Δεν είμαστε μόνο στην Ελλάδα που στριμωχνόμαστε στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Δείτε τι συμβαίνει στις 8 το πρωί στις συγκοινωνίες σε διάφορες χώρες του κόσμου.
Όπως για παράδειγμα στην πόλη Μουμπάι της Ινδίας (μέχρι το 1995 το επίσημο όνομα της πόλης ήταν Βομβάη) το τρένο στις 8 η ώρα το πρωί γεμίζει ασφυκτικά από κόσμο που προσπαθεί με πολύ σπρώξιμο να επιβιβαστεί σε αυτό. Τα τρένα εκεί εξυπηρετούν την ημέρα πάνω από 7,5 εκατομμύρια κόσμο και οι πόρτες συνήθως μένουν ανοιχτές με τους ανθρώπους να κρέμονται στην κυριολεξία για να μη χρειαστεί να περιμένουν το επόμενο. Οι συρμοί κατά την εποχή των έντονων βροχοπτώσεων πλημμυρίζουν… Ο πληθυσμός της πόλης αγγίζει τα 20.000.000 κάτοικους και είναι από τα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα ανάμεσα από την Φρανκφούρτη και το Χονγκ Κονγκ.
Την ίδια ώρα, στην περιοχή Χο Τσι Μιν του Βιετνάμ (γνωστή παλαιότερα ως Σαϊγκόν) στις 8 το πρωί γίνεται… το έλα να δεις στο δρόμους. Περισσότερα από 7,6 εκατομμύρια μηχανάκια, σύμφωνα με καταγραφή του 2016, κατακλύζουν τους κεντρικούς δρόμους του Βιετνάμ προκαλώντας μποτιλιάρισμα. Η πόλη Χο Τσι Μιν είναι μεγάλο βιομηχανικό κέντρο, με ναυπηγεία και εργοστάσια υφαντουργίας, ειδών διατροφής, καπνού, ελαστικών, βυρσοδεψίας. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της νοτιοανατολικής Ασίας, ενώ η μητροπολιτική περιοχή έχει πληθυσμό 6.650.942 κατοίκων.
Ο ίδιος πανικός συμβαίνει την ίδια ώρα στο Shibuya Crossing, την πιο μεγάλη και πολυσύχναστη διασταύρωση του κόσμου που βρίσκεται στο Τόκιο της Ιαπωνίας. Το Τόκιο αριθμεί περίπου 13 εκατομμύρια κάτοικους- 10% του πληθυσμού της χώρας, ενώ στη μητροπολιτική του περιοχή ζουν περίπου 36 εκατομμύρια άνθρωποι, κάνοντάς την έτσι την πιο πυκνοκατοικημένη του κόσμου.
Και στη Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης όμως επικρατεί χαμός στα κανάλια, αφού εκατομμύρια κόσμος καθημερινά παίρνει μικρά καραβάκια για να μετακινηθεί και να κάνει τις δουλειές του. Το 2010, ο πληθυσμός της πόλης ανερχόταν σε 8.280.925 κατοίκους, ενώ στη μητροπολιτική περιοχή της κατοικούσαν περί τα 15.000.000. Πολλές διώρυγες και παραπόταμοι διασχίζουν την πόλη και τη χωρίζουν σε μικρά νησιά, γι’ αυτό την ονόμασαν και «Βενετία της Ανατολής». Κατά μήκος της όχθης υπάρχει ολόκληρη πλωτή πόλη από πλοιάρια και σχεδίες που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι.
Ίσως η πιο εντυπωσιακή κίνηση στους δρόμους όλου του κόσμου είναι στην Οτάβα του Καναδά. Τις πρωινές ώρες οι κάτοικοι κάνουν πατινάζ στον παγωμένο δρόμο του καναλιού, Rideau Canal. Πρόκειται για μία απόσταση 8 χιλιομέτρων όπου μικροί και μεγάλοι παίρνουν τα πέδιλά τους και μετακινούνται στην πόλη. Μέσα στην πόλη, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες εξυπηρετούνται γενικά με αστικά λεωφορεία και ένα μικρό δίκτυο ελαφρών τρένων.
Στη Λα Πας της Βολιβίας, το νούμερο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς είναι το τελεφερίκ, ενώ στους δρόμους του Άμστερνταμ στην Ολλανδία τα ποδήλατα είναι πιο πολλά από τους ανθρώπους, ακόμα και όταν χιονίζει!
Την ίδια στιγμή, το μετρό της πόλης της Νέας Υόρκης στις ΗΠΑ είναι το τέταρτο σε κίνηση επιβατών παγκοσμίως μετά του Τόκυο, της Μόσχας και της Σεούλ. Είναι, επίσης το πρώτο σε κίνηση επιβατών στο δυτικό ημισφαίριο. Είναι ένα από τα τέσσερα συστήματα σιδηροδρόμων των ΗΠΑ που λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως και 365 μέρες το χρόνο. Το μετρό της Νέας Υόρκης είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο εκτεταμένα δίκτυα αστικών συγκοινωνιών στον κόσμο, με 468 σταθμούς σε λειτουργία και 337 χιλιόμετρα διαδρομών.