Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης θεώρησε αναγκαία την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης του λιμανιού, τόσο για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων της χώρας, όσο και για την περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού, με διατήρηση αν όχι και επαύξηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.
Απέναντι στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ περί «ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας» και στο επιχείρημα ότι το σύνολο των παραγωγικών φορέων του Πειραιά αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση, ο κος Βαρβιτσιώτης αμφισβήτησε ότι τα Επιμελητήρια έχουν λάβει θέση – και θεώρησε τις υπόλοιπες κινητοποιήσεις ως «υποκινούμενες» και «καλλιεργούμενες στη βάση μύθων», καθώς «οι υποδομές των λιμένων, η δημόσια περιουσία, δεν ιδιωτικοποιούνται, αλλά προστατεύονται συνταγματικά».
«Για να πετύχει την επανεκκίνηση της οικονομίας της, η χώρα θα πρέπει να δεχθεί ξένους επενδυτές. Να μην τους διώχνει, να μην τους απειλεί, να μην τους προπηλακίζει, να μην ποινικοποιεί τη διάθεσή τους να επενδύσουν στη χώρα»,υπογράμμισε.
Το μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ανήκει σήμερα σε ποσοστό 74% στο Δημόσιο. Επιλογή της κυβέρνησης είναι να πουλήσει το 67%, κρατώντας για λογαριασμό του Δημοσίου το 7%. Η ιδιωτικοποίηση αυτή έχει προκαλέσει την αντίδραση της διοίκησης του ΟΛΠ, αλλά και κοινωνικών φορέων που έχουν συστήσει Επιτροπή ενάντια στην σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση, έκδοση της οποίας παρουσίασε η Νάντια Βαλαβάνη (ΣΥΡΙΖΑ).
Η πώληση αποσκοπεί αφενός στην απομείωση του χρέους («η Βουλή έχει ήδη εγκρίνει τον στόχο της συγκέντρωσης 2,3 δισ. ευρώ από την αποκρατικοποίηση» υπενθύμισε ο υπουργός) και αφετέρου στην πραγματοποίηση σειράς επενδύσεων εκ μέρους του αγοραστή για ίδιον όφελος, που θα αναβαθμίσουν και τη γεωστρατηγική θέση του λιμανιού του Πειραιά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ποια ελληνικά “φιλέτα” στοχεύουν οι Άραβες και οι Κινέζοι
Στα 87 εκατ. Ευρώ τα έσοδα του ΟΛΠ το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου