Δεν θα είναι εύκολη η επόμενη ημέρα. Ζούμε πρωτόγνωρα. Θα έχουμε δυσκολίες.  Αυτό όμως, που είδαμε ως λαός και κοινωνία, ως αντίδραση μέσα στην κρίση, εμένα με κάνουν πολύ αισιόδοξο.  Βγάλαμε χαρακτηριστικά που τα έχουμε, κι αν αυτά τα κρατήσουμε και τα βγάζουμε στο μέλλον, δεν έχει να μας φοβίσει τίποτα. Εμείς από τη δική μας πλευρά θα στοχεύσουμε στην ευθύνη, την φροντίδα και την καινοτομία».

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις