Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και οι διαφορές πωλήσεων σε φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα
Μία εβδομάδα έμεινε ακόμη μέχρι να ολοκληρωθούν οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα σε προσιτές τιμές, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές των καταστημάτων.
Ειδικότερα, οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025 ολοκληρώνονται την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, ενώ ξεκίνησαν επίσημα την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου. Κατά τη φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο, τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά τις δύο πρώτες Κυριακές των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 και 26 Ιανουαρίου 2025, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα.
Όσον αφορά τη συνολική αξία των πωλήσεων στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις, αναμένεται να παρουσιάσει πληθωριστική αύξηση κατά τουλάχιστον 3%, ξεπερνώντας τα 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2024.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης επισήμανε ότι μόνο 4 στους 10 καταναλωτές ανταποκρίνονται στις εκπτώσεις.
Παράλληλα, ο κ. Κορκίδης τόνισε ότι «αν και το μέσο διαθέσιμο εισόδημα στη χώρα αυξήθηκε κατά 13%, δεν επαρκεί για το 60% των νοικοκυριών, καθώς οι δαπάνες τους κατευθύνονται κυρίως σε λογαριασμούς ενέργειας, ενοίκια και τρόφιμα».
Μια εβδομάδα πριν την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων, όπως αποτυπώνεται στις μέχρι τώρα πωλήσεις, φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί «κενά τζίρου» σε πολλές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, καθώς και σε πολλά μικρά μεμονωμένα εμπορικά καταστήματα, σύμφωνα με τον ίδιο.
Όπως φαίνεται, οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν αλλάξει, καθώς αντί να εκμεταλλεύονται τις εκπτώσεις για να μειώσουν τις δαπάνες τους, περιορίζουν συνολικά τις αγορές τους.
Μειωμένες εμφανίζονται οι πωλήσεις σε φυσικά καταστήματα, σε αντίθεση με τις διαδικτυακές αγορές, ενώ πολλοί καταναλωτές στρέφονται ακόμη και σε ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.