Ο Piet Mondrian θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και πρωτοπόρος του σύγχρονου αφηρημένου στυλ, του μινιμαλισμού και του εξπρεσιονισμού. Μια ιστορικός τέχνης ανακάλυψε πως ένα διάσημο έργο του Ολλανδού καλλιτέχνη, που χρονολογείται από το 1941, κρέμεται ανάποδα για περισσότερα από 75 χρόνια!
Το έργο, “New York City I”, το οποίο διαθέτει φωτεινές γραμμές κόκκινης, κίτρινης, μαύρης και μπλε ταινίας σε λευκό φόντο, πιθανότατα θα συνεχίσει να εκτίθεται με λάθος τρόπο, γιατί μια αλλαγή τώρα, θα μπορούσε να το βλάψει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Οι αυτοκόλλητες ταινίες είναι ήδη εξαιρετικά χαλαρές και κρέμονται από μια κλωστή», είπε στην Guardian η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια μουσείου Susanne Meyer-Büser. «Αν το γυρίζαμε ανάποδα τώρα, η βαρύτητα θα το τραβούσε προς άλλη κατεύθυνση. Άλλωστε, είναι, πλέον, μέρος της ιστορίας του έργου».
Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, το 1945. Από το 1980, αποτελεί μέρος της συλλογής έργων τέχνης του γερμανικού κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στο Ντίσελντορφ.
Η Meyer-Büser ανακάλυψε το σφάλμα καθώς ερευνούσε μια νέα έκθεση για τη συλλογή έργων τέχνης του Ντίσελντορφ. Σημείωσε ότι οι γραμμές ήταν πιο παχιές στο κάτω μέρος του έργου του Mondrian, συγκριτικά με το επάνω μέρος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Η πάχυνση του πλέγματος πρέπει να είναι στην κορυφή, σαν σκοτεινός ουρανός», εξήγησε η Meyer-Büser. «Μόλις το επεσήμανα στους άλλους επιμελητές, καταλάβαμε ότι ήταν πολύ προφανές. Είμαι 100% σίγουρη ότι η εικόνα είναι λάθος».
Μια φωτογραφία του στούντιο του Mondrian, που τραβήχτηκε λίγες μέρες μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Town & Country τον Ιούνιο του 1944, δείχνει το ίδιο έργο να «κάθεται» σε ένα καβαλέτο, έχοντας τις πιο χοντρές γραμμές επάνω, σημείωσε το BBC. Επιπρόσθετα, μια ελαιογραφία του Mondrian με παρόμοια ονομασία (“New York City”), που εκτίθεται στο Centre Pompidou στο Παρίσι, έχει επίσης τις παχιές γραμμές στην κορυφή της.
Δεν είναι σαφές πώς έγινε το λάθος, αλλά το “New York City I” δεν φέρει την υπογραφή του Mondrian, γεγονός που θα έδινε μια σαφή ένδειξη για το πώς προοριζόταν να παρουσιαστεί το έργο.
Πηγή: www.huffpost.com