Χρηστικά

Συγκοινωνίες Αθήνας: «Αγώνας δρόμου» για τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της Αθήνας και τους φορτιστές τους

Αγώνας δρόμου γίνεται από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) για να βγουν στους δρόμους της Αθήνας μέσα στην Άνοιξη τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ανανεώσουν στον «αστικό στόλο» της πρωτεύουσας.

Υπό μία έννοια όμως, το μείζον αυτό θέμα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών σχετίζεται με την παράμετρο της τύχης ενός διαγωνισμού για την εγκατάσταση των φορτιστών για τα 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της Αθήνας.

Μάλιστα, σήμερα (14.3.2024), καλείται το Ελεγκτικό Συνέδριο να εξετάσει τη σύμβαση για την εγκατάσταση των φορτιστών που ήρθαν πακέτο με τα λεωφορεία από την Κίνα. 

Αρχικά, το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.) βρήκε νομικά «κενά» στη σχετική σύμβαση, υπεβλήθη αίτηση ανάκλησης από πλευράς της ΟΣΥ και η ετυμηγορία του Ε.Σ. επί της ουσίας θα κρίνει εάν τα νέα λεωφορεία θα βγουν στους δρόμους τον Μάιο με εγκατεστημένους φορτιστές στα αμαξοστάσια ή μέσω προσωρινής λύσης, την οποία επεξεργάστηκαν ήδη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ανάδοχος του έργου κόστους 9,85 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) είναι η ΕΥΔΡΟΜΟΣ ΑΤΕ. Συνολικά στην διάθεση της ΟΣΥ μαζί με τα 140 λεωφορεία είναι και 70 φορτιστές βραδείας φόρτισης 90 KW. Η πλήρης φόρτιση των οχημάτων σύμφωνα με τις προδιαγραφές των φορτιστών, επιτυγχάνεται σε 4 ώρες. 

Το ανώτατο δικαστήριο είχε εντοπίσει  περιορισμό του ανταγωνισμού στο διαγωνισμό αλλά και ανεπαρκή έρευνα αγοράς. 

Πλέον, καλείται να εξετάσει την αίτηση ανάκλησης της απορριπτικής απόφασης της ΟΣΥ. Από την πλευρά της, η ΟΣΥ απέστειλε το προηγούμενο διάστημα διευκρινίσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης. 

Εάν όλα πάνε καλά, τότε τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα πάνε «πακέτο» με τους φορτιστές τους και η Αθήνα θα έχει το προσεχές δίμηνο τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της.

Πάντως, από την ΟΣΥ υπάρχει και εναλλακτική – προσωρινή λύση για το ενδεχόμενο το Ε.Σ. να «βγάλει κόκκινη κάρτα». 

Το εφεδρικό πλάνο προβλέπει τόσο για τη δοκιμαστική φάση, όσο και για την πρώτη έξοδο στους δρόμους την προσωρινή εγκατάσταση 10-12 φορτιστών στα αμαξοστάσια σε Ρέντη, Άγιο Δημήτριο, Πλατεία Αττικής και Ρουφ, συν της Ανθούσας ως εφεδρικό. 

Το αμέσως επόμενο διάστημα, ολοκληρώνεται ο έλεγχος των οχημάτων, ώστε τα πρώτα 38 να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία στους δρόμους της Αθήνας χωρίς επιβάτες.

Αυτή την περίοδο εκπαιδεύονται και οι 200 οδηγοί που θα πιάσουν τιμόνι στα νέα οχήματα, τα οποία διαθέτουν και σύγχρονα συστήματα παρακολούθησης της λειτουργίας τους.

Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα