Μέσα στον Μάιο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αναμένεται το «ντεμπούτο» των πρώτων 140 ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας.
Πρόκειται για την πρώτη «παρτίδα» ανανέωσης του στόλου των Αστικών Συγκοινωνιών στην ΑΘήνα με τα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία να αναμένεται σε λίγες εβδομάδες να μπουν στα καθημερινά δρομολόγια, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, την αναβάθμιση της ασφάλειας των δημόσιων αστικών μεταφορών και βέβαια, με οφέλη και για το περιβάλλον, καθώς έχουμε να κάνουμε με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η έλευση των 140 ηλεκτρικών οχημάτων της κινεζικής Yutong, ή μάλλον καλύτερα η κυκλοφορία τους στους δρόμους των δύο μεγάλων αστικών κέντρων καθώς τα οχήματα έχουν φτάσει και το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν σε φάση δοκιμών, θα φέρει την απόσυρση ισάριθμων οχημάτων παλιάς φουρνιάς, κάμποσα εκ των οποίων έχουν ηλικία 25 έτη. Ενώ τα πιο καινούργια από τα λεωφορεία εντάχθηκαν στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας πριν από 10 με 11 χρόνια.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η οικονομική κρίση, αν όχι και άλλοι παράγοντες, οδήγησαν σε μαρασμό και απαξίωση τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και χρειάστηκαν χρόνια, μαζί με την βούληση της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και της διοίκησης του ΟΑΣΑ, για να γίνει το πρώτο βήμα ανανέωσης των οχημάτων.
Γενικότερα πάντως, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα ακολουθήσει, προσεχώς, και η σταδιακή άφιξη επιπλέον 300 λεωφορείων CNG, τεχνολογίας EURO VI, εκ των οποίων 200 δωδεκάμετρα της Industria Italiana Autobus και ακόμη 100 δεκαοκτάμετρα της Iveco. Οι πρόσφατες πληροφορίες έκαναν λόγο για σταδιακή έλευσή τους από το καλοκαίρι και μετά, και με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη 2025.
Επίσης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζει νέο μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια 550 νέων «πράσινων» οχημάτων, λεωφορείων και τρόλεϊ. Επιπρόσθετα, στα τέλη Απριλίου (24/04) ο ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκήρυξε νέο διαγωνισμό ύψους άνω των 201 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 100 καινούργιων πετρελαιοκίνητων αρθρωτών, 18 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, 100 πετρελαιοκίνητων κανονικών λεωφορείων, 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI και για 100 καινούργια ηλεκτρικά οχήματα, μήκους 8,5 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ., μετά των παρελκομένων τους.