Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους πολύ λιγότερους ρύπους σε σύγκριση με τα συμβατικά, καταλήγει πρόσφατη μελέτη του Bloomberg New Energy Finance.
Όπως τονίζουν σχετικά οι συντάκτες, η παραγωγή λιγότερων ρύπων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις που εξετάστηκαν, ενώ γεωγραφικά μελετήθηκαν οι αγορές των ΗΠΑ, Βρετανίας, Γερμανίας, Κίνας και Ιαπωνίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ελήφθησαν υπόψη οι ρύποι κατά την παραγωγή του οχήματος, την παραγωγή της μπαταρίας και την ίδια την οδήγηση ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα.
Τα ηλεκτρικά, όπως είναι φυσικό, έχουν τις περισσότερες εκπομπές ρύπων στην αρχή κατά την κατασκευή τους, αφού απαιτούν περισσότερες πρώτες ύλες από τα συμβατικά.
Εντούτοις, αυτό σύντομα αλλάζει μόλις το αυτοκίνητο βγει στο δρόμο. Ένας οδηγός στις ΗΠΑ θα εξισορροπήσει τις παραπάνω εκπομπές αυτές μετά από 41.000 χλμ. οδήγησης με το ηλεκτρικό του όχημα. Στην Κίνα, η οποία διαθέτει ένα πιο ρυπογόνο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, το όριο αυτό βρίσκεται σήμερα στα 118.000 χλμ..
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε γενικές γραμμές, αν λάβουμε υπόψη μια συνολική διάρκεια ζωής 250.000 χλμ. για ένα μέσο αυτοκίνητο, τότε οι ρύποι των ηλεκτρικών είναι 27-71% χαμηλότεροι από τα συμβατικά αναλόγως της χώρας.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι καθώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενισχύονται διαρκώς στην ηλεκτροπαραγωγή, τα πράγματα θα αλλάξουν στο εξής προς το καλύτερο.
Το 2030 εκτιμάται ότι στις ΗΠΑ ένας οδηγός θα πρέπει να διανύσει μόλις 21.000 χλμ. για να καλύψει τους ρύπους από την παραγωγή του οχήματός του. Αντίστοιχα στην Κίνα, τα χιλιόμετρα θα υποχωρήσουν στα 53.000 χλμ..
Τέλος, μεγάλη σημασία έχει και το πότε φορτίζει το ηλεκτρικό όχημα. Τα μεσημέρια ο ηλεκτρισμός είναι πολύ πιο πράσινος και εκεί υπάρχει το μέγιστο περιβαλλοντικό όφελος.