Με μια σατανικά συντονισμένη αναφορά, o Mάντ Μαξ κατακλύζει την επικαιρότητα. Για αυτούς που ορκίζονται στην υπεροχή του και την αντοχή στο δυστοπικό κινηματογραφικό του σύμπαν η Warner επιφύλαξε τη γιορτή.
Ένα ακόμη δεύτερο τρέιλερ που είναι πιο κατανοητό από το πρώτο αλλά και πάλι “Ολα Γίνονται Για Το Πετρέλαιο”.
Σήμερα ο Πολ Μέισον, πολιτικός αρθρογράφος του Channel 4 κάνει σε μια ανάρτηση αναφορά και στον Mad Max και το πολιτικό alter ego του στην Ελλάδα, Αλέξη Τσίπρα. Ερμηνεύοντας ο καθένας όπως θέλησε το σχολιάσμό του επάνω στην τιτάνια μάχη των ψήφων και πως παίζεται το σκάκι του προεδρικου θωκου, ο Πολ Μέισον δεν βαφτίζει τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Μαντ Μαξ αλλά το κακό είχε ήδη γίνει. Οπότε είτε σε λένε Αλέξη και έχεις βρεθεί αναγκασμένος να επιβεβαιώσεις ή όχι το σενάριο που σου επιφυλάσεται, είτε όχι μάθε όλα όσα πρέπει για αυτόν που επιστρέφει πιο σιωπηλός από ποτέ αφού αυτή τη φορά θα μιλήσει η οργή του ενάντια στα μονοπωλιακά καρτέλ του τρόμου και της βίας.
Εκρηκτική εισπρακτική επιτυχία; Ναι.
Τετρακόσιες χιλιάδες δολάρια ήταν αρκετά για να φέρουν τον πρώτο Μαχητή Του Δρόμου στον κινηματογραφικό δρόμο, πίσω στο 1979. Κέρδη; Υπολογίζεται ότι μόνο η παρθενική του, ντυμένη στα δερμάτινα εμφάνιση έφερε περισσότερα από 100 εκατομμύρια πίσω.
Ρεκόρ για 2 δεκαετίες; Ω. Ναι.
Ο Μαντ Μαξ κρατούσε γερά το ρεκόρ Γκίνες της πιο κερδοφόρας ταινίας όλων των εποχών αναλογικά με το κόστος της μέχρι που μια ακόμη πιο φτηνή ταινία, βασικά ευτελιστικά φτηνή, πήρε τη σκυτάλη. Το 1999 το ψευδοντοκιμαντέρ των Ντάνιελ Μάιρικ και Εντουάρντο Σάντσεζ The Blair Witch Project τρομάζει τα δάση γύρω του.
Φτηνή παραγωγή; Ναι.
Ενδεικτικό της εξοικονόμησης των χρηματικών πόρων είναι το γεγονός ότι εαν υπήρχε ένα κοστούμι δερμάτινο, ήταν αυτό ακριβώς. Ένα μόνο μπουφάν ήταν απο αληθινό δέρμα και αυτό το φορούσε ο Ένας Μελ, τότε που ήταν ακόμη καλά και νειάτο. Για τους υπόλοιπους το συνθετικό βινίλ ήταν υπερ αρκετό.
Έλληνας πίσω από τα πάντα; Ναι.
Ο δημιουργός των ταινιών Τζορτζ Μίλερ (Μηλιώτης) είναι Αυστραλός ελληνικής καταγωγής με ρίζες από τα Κύθηρα και τη Μικρά Ασία. Είναι ένας εξαιρετικά φειδωλός στη δραστηριότητα του κινηματογραφιστής που έχει δώσει μόνο εξαιρετικά δείγματα δουλειάς. Το Babe το γουρουνάκι που μιλάει σαν ένας μικρός φιλόσοφος που φοβάται μη γίνει μπέικον, είναι δικό του. Ο χορευταράς πιγκουίνος στο Happy Feet επίσης. Για τον τευλευταίο ο Γιώργος Μηλιώτης κέρδισε το Όσκαρ του 2006 για Καλύτερο Κινούμενο Σχέδιο και ήταν μια ακριβή δικαίωση που τη χορέωαμε με κλακέτες. Όχι ο Μαντ Μαξ, δεν χόρεψε ποτέ κλακέτα, όχι.
