Και η Ελλάδα με σχέδιο νόμου επικυρώνει τη τροποποίηση της Σύμβασης της Βασιλείας, γνωστή ως «Ban Amendment» για τον έλεγχο των διασυνοριακών κινήσεων επικίνδυνων αποβλήτων και έλεγχο της επεξεργασίας τους. Η τροποίηση αποφασίστηκε το 1995 και απαγορεύει τη διασυνοριακή μεταφορά των επικινδύνων αποβλήτων από τις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη), της Ε.Ε. και του Λιχτενστάιν προς άλλα κράτη.
Κατατέθηκε σήμερα 15 Ιανουαρίου 2010 στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου και η σχετική Αιτιολογική Έκθεση, καθώς στην Ε.Ε. εφαρμόζεται από όλα τα Κράτη – μέλη της Ε.Ε. Η τροποποίηση της έχει επικυρωθεί παγκοσμίως από 65 χώρες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται 24 από τα 27 Κράτη – μέλη της ΕΕ. Όμως για να τεθεί σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο απαιτείται η κύρωσή της τουλάχιστον από 172 χώρες. Η μη κύρωση του «Ban Amendment» αποτελούσε μόνιμο σημείο τριβής με την Ευρ. Επιτροπή, αφού αδυνάτιζε τη διαπραγματευτική θέση της Ε.Ε. σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μεγάλο περιβαλλοντικό θέμα και τα “ατυχήματα” ναυάγια με τοξικά και ιδιαίτερα στο ελληνικό Ιόνιο. Η ιταλική περιβαλλοντική οργάνωση Λεγκαμπιέντε έχει καταγράψει τουλάχιστον 30 ναυάγια με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα, τα 7 ναυάγια βρίσκονται δίπλα στους Παξούς, δυτικά της Κεφαλονιάς, δυτικά και νότια της Ζακύνθου, καθώς και στα ανοιχτά της Μεσσηνίας.