Σχέδια για περισσότερα δρομολόγια στη Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας που φτάνει έως το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» φαίνεται να έχουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και στον εποπτευόμενο φορέα Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.) που λειτουργεί το εν λόγω μέσο μεταφοράς.
Σήμερα τα δρομολόγια των συρμών από το Δημοτικό Θέατρο προς το Αεροδρόμιο γίνονται κάθε 36 λεπτά. Ωστόσο, λόγω της ανόδου των τουριστικών ροών και της αυξημένης κίνησης στο αεροδρόμιο, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στη ΣΤΑ.ΣΥ. αναζητούν τρόπους ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Μετρό μέχρι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ο απαιτούμενος χρόνος να μειωθεί στα 20 (στο ιδανικό σενάριο) με 25 λεπτά.
Η λύση, σε πιο μόνιμο επίπεδο, θα μπορούσε να δοθεί από την προμήθεια νέων 15 συρμών από την Ελληνικό Μετρό στις Γραμμές 2 και 3 του μετρό. Πλην όμως, πρόκειται για διαγωνισμό που πρέπει να έχει το «πράσινο φως» και του ΟΣΕ, που βρίσκεται σε μια κατάσταση… εκτάκτου ανάγκης μετά όσα έχουν προηγηθεί στον σιδηροδρομικό χώρο.
Πώς όμως εμπλέκεται ο ΟΣΕ; Το αεροδρόμιο εξυπηρετείται από επτά διαρευματικούς συρμούς που μπορούν να μεταβαίνουν αυτόματα από το υπόγειο δίκτυο της Γραμμής 3 στο υπέργειο δίκτυο που χρησιμοποιεί και ο προαστιακός.
Θεωρείται κρίσιμο να ολοκληρωθούν οι τεχνικές προδιαγραφές, καθώς το δίκτυο του αεροδρομίου ανήκει στον ΟΣΕ, ενώ χρειάζεται και η συμβολή της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, με τις εν λόγω διαδικασίες να έχουν καθυστερήσει ήδη.
Τα νέα τρένα που θα καλύπτουν τη Γραμμή 3, δηλαδή τη διαδρομή Δημοτικό Θέατρο – Αεροδρόμιο, όταν περνούν από τα Σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας θα «μπαίνουν» στο δίκτυο του Προαστιακού, η συντήρηση και η λειτουργία του οποίου ανήκει στον ΟΣΕ. Προφανώς, λοιπόν, απαιτείται χρόνος ωρίμανσης μέχρι να «βγει» ο σχετικός διαγωνισμός, να έχουμε ανάδοχο και να γίνει η προμήθεια των συρμών, κατά συνέπεια, δεν φαίνεται άμεσα «φως στο τούνελ», αν και εκτιμάται ότι σύντομα η Ελληνικό Μετρό θα προκηρύξει τον διαγωνισμό αφού γίνονται προσπάθειες να ξεπεραστούν τα προβλήματα.
Τι μπορεί να γίνει ως ενδιάμεση και εναλλακτική λύση; Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, θα μπορούσαν να ξεκινούν οι συρμοί του αεροδρομίου από άλλον σταθμό που να λειτουργεί με μεσαία αποβάθρα, (όπως π.χ. το Μοναστηράκι ή η Εθνική Άμυνα), ώστε να μειωθεί η απόσταση και να πυκνώσουν τα δρομολόγια, ήτοι, να «σπάει» η διαδρομή, ή να ενισχυθεί το μεταφορικό έργο στη διαδρομή «Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο», ώστε να αυξήσει τη συχνότητα σε αυτό το τμήμα. Ωστόσο, πρόκειται για ημίμετρα και λύση θα δοθεί μόνο με την προμήθεια συνολικά 15 συρμών, εκ των οποίων 7 για το αεροδρόμιο.