Πολιτική

Αντιδράσεις στη Βουλή για τα οδικά έργα – “Επιβαρυντικές οι συμβάσεις”, “Λεφτά υπάρχουν για τους εργολάβους”

Με τις ψήφους των βουλευτών των κομμάτων της συμπολίτευσης, περνάει από τη Βουλή η τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων.Ωστόσο, υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από το ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζει ότι είναι πολύ επιβαρυντικές οι συμβάσεις, ενώ κατά του νομοσχεδίου είναι οι ΔΗΜΑΡ, ΑΝΕΛ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή.

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κρίνουν επιβεβλημένη την τροποποίηση των συμβάσεων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και επισημαίνουν ότι πρέπει η επανεκκίνηση των έργων να γίνει άμεσα, με στόχο όχι μόνο την τόνωση της απασχόλησης αλλά και την ανάπτυξη. Τονίζουν επίσης ότι η επανεκκίνηση θα αποτελέσει ένα θετικό μήνυμα και για την προσέλκυση επενδύσεων.

Ωστόσο, από την πλευρά τού ΠΑΣΟΚ επισημαίνεται ότι ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι αρχικές συμβάσεις στα διόδια είναι δικαιολογημένος και γι΄ αυτό «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης».

Στην κοινοβουλευτική επιτροπή, όπου συζητείται από το πρωί το νομοσχέδιο, ο υφυπουργός Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ζήτησε σύντμηση του χρόνου συζήτησης του νομοσχεδίου, προκειμένου αυτό να έχει ψηφιστεί έως τις 10 Δεκεμβρίου, καθώς η ψήφιση αποτελεί την προϋπόθεση για την εκταμίευση κοινοτικών κονδυλίων.

ΣΥΡΙΖΑ: Επιβαρυντικές οι συμβάσεις για τα έργα

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης ζήτησε να καταγραφεί η διαμαρτυρία του κόμματός του διότι η κυβέρνηση, μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες, ζητάει την έγκριση της Βουλής προκειμένου οι εργολάβοι, αντί να πάρουν χρήματα από τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκαν, να τα πάρουν από κοινοτικά κονδύλια.

«Ανακοινώσατε την τρομακτική αύξηση στα διόδια και, ενώ κάνατε τόσες τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, συντηρήσατε ευλαβικά τα διόδια» κατήγγειλε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ευγενία Ουζουνίδου, σημειώνοντας ότι αυτό θα συμβεί «αν και οι εταιρείες εισπράττουν διόδια χωρίς να έχουν εκτελεστεί τα έργα». Ως προς τα έργα, είπε ότι με τις τροποποιήσεις των συμβάσεων, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπερβαίνει το 55% και, συνεπώς, τα έργα είναι δημόσια. Χαρακτήρισε επίσης «μέγα σκάνδαλο» το γεγονός ότι δεν ενεργοποιήθηκαν ρήτρες και, για τη στάση του κόμματός της, είπε: «Θέλουμε ειλικρινά να γίνουν τα έργα, όχι όμως με τόσο επιβαρυντικές συμβάσεις. Τα έργα θα μπορούσαν να επανεκκινήσουν με πολύ λιγότερα χρήματα και όχι με όσα προβλέπονται».

Τα κόμματα που είναι κατά του νομοσχεδίου

Κατά του νομοσχεδίου δηλώνουν και οι ΑΝΕΛ, η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ, ενώ και η ΔΗΜΑΡ δηλώνει ότι ήθελε εξ΄αρχής και στήριξε την επανεκκίνηση των έργων, όχι όμως με την επαχθή μεταφορά στο ελληνικό δημόσιο της ζημίας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις και προειδοποιεί πως δεν θα ψηφίσει «υπέρ», αν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να μην υπάρχει η επιβάρυνση αυτή.

«Τελικά, λεφτά υπάρχουν μόνο για τους εργολάβους» σχολίασε ο εισηγητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «δώρο της μνημονιακής συγκυβέρνησης στους νταβατζήδες, στους οποίους είχε αναφερθεί στο παρελθόν και ο κ. Καραμανλής». Κατηγόρησε, επίσης, προσωπικά, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι «ξέρει καλά να υπηρετεί τα συμφέροντα των εργολάβων- καναλαρχών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρεν σε Χρυσοχοΐδη: Η Κομισιόν θα εγκρίνει τη χρηματοδότηση 4 αυτοκινητοδρόμων

Εφασφαλίζονται 1,2 δισ. ευρώ για τα οδικά έργα και 380 εκατ. ευρώ για μέτρα κοινωνικής στήριξης, από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ

Επιτάχυνση των μεγάλων οδικών έργων στην Ελλάδα “βλέπει” ο Ράιχεμπαχ

Πολιτική

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
«Μια αποφασιστική νίκη για την πολιτική μας οικογένεια, τη Γερμανία και την Ευρώπη», το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για της εκλογές στη Γερμανία
Ο πρωθυπουργός συνεχάρη τον πρόεδρο του CDU Φρίντριχ Μερτς - «Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: θα είστε ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Μητσοτάκης: Μείωση ασφαλιστικών εισφορών, ειδική ομάδα για το πετρέλαιο στους αγρότες και αύξηση δαπανών για το «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»
Δημιουργείται λιμάνι διαφυγής στη Σαντορίνη, στα 2 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα τον Ιανουάριο, αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός στην κυριακάτικη ανασκόπηση
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Thessaloniki Summit
Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Ζελένσκι: Τίποτα δεν μπορεί να αποφασιστεί για την Ουκρανία χωρίς την Ουκρανία, είπε ο πρωθυπουργός
«Η Ευρώπη πρέπει να βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την επίτευξη μιας δίκαιης ειρήνης», τόνισε ο Ουκρανός Πρόεδρος
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι
Κυριάκος Μητσοτάκης: «130 αστυνομικοί στον προαστιακό και στα λεωφορεία» – Ξεκίνησε το πιλοτικό πρόγραμμα αστυνόμευσης
«Με την ολοκλήρωση του πιλοτικού προγράμματος, η πολιτική αυτή θα εφαρμοστεί σε όλο το δίκτυο της Αττικής με ειδικό σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