Από την μια πλευρά βλέπεις επιβλητικά βουνά, ενώ από την άλλη υπάρχει απότομος γκρεμός. Αυτή είναι η εικόνα που συναντά κανείς, όταν ετοιμάζεται να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Lukla στο ανατολικό Νεπάλ που πραγματοποιεί πτήσεις από το Κατμαντού. Η πτήση από τα δύο σημεία διαρκεί περίπου μισή ώρα.
Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε υψόμετρο 2.900 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους ορειβάτες, οι οποίοι το χρησιμοποιούν ως σημείο εκκίνησης για την ανάβαση τους στο Έβερεστ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Έτσι, οι περισσότεροι πεζοπόροι ταξιδεύουν στην Lukla και στην συνέχεια κάνουν οδοιπορικό στις πλαγιές των Ιμαλαϊων για την κατασκήνωση βάσης στην ψηλότερη κορυφή της περίφημης οροσειράς.
Πριν από την λειτουργία του συγκεκριμένου αεροδρομίου (1971), ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσει κανείς τη Lukla από το Κατμαντού ήταν να ταξιδέψει οδικώς στο Τζίρι και έπειτα να ακολουθήσει το μονοπάτι πεζοπορίας για περίπου 18 ημέρες.
Δεν είναι τυχαίο, όμως, ότι έχει χαρακτηριστεί ως το πιο επικίνδυνο αεροδρόμιο στον κόσμο, καθώς έχουν σημειωθεί δεκάδες αεροπορικά δυστυχήματα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο αεροδιάδρομος πάνω στην βουνοπλαγιά έχει μήκος μόλις 527 μέτρων και πλάτος 30 μέτρα με κλίση 11,7 μοίρες από το βορρά προς το νότο. Είναι δηλαδή τέσσερις φορές μικρότερος από τον μέσο όρο των αεροδιαδρόμων στα κλασικά αεροδρόμια ανά τον κόσμο. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο πιλότος έχει μία και μοναδική ευκαιρία για να απογειώσει ή να προσγειώσει με ασφάλεια το αεροπλάνο.
Στην αιχμή της τουριστικής περιόδου πραγματοποιούνται πάνω από 50 πτήσεις καθημερινά. Το αεροδρόμιο Lukla μετονομάστηκε το 2008 σε Tenzing Hillary προς τιμήν του Sir Edmund Hillary και του Tenzing Norgay, που θεωρούνται ως οι πρώτοι ορειβάτες που πάτησαν στην κορυφή του Έβερεστ.
Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να δυσχεράνουν τις πτήσεις, δεδομένου ότι οι αλλαγές των ανέμων είναι απρόβλεπτες. Υπάρχει το ενδεχόμενο, οι πτήσεις να καθυστερήσουν για ημέρες, σε περίπτωση που ο ουρανός δεν είναι «καθαρός» και δεν υπάρχει ορατότητα. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι ταξιδιώτες πρέπει να κατέβουν από το αεροπλάνο ακόμη και την τελευταία στιγμή πριν απογειωθούν.
Γι΄αυτό το λόγο, άλλωστε, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Νεπάλ θέτει πλέον υψηλά πρότυπα για τους πιλότους. Για να προσγειωθούν στο Lukla, οι πιλότοι πρέπει να έχουν ολοκληρώσει 100 πτήσεις σύντομης απογείωσης και προσγείωσης, να έχουν τουλάχιστον ένα έτος εμπειρίας στο Νεπάλ και να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία δέκα πτήσεις στη Lukla με πιστοποιημένο εκπαιδευτή.