Ως «κλάδος του μέλλοντος» θεωρούνται σήμερα τα logistics για την Ελλάδα, καθώς αποτελούν ιδιαίτερα πρόσφορο έδαφος για μεγάλες επενδύσεις.
Συγκεκριμένα, η συνεισφορά τους στο ΑΕΠ της χώρας ανέρχεται στα 11,5%, έχοντας συνολική αξία 23,8 δισ. ευρώ γεγονός που κάνει τον κλάδο των logistics τον σημαντικότερο μετά τον τουρισμό. Οι μεγάλες παθογένειες που έχει σήμερα ωστόσο η Ελλάδα αποτελούν μεγάλο τροχοπέδη στην ανάπτυξή τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στα εθνικά logistics υπάρχουν πολλά ανοιχτά ζητήματα, με το πιο σημαντικό να είναι η έλλειψη οργανωμένων υποδομών, η οποία οδηγεί σε σημαντική αύξηση του κόστους. Επίσης, παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου σχετικά με τις αδειοδοτήσεις αποθηκών και εγκαταστάσεων logistics, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά κενά που πρέπει να καλυφθούν.
Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα που εντοπίζεται στα ελληνικά logistics είναι η έλλειψη οργανωμένου και αποτελεσματικού σιδηροδρομικού δικτύου. Μεγάλη πληγή για τον κλάδο των logistics αποτελεί επίσης και ο εξαιρετικά πεπαλαιωμένος στόλος των φορτηγών που μεταφέρουν τα εμπορεύματα, αλλά και η έλλειψη οδηγών.
Επί του θέματος τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Logistics και του ΔΣ της Hellenic Train, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, τονίζοντας πως παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και χρειάζεται πολιτική βούληση και κινητοποίηση του ιδιωτικού τομέα για να προχωρήσει η Ελλάδα στο επίπεδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Μεγάλο πρόβλημα είναι ο σιδηρόδρομος, όπου καταγράφεται σημαντική αποεπένδυση» πρόσθεσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος και συνέχισε λέγοντας πως «το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας απαιτεί τη συνδεσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο πλαίσιο αυτό χρειαζόμαστε οργανωμένους υποδοχείς logistics που η Ελλάδα δεν έχει και αυτή τη στιγμή δημιουργούνται έξι στη χώρα. Οι οργανωμένοι υποδοχείς logistics θα είναι καταλύτες για το νέο παραγωγικό μοντέλο».
Αυτή τη στιγμή, σε τροχιά υλοποίησης έχουν μπει δύο μεγάλα έργα logistics σε κρατικές εκτάσεις, με το πρώτο να αφορά το logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου αλλά και αυτό στη Φυλή. Συγκεκριμένα, στις 15 Νοεμβρίου λήγει ο διαγωνισμός για το logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, όπως σχολίασε σε συνέδριο ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ και Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως υποστήριξε: «Είμαστε σίγουροι πως έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των επενδυτών – βαριά ονόματα από τον χώρο της εφοδιαστικής αγοράς – για τη δημιουργία του, ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουμε καταλήξει και από τη νέα χρονιά θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε γρήγορα».
Ο κ. Σταμπουλίδης υπογράμμισε τη σημασία που θα έχει για την ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και γενικότερα η λειτουργία του κέντρου logistics στο Γκόνου, αφού πέρα από τη δημιουργία θέσεων εργασίας θα συμβάλλει σε αυτό που λέμε ανάπτυξη υποδομών που είναι πολύ χρήσιμες για την διασυνδεσιμότητα.
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε επίσης την ιδιαίτερη σημασία που δίνει η χώρα για την κατασκευή των δύο κέντρων logistics στο Γκόνου και την Φυλή, και ότι οι υποδομές για το ΤΑΙΠΕΔ είναι συνολικά μια μεγάλη άσκηση για την ανάπτυξη.
Μάλιστα, τόνισε πως «με συνολικά κονδύλια που φτάνουν τα 800 εκατ. ευρώ για τα logistics και με τη μόχλευση και κεφαλαίων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, την ώρα που το κράτος εξασφαλίζει τη γη και το θεσμικό πλαίσιο, δημιουργείται συνολικά μια χρυσή ευκαιρία».
Για το logistics στη Φυλή, μίλησε πρόσφατα και υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου. Ο ίδιος σχολίασε το εξής: «Το Logistics Park στην Φυλή είναι ο μόνος δρόμος σωτηρίας για τον Βοτανικό αλλά και η προοπτική και η εξέλιξη για το μέλλον των logistics στην χώρα, που θα δώσει μια μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην χώρα. Δεν θα χάσουμε ούτε στιγμή μέχρι να επιτύχουμε το στόχο της μετεγκατάστασης των επιχειρήσεων διαμεταφορών από τον Βοτανικό στην Φυλή».