Έτοιμες είναι οι αρμόδιες υπηρεσίες για να εφαρμοστεί η διαλειτουργική σύνδεση μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, όπως διαμηνύθηκε την Πέμπτη (21.3.2024) στην παρουσίαση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου από την ηγεσία του ΥΠΟΙΚ και της ΑΑΔΕ.
Έτσι, προτού ακόμα το φορολογικό νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ περάσει από την διαδικασία της ψήφισης στο κοινοβούλιο, οι «μηχανές» δουλεύουν στο φουλ για να ευθυγραμμιστούν με τις νέες ανάγκες. Η διαλειτουργικότητα μεταξύ των φορέων του Δημοσίου είναι, άλλωστε, μόνο ένα σκέλος της ψηφιακής αναβάθμισης της σχέσης μεταξύ πολιτών και φορολογικής διοίκησης, που φιλοδοξεί να λύσει πολλές από τις παθογένειες του παρελθόντος και εμπεδώνοντας την εμπιστοσύνη μεταξύ τους να καλλιεργήσει την φορολογική συνείδηση, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H απευθείας επικοινωνία μεταξύ των διαφορετικών δημόσιων υπηρεσιών και κυρίως σε ό,τι αφορά στους ΟΤΑ, σκοπεύει να επιταχύνει τις διαδικασίες γλυτώνοντας τον πολίτη από αναμονή και ταλαιπωρία από την καθυστέρηση έκδοσης ενημερότητας λόγω παλαιότερων εκκρεμοτήτων.
Το παραπάνω θα γίνει πράξη με την ταχύτερη, ψηφιοποιημένη, συνεννόηση μεταξύ των φορέων του Δημοσίου χωρίς την εμπλοκή του πολίτη. Με αυτόν τον τρόπο, θα αίρονται ταχύτερα οι δεσμεύσεις χορήγησης, που έως τώρα καθυστερούσαν την έκδοση της φορολογικής ενημερότητας για παλαιότερες οφειλές, φερ’ ειπείν προς τους Δήμους, ακόμα και αν είχαν εξοφληθεί.
Υπενθυμίζεται πως άλλο ένα βήμα προς την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών είχε πραγματοποιηθεί και πέρυσι όταν η ΑΑΔΕ «ανέβασε» την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή στο myDATA για την άμεση έκδοση φορολογικής ενημερότητας, εάν οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν υπερέβαιναν τα 30 ευρώ και πληρούνταν οι απαραίτητες προϋποθέσεις χορήγησης, δηλαδή να έχουν υποβληθεί οι απαιτούμενες δηλώσεις και να μην υπάρχει δέσμευση χορήγησης.
Έτσι, με την άμεση επικοινωνία των δημόσιων υπηρεσιών αίρονται και τα όποια προηγούμενα εμπόδια και καθυστερήσεις ίσχυαν μέχρι σήμερα. Ο πολίτης θα εξυπηρετείται γρήγορα και ψηφιακά σε όλα τα βήματα της διαδικασίας έκδοσης της φορολογικής του ενημερότητας.