Κάθε φορά που ταξιδεύουμε με αεροπλάνο, γνωρίζουμε ότι πρέπει να θέσουμε το κινητό τηλέφωνο μας σε λειτουργία πτήσης ή να το απενεργοποιήσουμε.
Ο λόγος που δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το κινητό τηλέφωνο, όταν βρισκόμαστε σε πτήση αφορά κυρίως σε λόγους ασφαλείας, αφού ενδέχεται να δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα στα όργανα πλοήγησης του αεροπλάνου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μόλις, βέβαια, φθάσουμε στον προορισμό μας και το αεροπλάνο προσγειωθεί στο αεροδρόμιο, έχουμε την δυνατότητα να απενεργοποιήσουμε τη λειτουργία πτήσης και να πλοηγηθούμε και πάλι στο διαδίκτυο.
Ωστόσο, ένα από τα ζητήματα που ίσως έχετε παρατηρήσει είναι ότι στα περισσότερα αεροδρόμια δυσκολευόμαστε να βρούμε καλό σήμα.
Ποια είναι η εξήγηση; Τα αεροδρόμια είναι γνωστά ως «νεκρές ζώνες» τηλεφωνικού σήματος, λόγω έλλειψης πύργων κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι δεν μπορούν να τοποθετηθούν στα συγκεκριμένα σημεία, λόγω περιορισμών ύψους, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τυχόν κοντινοί πύργοι κινητής τηλεφωνίας πρέπει να βρίσκονται μακριά από τους αεροδιαδρόμους για να αποφευχθεί η παρεμβολή στη διαδρομή πτήσης του αεροπλάνου, ειδικά την ώρα της απογείωσης και προσγείωσης.
Τα περισσότερα αεροδρόμια τοποθετούν εσωτερικές ενισχυτικές κεραίες εντός του τερματικού σταθμού του αεροδρομίου. Οι συγκεκριμένες κεραίες συμβάλλουν στην αύξηση της ισχύος του σήματος του τηλεφώνου που προέρχεται από τον πλησιέστερο πύργο κινητής τηλεφωνίας κάπου κοντά στο αεροδρόμιο.
Γιατί δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε το τηλέφωνο
Καθώς ταξιδεύουμε, το πλήρωμα του αεροπλάνου μας υπενθυμίζει να μην κάνουμε χρήση του κινητού τηλεφώνου μέχρις ότου να βρεθούμε μέσα στο κτίριο του τερματικού σταθμού.
Στην Αυστραλία ένας κυβερνητικός κανονισμός απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων στον διάδρομο προσγείωσης ή στο χώρο στάθμευσης των αεροπλάνων.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός αποσκοπεί στην αποφυγή τυχόν δυσάρεστων περιστατικών, καθώς, σε περίπτωση που αποσπαστεί η προσοχή κάποιου ατόμου που μιλά στο κινητό του, την στιγμή που περπατά προς το κτίριο του τερματικού σταθμού, αυτό μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνο ή ακόμη και θανατηφόρο.
Ενδεικτικά, το προσωπικό εδάφους είναι εκπαιδευμένο να μένει τουλάχιστον 10 μέτρα μακριά από την περιοχή, όπου βρίσκονται αεροσκάφη με τη μηχανή τους σε λειτουργία.
Ο μύθος για τα καύσιμα
Ένα επιπλέον ζήτημα που, ίσως έχετε ακούσει είναι ότι τα κινητά τηλέφωνα αποτελούν κίνδυνο πυρκαγιάς κοντά στα καύσιμα και τα αεροπλάνα που, φυσικά, ανεφοδιάζονται με καύσιμα στα αεροδρόμια.
Ωστόσο, οι πιθανότητες να πάρει φωτιά το καύσιμο κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας είναι εξαιρετικά χαμηλές, επειδή το φορτηγό ανεφοδιασμού είναι συνδεδεμένο και «γειωμένο» στο αεροπλάνο: o χειριστής συνδέει ένα καλώδιο στο αεροσκάφος για να μετακινήσει τον συσσωρευμένο στατικό ηλεκτρισμό στο έδαφος ώστε να αποτρέψει οποιαδήποτε πιθανότητα σπίθας.
Υπήρξαν κατά καιρούς ιστορίες στον Τύπο σχετικά με κινητά τηλέφωνα που πυροδότησαν πυρκαγιές σε πρατήρια καυσίμων στην Ινδονησία και την Αυστραλία, αλλά αυτές αποδείχθηκαν ανακριβείς. Έτσι, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ένα τηλέφωνο μπορεί να προκαλέσει φωτιά σε αντλία καυσίμου, παρά τις προειδοποιητικές πινακίδες.