Χρηστικά

Δημόσιο: «Μόνιμος μηχανισμός» αυξήσεων και ούτε καν «σταδιακή» επαναφορά των δώρων

Μόνο μόνιμο μηχανισμό αύξησης των μισθών στο Δημόσιο μέσω της εξίσωσης του εισαγωγικού μισθού με τον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα και όχι επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο -ούτε καν «σταδιακή»- προβλέπει το κυβερνητικό πρόγραμμα.

Το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2025, το οποίο κατατέθηκε χθες (7.10.2024) στη Βουλή περιλαμβάνει την εξαγγελία του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ (7.9.2024) περί εξίσωσης του εισαγωγικού μισθού στο δημόσιο με τον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα, αναφέρει πως «από τον Απρίλιο 2025 θα πραγματοποιηθεί νέα αύξηση στους βασικούς μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων, έτσι ώστε ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να μην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού του ιδιωτικού τομέα. Το μικτό κόστος της νέας παρέμβασης για το 2025 εκτιμάται κατ’ αρχήν σε 143 εκατ. ευρώ περίπου. Ωστόσο, σημειώνεται ότι το τελικό κόστος εξαρτάται από την τελική αύξηση του κατώτατου μισθού».

Κύκλοι του ΥΠΟΙΚ ανέφεραν στο newsit.gr πως πρόκειται για ένα «μόνιμο μηχανισμό αυξήσεων» των μισθών στο Δημόσιο, ο οποίος δεν θα εξαντληθεί μόνο το 2025, ούτε καν έως και το 2027.

Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν πως «δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού”, καθώς “δεν υπάρχει δημοσιονομικό περιθώριο».

Η απάντηση αυτή αφορά ακόμα και το ενδεχόμενο «σταδιακής επαναφοράς» του 13ου και 14ου μισθού, το οποίο έχει πέσει στο τραπέζι από πλευράς συνδικαλιστικών κύκλων των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ σε ισχύ και φέτος είναι το νέο Ενιαίο Μισθολόγιο το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή από 1η Ιανουαρίου 2024 και προβλέπει οριζόντια αύξηση 70 ευρώ για κάθε κλιμάκιο του Δημοσίου και έχει δημοσιονομικό κόστος πάνω από 1 δισ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει πως όποιος υπάλληλος αλλάζει κλιμάκιο, θα παίρνει με βάση το νέο Μισθόλογιο επιπλέον 70 ευρώ σε σχέση με εκείνο που ίσχυε έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023 (δημοσιονομικό κόστος πάνω από 1 δισ. ευρώ το 2025).

Από την άλλη μεριά, οι ίδιοι κύκλοι στην ΑΔΕΔΥ, αλλά και ακόμη και υψηλόβαθμα στελέχη δημοσίων φορέων παραδέχονται στο newsit.gr πως η εξίσωση του εισαγωγικού μισθού στο δημόσιο και του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα από τον Απρίλιο του 2025 είναι «μερική» καθώς δεν αφορά τον 13ο και 14ο μισθό.

Και αυτό γιατί ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα σε 12μηνη βάση (δηλαδή λαμβάνοντας υπόψιν και τον 13ο και 14ο μισθό) θα παραμείνει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο ακόμα και μετά την εξίσωση του με τον εισαγωγικό.

Έστω για παράδειγμα, πως τον Απρίλιο του 2025, ο μικτός κατώτατος μισθός αυξηθεί στα 870 ευρώ από τα 830 ευρώ που είναι σήμερα και μαζί του συμπαρασυρθεί μαζί του ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο από τα 850 ευρώ επίσης στα 870 ευρώ.

Σε 12μηνη βάση, ο μικτός κατώτατος μισθός θα ανέλθει στα 1.015 ευρώ (870 ευρώ Χ 14 μήνες : 12 μήνες), ενώ ο εισαγωγικός μισθός θα ανέρχεται στα 870 ευρώ.

Με άλλα λόγια, ο μικτός κατώτατος μισθός σε 12μηνη βάση θα είναι κατά 145 ευρώ ή 16,6% υψηλότερες σε σχέση με το μικτό εισαγωγικό μισθό.

Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα
Ειδικά τιμολόγια για θέρμανση και προαγορά ηλεκτρικής ενέργειας – Όλα όσα φέρνουν οι έξυπνοι μετρητές για τους καταναλωτές
Δυνατότητα προαγοράς ενέργειας με έκπτωση και αυτόματη διαχείριση βλαβών είναι ορισμένες από τις νέες δυνατότητες που θα παρέχουν στους καταναλωτές
Ειδικά τιμολόγια για θέρμανση και προαγορά ηλεκτρικής ενέργειας – Όλα όσα φέρνουν οι έξυπνοι μετρητές για τους καταναλωτές