Ο Σεπτέμβριος προσδιορίζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως ο μήνας στον οποίο αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, που αποτελεί επέκταση της Ιόνιας Οδού, αρχικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την κατασκευαστική εταιρεία ΑΒΑΞ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης.
Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προ-συμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει ενημερωθεί ήδη, και μάλιστα πρόσφατα, η Βουλή των Ελλήνων. Κατά συνέπεια, μετά το καλοκαίρι αναμένεται να «πέσουν» υπογραφές με την ΑΒΑΞ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υπολογίζεται πως η απόσταση Αντίρριο – Ιωάννινα – Κακαβιά με μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα, θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά. Παράλληλα θα γίνει ακόμα πιο ελκυστικό το πέρασμα από την Ελλάδα στην Αλβανία και αντιστρόφως μέσω της Κακαβιάς καθώς από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα θα απαιτούνται περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά για να μεταβεί κάποιος στην γειτονική χώρα.
Όσον αφορά στο «Ιωάννινα – Κακαβιά», το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Το έργο έχει δύο υποτμήματα: το Ιωάννινα – Καλπάκι μήκους 46,4χλμ με 6 ανισόπεδους κόμβους και το Καλπάκι – Κακαβιά με μήκος 23,11χλμ.
Συνολικά θα γίνει αναβάθμιση σε μήκος 67,5 χιλιόμετρα. Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 χλμ./ώρα και με διατομή που περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50 μ. και 3,75 μ. η κάθε μία και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30 μ. ανά κατεύθυνση.
H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15 μ., συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22,25 μ.), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου, Α/Κ Γραμμενοχωρίων, Α/Κ Πασσαρώνος, Α/Κ Ζίτσας, Α/Κ Καρυών).