Οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν για εξεύρεση λύσης και συνέχιση της ενεργειακής τροφοδοσίας της Χαλυβουργικής δεν ευοδώθηκαν και ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς προχώρησε σήμερα στη διακοπή ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεων στην Ελευσίνα.
Η κρίση στην οικοδομή και συνολικά στην κατασκευαστική δραστηριότητα, παρά τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, οδήγησαν μια ιστορική επιχείρηση, ηλικίας άνω των 80 ετών με συμμετοχή στα περισσότερα μεγάλα έργα που κατασκευάστηκαν στη χώρα, σε διακοπή της δραστηριότητάς της.
Την έπνιξαν τα χρέη
Σύμφωνα με τις τελευταίες διαθέσιμες οικονομικές καταστάσεις του 2015, ο τζίρος της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 16,8 εκατ. ευρώ ενώ τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα δάνεια ήταν 408 εκατομμύρια. ευρώ εκ των οποίων 71 εκατομμύρια ήταν ληξιπρόθεσμα. Σε αυτά προστίθενται ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 31,8 εκατ. ευρώ από κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για τις οποίες η ΔΕΗ προσχώρησε σε άρση της εκπροσώπησης, ενώ θα ακολουθήσουν νομικές ενέργειες για την ανάκτηση των οφειλών.
Τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών με τη μεσολάβηση και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ζήτησε στις 20 Νοεμβρίου περίοδο χάριτος ενός μήνα λόγω της δικαστικής διαμάχης για τη διαχείριση της εταιρείας.
Η ΔΕΗ έθεσε προθεσμία μέχρι χθες, Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου εκφράζοντας την ελπίδα, ότι “εφόσον επιδειχθεί η επιβαλλόμενη υπευθυνότητα εκ μέρους της ιδιοκτησίας της Χαλυβουργικής μπορεί να βρεθεί λύση”.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά από τη διοίκηση της ΔΕΗ, η πρόταση που υπεβλήθη από την πλευρά της εταιρίας και κρίθηκε ανεπαρκής, προέβλεπε την καταβολή 500.000 ευρώ.
Τα εμβληματικά έργα στα οποία συμμετείχε η Χαλυβουργική
Η Χαλυβουργική ξεκίνησε ως εργοστάσιο παραγωγής ειδών συρματουργίας, στην οδό Πειραιώς 197, με την επωνυμία Ελληνικά Συρματουργεία Θ.Α. Αγγελόπουλος & Υιοί. Το 1951 οι δραστηριότητες μεταφέρθηκαν στην Ελευσίνα, όπου το 1953 άρχισε η λειτουργία ηλεκτρικών κλιβάνων των 20 τόννων και το 1961 θεμελιώθηκε η πρώτη υψικάμινος στη χώρα.
Το 2001 ξεκίνησε επενδυτικό πρόγραμμα ριζικού εκσυγχρονισμού των παραγωγικών μονάδων, ύψους 250 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε το 2006. Η Χαλυβουργική είχε σημαντική συμμετοχή σε έργα υποδομής όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες, Π.Α.Θ.Ε., Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), Ολυμπία οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65), το Μετρό Αθηνών, κ.α. και παλαιότερα το λιμάνι της Πάτρας, το Ολυμπιακό Στάδιο, το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, η Γέφυρα της Χαλκίδας, η Εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου, ο Διεθνής Αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος, η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, το Ολυμπιακό Χωριό καθώς και άλλα Ολυμπιακά έργα. Επίσης ήταν ο κύριος προμηθευτής Χάλυβα Οπλισμού Σκυροδέματος σε μεγάλα ιδιωτικά έργα της τελευταίας δεκαετίας όπως τα Costa Navarino Resort, McArthurGlen Athens, Karela Office Park, Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κ.α.