Καμία επιείκεια για τους εχθρούς; Ναι.
Στην τελευταία σκηνή της πρώτης περιπέτειας, o Mαξ δένει τον Τζόνι με αλυσίδα και του δίνει ένα πριόνι σε περίπτωση που θελήσει να κοψει το πόδι του πριν γίνει σις κεμπάπ. Το δίλημα αυτό ενέπνευσε και το πορνογραφικά τρομακτικό Saw και όλες τις αιματοβαμένες σαν από σφαγεία οικονομικών πολέμων, συνέχειες του.
Θαυμασμός από όλους; Ναι.
Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ο Ντέιβιντ Φιντσερ και ο Τζειμς Κάμερον είναι μερικοί μόνο από τους σκηνοθέτες που πιστεύουν ότι ο Μίλερ άλλαξε την μεταποκαλυπτική μυθοπλασία με τον ήρωα της εκδίκησης. Ισχύει.
Είναι μια cult μανία παντού; ΝΑΙ!
Ένα από τα πιο επιτυχημένα franchise όλων των εποχών, η μόνη ταινία το 1979 που καταφερε να κάνει περισσότερα εισιστηρια από τον Πολεμο των Αστρων, έστω και στην Αυστραλία, δεν έχει σταματήσει να έχει φανατικούς ακόλουθους. Κάποιοι από αυτούς υπερβολικοί -το 2005 στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, 29 άτομα διοργάνωσαν μια αναπαράσταση της καταδίωξης με τα φορτηγά από το Road Warrior με όπλα ψεύτικα κλπ κλπ- κάποιοι απλά δαιμόνιοι επιχειρηματίες -στο διαδίκτυο μπορείς να αγοράσεις αξεσουάρ να σου κάνουν το αμάξι βγαλμένο από μάχη σε ερημους κλπ κλπ.-, ο Mαντ Μαξ έχει το δικό του ναό, κάπου μέσα στην αχανή Αυστραλία.
Η επιστροφή μοιάζει επική; Ε ΝΑΙ ΚΑΙ ΝΑΙ ΚΑΙ ΝΑΙ!
Δυο δεκαετίες μετά την τρίτη ταινία, ο Μαντ Μαξ επιστρέφει και μοιάζει να είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. Οι οικονομολόγοι ανα τον κόσμο δεν έχουν σταματήσει να κάνουν λόγο για το Παράδοξο του Mad Max, για μια επικείμενη και μάλλον σύγχρονη κρίση του καπιταλιστικού συστήματος που είναι εγκλωβισμένο στο διχασμό και τον έλεγχο της ενέργειας. Το αποκαλυπτικό σύμπαν του πολεμιστή της Ερήμου σε αυτή την τέταρτη περιπέτεια έχει το ιδανικότερο αμπαλάζ. “Ο Μελ Γκίμπσον είναι πολύ μεγάλος για να είναι ο Mαντ Μαξ” είπε ο Γιώργος Μηλιώτης και επέλεξε να χτίσει το νέο του ήρωα στις διαστάσεις του Τομ Χάρντι. Μαζί του μια βιονική Σαρλιζ Θερόν, ένας ανερχόμενος Νίκολας Χουλτ και ένα πλάνο από δαιμονισμένες σκηνές δράσης και ουρλιαχτών που θα εκτονώσουν την οργή φανατικών σινεφίλ και με το Fury Road που βγαίνει στις αίθουσες μετά την εκλογή Προέδρου, στις 15 Μαίου 2015. Δύο ταινίες μέσα στο σύμπαν που όλα είναι πόλεμος για το πετρέλαιο θα ακολουθήσουν. “Ο Μελ Γκιμπσον είναι πολύ μεγάλος για να είναι ο Μαντ Μαξ” είπε ο 69χρονος Γιώργος Μηλιώτης και ο Αλέξης Τσίπρας δεν έχει ιδεά αν θα πρέπει να φορέσει δερμάτινα ή όχι. Όχι είναι η απάντηση.