Γνώμη

Ο Τραμπ θα βγάλει πετρέλαιο στην Αμερική και από την Ευρώπη το ρεύμα

Οι δηλώσεις του νέου Αμερικανού προέδρου, δημιουργούν πονοκέφαλο στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο, αυτοκινητοβιομηχανία

Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει λάβει δραστικές αποφάσεις αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων και τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τις ασιατικές και τις ιαπωνικές να έχουν θέσει βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους αναφορικά με την απανθρακοποίηση, ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, είπε «πετρέλαιο μωρά μου, πετρέλαιο», δίνοντας ευθέως το στίγμα για εξορύξεις που σημαίνει θερμικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που ρυπαίνουν.

Ταυτόχρονα, ο Ντόναλντ Τραμπ είπε ότι είναι άδικες οι επιδοτήσεις προς τα ηλεκτρικά οχήματα, που ευνοούν την αγορά τους, έναντι των συμβατικών, θέλοντας να τις καταργήσει. Ωστόσο, το παράδοξο είναι ότι ο Ελον Μασκ, στενός του συνεργάτης, έχει την Tesla που πουλά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και μάλιστα τεχνολογικά προηγμένα, έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια και για εργοστάσια στην Ευρώπη. Πώς θα εξισορροπήσει αυτή τη κατάσταση, θα το δούμε στην πορεία.

Πάντως, και στην Ευρώπη αρκετές χώρες σταμάτησαν τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών (όχι η Ελλάδα), κυρίως λόγω οικονομικής πολιτικής αλλά και άποψης, ότι ο πολίτης οφείλει να εναρμονιστεί με τις νέες συνθήκες ως προς την ηλεκτροκίνηση και να μην πριμοδοτείται.

Οι αποφάσεις Τραμπ και ο προστατευτισμός που επιδιώκει για τις αμερικανικές εταιρείες, αν ισχύσει, θα δημιουργήσει προβλήματα στις εταιρείες που εξάγουν οχήματα στις ΗΠΑ, αλλά θα φέρει και αλυσιδωτές καταστάσεις στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες, των οποίων οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια χρημάτων για μπαταρίες, εξεύρεση λιθίου και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά Στρατηγικό Διάλογο με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, τους κοινωνικούς εταίρους και άλλους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς στις 30 Ιανουαρίου. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη δέσμευση της Επιτροπής να διασφαλίσει το μέλλον ενός τομέα ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ευημερία, προωθώντας παράλληλα τους στόχους της για το κλίμα, καθώς και τους ευρύτερους κοινωνικούς της στόχους.

Η Επιτροπή αναγνωρίζει την επείγουσα ανάγκη για δράση προκειμένου να προστατευθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και να εξασφαλιστεί το μέλλον της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπό την ηγεσία της προέδρου φον ντερ Λάιεν, ο Στρατηγικός Διάλογος αποσκοπεί στη συνεργασία παραγόντων του κλάδου, κοινωνικών εταίρων και ενδιαφερόμενων μερών, ώστε από κοινού να κατανοήσουν τις προκλήσεις, να αναπτύξουν λύσεις και να αναλάβουν συγκεκριμένη δράση. Στο πλαίσιο της Επιτροπής, ο Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας έχει επιφορτιστεί με την κατάρτιση ενός σχεδίου δράσης για τον τομέα, το οποίο θα ωφεληθεί από αυτές τις συζητήσεις.

Αυτά κάνει η μικρή Ευρώπη, που από μόνη της δεν μπορεί να σώσει τον πλανήτη, όταν έχει ενεργοβόρες χώρες όπως οι τεράστιες ΗΠΑ και Κίνα.

Θα αντέξουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων αλλά και των άλλων χωρών να προωθούν την κοστοβόρα ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο, όταν οι ΗΠΑ θα βγάζουν φθηνό πετρέλαιο;

Θα μπορέσουν να είναι μονίμως στην πρίζα ή θα τους κόψει το ρεύμα ο Τραμπ;

Είναι ερωτήματα που θα τεθούν, με το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να είναι αβέβαιο, με διαφορετικές τάσεις και πολιτικές.

Κάποτε η Κίνα ήταν πολύ ενεργοβόρα με παλαιούς κινητήρες, παραμένει αλλά επενδύει σε νέας τεχνολογίας μοτέρ και βέβαια ηλεκτροκίνηση.

Στην Αμερική που πουλάνε φθηνά οχήματα, βενζίνη με το γαλόνι (3,785 λίτρα) και τα μοτέρ είναι θηριώδη, ίσως να μη νοιάζονται πολύ. Στην Ευρώπη όμως ήδη υπάρχει οικονομική ύφεση, με τις πωλήσεις οχημάτων να είναι σχεδόν στάσιμες, ενώ και στην Κίνα παρατηρείται κάτι ανάλογο.

Ο χρόνος θα δείξει τι θα συμβεί, ωστόσο αυτός ο χρόνος είναι πολύτιμος και δεν είναι για χάσιμο, με την κλιματική αλλαγή να εμφανίζεται μεγαλοπρεπώς σε κάθε σημείο του πλανήτη.

Γνώμη
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Γνώμη: Περισσότερα άρθρα
Έγινε η Ελλάδα Ντουμπάι;
Είναι ο ψεύτικος καθρέπτης της πραγματικής ζωής στην Ελλάδα στα social ή πραγματικά η Ελλάδα έγινε ξαφνικά Ντουμπάϊ με ολίγον από Μόντε Κάρλο;
Έγινε η Ελλάδα Ντουμπάι;
Οι φίλοι ενός κυβερνήτη
Ένας φίλος σ’ ολόκληρη τη ζωή είναι αρκετός. Δύο είναι πολλοί. Τρεις είναι σχεδόν αδύνατον HENRY ADAMS
Οι φίλοι ενός κυβερνήτη
Influence
«Το ερώτημα δεν είναι ποιος θα μου το επιτρέψει, αλλά ποιος θα με σταματήσει», AYN RAND
Influence
Με το πιστόλι στον κρόταφο
«Είναι πάντα εύκολο να υπακούει αυτός που ονειρεύεται να διοικήσει». Ζαν-Πωλ Σαρτρ Δύσκολο πράγμα να είσαι πρωθυπουργός. Πρέπει να...
Με το πιστόλι στον κρόταφο