Ένα ακόμα βήμα έγινε για την υλοποίηση μιας επένδυσης που θα συντελέσει στην αναμόρφωση της Αθηναϊκής Ριβιέρα, καθώς πρόσφατα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσιοποίησε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο της Μαρίνας Αγίου Κοσμά στο παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού.
Στο παραλιακό αυτό τμήμα του Ελληνικού, με θαλάσσια έκταση 528 στρεμμάτων και χερσαία περίπου 32 στρεμμάτων, αναμένεται να ελλιμενίζονται πάνω από 300 σκάφη αναψυχής ή mega yachts, με μήκος έως 80 μέτρα. Η επένδυση αυτή, άνω των 25 εκατ. ευρώ, αποτελεί έργο της πρώτης φάσης ανάπτυξης για την Lamda Development, ενώ οι προκαταρκτικές εργασίες έχουν ξεκινήσει.
Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά αποσκοπεί στην ανάδειξη του παράκτιου μετώπου του Μητροπολιτικού Πόλου του Ελληνικού, με την προσέλκυση και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου θαλάσσιου τουρισμού στα πλαίσια μίας βιώσιμης ανάπτυξης.
Βασικός στόχος της ανάπτυξης της μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων μεγεθών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη, έτσι ώστε η μαρίνα να ανταποκριθεί στις τάσεις της αγοράς για περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού όλο και μεγαλύτερου μεγέθους σκαφών σε σύγχρονες υποδομές.
Σε επιλεγμένες θέσεις των ελεύθερων χώρων των τομέων της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, θα διαμορφωθούν χώροι πρασίνου (όπως παρτέρια χαμηλού πράσινου, κλπ.), ώστε να βελτιωθεί η αισθητική του χώρου και να εξασφαλισθεί η επιτυχής ένταξη του έργου στο ευρύτερο περιβάλλον.
Μεταξύ άλλων, γενικότερα προβλέπονται χρήσεις και χώροι, όχι μόνο υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και καταστήματα παροχής υπηρεσιών, εστίασης, πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου, χώροι πρασίνου, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών (για την τοποθέτηση των παροχών στα σκάφη, για τον ανεφοδιασμό τους και την άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά) κ.α.
Με την προβλεπόμενη αναδιάταξη της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, διακρίνονται σε αυτή δυο τομείς χρήσεων και λειτουργιών με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς δόμησης.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα θα ανέρχεται σε 900 τ.μ. και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας (όπως κτίριο διοίκησης και γραφεία, πύργο ελέγχου, μικρό κατάστημα, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους υγιεινής, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων κλπ.).
Με το τρόπο αυτό ικανοποιούνται οι ανάγκες της μαρίνας σε κτιριακές υποδομές χωροθετημένες πλησίον των θέσεων ελλιμενισμού και ταυτόχρονα δεν θίγεται η πολεοδομική οργάνωση, ούτε ουσιαστικά επηρεάζονται τα πολεοδομικά μεγέθη της «Γειτονιάς Μαρίνας Αγίου Κοσμά» και συνολικά του παραλιακού μετώπου.
Η πρόσβαση των πεζών στη χερσαία ζώνη θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ανατολικού ορίου.