Χρηστικά

Ένωση Τραπεζών: Νέο SOS για τις ηλεκτρονικές απάτες – Πώς να αποφύγετε να πέσετε θύμα των απατεώνων του Διαδικτύου

Νέα δράση για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού απέναντι στις ηλεκτρονικές απάτες, αναλαμβάνει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, τρέχοντας νέα καμπάνια σε συνεργασία με τη Mastercard, με το μήνυμα «Κάποιες Ειδοποιήσεις είναι Καλύτερο να τις Αγνοείς».

Παρά το γεγονός ότι οι απάτες με τα σύγχρονα μέσα ηλεκτρονικών συναλλαγών εμφάνισαν περαιτέρω μείωση, οι ελληνικές τράπεζες κρίνουν αναγκαία τη συνεχή ενημέρωση των συναλλασσόμενων για τις νέες μεθόδους απάτης που εφαρμόζουν οι επιτήδειοι και τους ενδεδειγμένους τρόπους προστασίας από αυτές.

Οι συχνότερες μέθοδοι περιλαμβάνουν την απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης (Vishing), μέσω email (Phishing) και μέσω SMS (SMiShing). Συνήθως ο χρήστης λαμβάνει ψεύτικους ψηφιακούς συνδέσμους (links) με αληθοφανή χαρακτηριστικά (επωνυμία ή λογότυπο τράπεζας ή άλλου οργανισμού).

Η επίσκεψη σε αυτούς τους συνδέσμους μπορεί να οδηγήσει σε επιζήμιες ενέργειες, όπως την αποκάλυψη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και κωδικών ασφαλείας, την αποστολή χρηματικών ποσών για υποτιθέμενη αγορά ή ακόμα και την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού σε συσκευές.

Η νέα εκστρατεία ενημέρωσης της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών σε συνεργασία με τη Mastercard περιλαμβάνει τρία τηλεοπτικά σποτ που καλύπτουν και τα τρία είδη ηλεκτρονικής απάτης. Η νέα καμπάνια, που αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης αντίστοιχης πρωτοβουλίας «Μία παύση αρκεί», πραγματοποιείται σε δύο χρονικά στάδια: το πρώτο ξεκίνησε στις 13 Δεκεμβρίου 2023 και ολοκληρώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2024. Το δεύτερο είναι προγραμματισμένο για το χρονικό διάστημα 26 Φεβρουαρίου έως και 24 Μαρτίου 2024.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για τα διάφορα είδη ηλεκτρονικής απάτης από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (www.hba.gr) στην ενότητα «Κάποιες Ειδοποιήσεις Είναι Καλύτερο Να Τις Αγνοείς».

Όπως επισημαίνουν οι τράπεζες, οι συνηθέστερες μέθοδοι με τις οποίες οι απατεώνες του Διαδικτύου επιχειρούν να αλιεύσουν θύματα, και ως εκ τούτου χρειάζεται να δείχνεις προσοχή και να τα αγνοείς, είναι όταν:

  •  Δέχεσαι τηλεφωνικές κλήσεις από άγνωστους αριθμούς ή και emails/SMS και αυτοί που επικοινωνούν μαζί σου ισχυρίζονται ότι σε καλούν σχετικά με επιδόματα Power Pass ή Fuel Pass ή για την φορολοταρία ή για επιστροφή φόρου κ.λπ. Μάλιστα ισχυρίζονται ότι είναι λογιστές ή υπάλληλοι/εκπρόσωποι της Εφορίας, του gov.gr, της ΔΕΔΔΗΕ, του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ, του ΟΑΕΔ κ.λπ., και σου ζητούν διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς σου λογαριασμούς.
  • Λαμβάνεις e- mails και SMS στα οποία η «τράπεζα» σου αναφέρει ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα σου ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» ο λογαριασμός ή η κάρτα σου. Τα μηνύματα περιέχουν κάποιον σύνδεσμο (link) και σε προτρέπουν να ακολουθήσεις αμέσως τις οδηγίες που υπάρχουν σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά σου και να ξεμπλοκάρει η πρόσβασή σου.
  • Ανάρτησες αγγελία στο διαδίκτυο για να πουλήσεις κάποιο προσωπικό σου αντικείμενο. Δέχτηκες τηλεφώνημα από κάποιον που σου είπε ότι ενδιαφέρεται να το αγοράσει και σου ζήτησε να του δώσεις τα στοιχεία της κάρτας σου ή τους κωδικούς του e-banking για να σου καταθέσει τα χρήματα.
  • Δέχτηκες τηλεφωνική κλήση από το εξωτερικό και αυτός που σε κάλεσε σου είπε στα αγγλικά ότι είναι τεχνικός από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής και ότι ο υπολογιστής σου έχει μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό και μπορεί να επιδιορθώσει το πρόβλημα.
  • Σου ζητήθηκε να μεσολαβήσεις για την μεταφορά χρημάτων προσφέροντάς σου αμοιβή για να γίνει κατάθεση χρημάτων σε λογαριασμό σου.
  • Λαμβάνεις τηλεφωνικές κλήσεις από άγνωστους αριθμούς κατά τη διάρκεια των οποίων υποτιθέμενος εκπρόσωπος επενδυτικής εταιρείας σου προτείνει επενδυτικές ευκαιρίες «στα μέτρα σου», με γρήγορη και εγγυημένη απόδοση.

Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα