Σε δημόσια διαβούλευση αναμένεται να τεθεί κατά την τρέχουσα εβδομάδα, το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για το ψηφιακό δελτίο αποστολής, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Ο λόγος για το νέο σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης των προϊόντων που διακινούνται. Το σύστημα αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στους ελεγκτές να γνωρίζουν – σε πραγματικό χρόνο – το είδος, τον όγκο, την αξία, τον τρόπο και τον προορισμό ενός φορτίου καθώς με τα χειρόγραφα δελτία είχαν εντοπισθεί περιπτώσεις όπου άλλα προϊόντα ανέγραφε το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονταν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το βάρος πέφτει κυρίως στα αγροτικά προϊόντα και τα οικοδομικά υλικά όπου εντοπίζονται εκτεταμένα κρούσματα φοροδιαφυγής.
Το προωθούμενο σχέδιο θα καθορίζει την έκταση εφαρμογής, την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, το περιεχόμενο των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, καθώς και τις υποχρεώσεις και τις προδιαγραφές που θα πρέπει να τηρούν οι επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Με την έκδοση του ψηφιακού δελτίου αποστολής μέσω της πλατφόρμας myDATA οι φορολογικές αρχές εξοπλίζονται με ένα ακόμα όπλο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής καθώς όλα τα στοιχεία των συναλλαγών θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ, όπου θα βρίσκονται στη διάθεση των ελεγκτικών αρχών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ψηφιακό πελατολόγιο
Παράλληλα εντός του έτους ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα έχει στα χέρια του το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεμιέρα από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελματιών. Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ, συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και φροντιστήρια.
Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι ελεγκτικές αρχές θα ανιχνεύουν τις εισπράξεις των επαγγελματιών και θα τις διασταυρώνουν με τις φορολογικές τους δηλώσεις προκειμένου να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδήματος.
Με το νέο σύστημα οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με το προφίλ στην εφορία.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών αυτό θα σημαίνει «καμπανάκι» για επιτόπιους ελέγχους.