Site icon NewsIT
05:07 | 06.01.24

Βιομηχανία μόδας: Οι αλυσίδες ρούχων που φεύγουν και αυτές που έρχονται – Λουκέτα και ελεύσεις

Βιομηχανία μόδας: Οι αλυσίδες ρούχων που φεύγουν και αυτές που έρχονται – Λουκέτα και ελεύσεις
Μαίρη Ι. Παπακωνσταντίνου

Mε την ηχηρή αποχώρηση της ισπανικής αλυσίδας ένδυσης Sfera στην λήξη του 2023 και μια σειρά από πολυεθνικές αλυσίδες γρήγορης μόδας να ετοιμάζονται για απόβαση, το τοπίο λιανικής της βιομηχανίας μόδας στην Ελλάδα κάνει restart, επιφυλάσσοντας πολλές νέες εκπλήξεις για το καταναλωτικό κοινό.

Τον επίλογο του προηγούμενου έτους στον κλάδο ένδυσης έγραψε η αποχώρηση της ισπανικής αλυσίδας Sfera, η οποία παρά την ανοδική πορεία που διέγραψε στη χώρα μας, η απόφαση να βάλει επίσημα λουκέτο στα καταστήματά της στα εμπορικά κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και στο κατάστημα της Ομόνοιας, την τελευταία ημέρα του Δεκεμβρίου, σχετίζεται με το γεγονός ότι τελικά δεν κατάφερε να πιάσει τους στόχους που περίμενε. Η εταιρεία που εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2005, την τελευταία οικονομική χρήση εμφάνισε τζίρο μεγαλύτερο των 11 εκατ. ευρώ.

Ακριβώς ένα χρόνο πριν, τον Ιανουάριο του 2023 την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά ανακοίνωνε και η αλυσίδα τουρκικών συμφερόντων English Home, με εξειδίκευση σε λευκά και είδη για το σπίτι.

Μόδα Πολωνίας

Παράγοντες ωστόσο της αγοράς εκφράζουν την αισιοδοξία τους για την επόμενη μέρα και όπως υποστηρίζουν, το 2024 την τιμητική τους θα έχουν οι αλυσίδες γρήγορης μόδας. Έτσι, ενώ κάποιες πολυεθνικές αναθεωρούν τους στόχους κι αποχωρούν από την Ελλάδα, την ίδια στιγμή, τα διεθνή ονόματα που σχεδιάζουν την είσοδό τους στη χώρα μας είναι πολλά.

Το δρόμο άνοιξαν οι αλυσίδες Sinsay, Pepco και Cropp οι οποίες σημειώνουν ήδη μεγάλη επιτυχία στις αγορές που δραστηριοποιούνται, υπό την ομπρέλα του ισχυρού πολωνικού ομίλου LPP.

Καθοριστικός παράγοντας για την έλευση νέων ονομάτων αποτελούν οι μεγάλες επενδύσεις σε νέα εμπορικά κέντρα και η ανοδική πορεία της κατανάλωσης. Σ’ αυτό το πλαίσιο, στο πρόγραμμα νέων καταστημάτων που δρομολογεί αυτόνομα για κάθε μία από τις αλυσίδες Reserved, Cropp, House, Mohito και Sinsay που διαχειρίζεται, ο όμιλος LPP περιλαμβάνει στα σχέδιά του και την Ελλάδα.

«Άρωμα» Γαλλίας

Στην λίστα των νέων ονομάτων βρίσκεται και η γαλλική αλυσίδα προσιτής μόδας, Kiabi, η οποία συναγωνίζεται στα ίσα τη σουηδική H&M και την ισπανική Inditex (Zara, Bershka, Oysho, Massimo Dutti), που επίσης αναζητούν νέους χώρους για να επεκτείνουν το δίκτυό τους στη χώρα μας.

Αναφορικά με την νεότερη αλυσίδα ενδυμάτων Kiabi, να αναφερθεί ότι βρίσκεται στην «ομπρέλα» της εταιρείας συμμετοχών Association Familiale Mulliez (AFM), της οικογένειας Mulliez. Αποτελεί δε, το επόμενο μεγάλο στοίχημα μετά την επιτυχία που γνωρίζει στη χώρα μας το άλλο σήμα της εταιρείας, η Decathlon, αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού. Στα πλεονεκτήματα της AFM έρχεται να προστεθεί η εμπειρία που διαθέτει από τη χώρα μας, καθώς ο όμιλος ελέγχει το 85% της Adeo, όπου ανήκουν τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version