Μάλιστα η χώρα μας “χτυπάει” στα ίσα τεράστιες χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία. Σύμφωνα με τη “Ναυτεμπορική” ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος -σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του μεγαλύτερου ναυλομεσιτικού οίκου στον κόσμο- αποτελούνταν στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt βρίσκεται η Ιαπωνία, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.
Ο αριθμός των πλοίων της Ιαπωνίας και της Κίνας είναι μεγαλύτερος, καθώς η μεν Ιαπωνία ως νησιωτική και η Κίνα ως τεράστια χώρα έχουν πολύ μεγάλο αριθμό πλοίων μικρής σχετικά μεταφορικής ικανότητας προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες μεταφορών στο εσωτερικό τους.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt.
Ανά τύπο πλοίων, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, 118.621.414 dwt και 64.347.957 gt, με την Ιαπωνία να ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση με 938 πλοία, 40.175.492 dwt και 21.660.620 gt.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 531 πλοία, 32.954.543 dwt και 18.094.791 gt. Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία.
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αριθμεί 1.878 πλοία, 145.484.209 dwt και 78.843.115 gt, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 1.791 πλοία, 156.251.060 dwt και 84.987.256 gt. Στην τρίτη θέση στα bulkers βρίσκεται η Κίνα με 1.936 πλοία, 124.726.924 dwt και 69.870.973 gt.
Διαβάστε επίσης: