Είναι δεδομένο ότι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, όπως η Αττική Οδός, ο Κηφισός, η Λ. Κηφισίας, η Κατεχάκη, η Λ. Βουλιαγμένης κ.α., έχουν φτάσει στα όριά τους με αποτέλεσμα την τεράστια ταλαιπωρία των οδηγών και γενικότερα την επιβάρυνση του Λεκανοπεδίου.
«Απάντηση» στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα επιχειρούν να δώσουν οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ βάζοντας στο τραπέζι την υλοποίηση οδικών αξόνων εντός της πρωτεύουσας και της ευρύτερης περιφέρειας. Δύο εκ των προτεινόμενων έργων αφορούν στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Ελληνικό, σχέδιο που υποβλήθηκε από κοινού από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, αλλά και τη δημιουργία νέου οδικού άξονα που θα συνδέει Ελευσίνα με Οινόφυτα, σχέδιο που υποβλήθηκε αυτόνομα από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Καθημερινά στους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου χάνονται αναρίθμητες εργατοώρες, προκαλείται σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση, ενώ η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία έχει αρνητική επίπτωση στη ψυχική υγεία δεκάδων χιλιάδων πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο η προώθηση του επενδυτικού πλάνου στο Ελληνικό θα δημιουργήσει μια νέα μεγάλη πολιτεία στα νότια προάστια με χιλιάδες κατοικίες, εμπορικά κέντρα, γραφεία, ξενοδοχεία, χώρους άθλησης, καζίνο και προφανώς τις απαραίτητες συνοδευτικές υποδομές (υγεία, εκπαίδευση κ.α.). Γίνεται αντιληπτό ότι οι οδικοί άξονες θα… «φρακάρουν» αν δεν δοθούν λύσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, οι κατασκευαστές προτείνουν τα παραπάνω έργα που θα δώσουν ανάσα στο λεκανοπέδιο. Ειδικά η σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης, θεωρείται κρίσιμη για τη διοχέτευση της κυκλοφορίας στα νότια προάστια.
Ο άλλος προτεινόμενος άξονας – παράκαμψη Αττικής εκτιμάται πως θα δώσει λύση στο χάος του Κηφισού. Θα ξεκινά από την περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό για να καταλήξει βόρεια των Οινοφύτων, παρακάμπτοντας το βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου. Εξυπηρετώντας την οδική σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών (Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου) αλλά και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά μέσω Σχιστού.
Προς το παρόν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει εγκρίνει την προώθηση των έργων, που απαιτούν υψηλού μεγέθους χρηματοδότηση (κοντά 1,5 – 2 δις ευρώ), αν και οι κατασκευαστές κάνουν λόγο για συμβάσεις παραχώρησης με συνδρομή ιδιωτικών πόρων.