Ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων θα συναντηθεί επίσης με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα -πιθανότατα αύριο- καθώς και με τους κ.κ. Κουτσούμπα, Κουβέλη και Πολύδωρα τις προσεχείς μέρες, προκειμένου να ζητήσει τη στήριξή τους στην πρόταση του κόμματος για τα «κόκκινα» δάνεια.
Ο κ. Καμμένος αναφέρθηκε, παράλληλα και στις πολιτικές εξελίξεις, εκτίμησε ότι θα πραγματοποιηθούν εκλογές με αφορμή το θέμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, κάλεσε τον κ. Παπούλια «ακόμη και να διευκολύνει τις εξελίξεις παραιτούμενος» ενώ εξαπέλυσε ευθεία επίθεση κατά του κ. Σαμαρά, με αφορμή τη συνάντησή του με την κ. Μέρκελ.
Επίσης, τάχθηκε υπέρ της μείωσης των επιτοκίων και κατηγορηματικά κατά της μείωσης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, λέγοντας ότι έτσι μειώνεται η εθνική περιουσία, ενώ τόνισε ότι οι τράπεζες πρέπει να προστατευθούν, αλλά -όπως είπε- έχουν ήδη λάβει οικονομική βοήθεια την οποία «όφειλαν να διοχετεύσουν στην αγορά, αλλά αντίθετα στηρίζονται οι εκδότες και ιδιοκτήτες καναλιών που στηρίζουν την κυβέρνηση και οι κομματικοί φίλοι και συγγενείς υπουργών».
Ο κ. Καμμένος αναφέρθηκε στη συνάντηση του κ. Σαμαρά με την κ. Μέρκελ και εστίασε σε τρία σημεία την κριτική του:
Πρώτον, ότι «ενώ δημοσιογράφος της “Ντόιτσε Βέλε” ρώτησε τον πρωθυπουργό για τη “Μακεδονία”, εκείνος αντί να απαντήσει κοίταξε την κ. Μέρκελ». Δεύτερον, «ευχαρίστησε την κ. Μέρκελ τρεις φορές για τη συνέχιση της πολιτικής που εξαθλιώνει τους Έλληνες, ενώ ο κ. Σημίτης μόνο μια φορά τις ΗΠΑ, στη Βουλή». Και τρίτον, «πήγε να παρακαλέσει για την προσωπική του επιβίωση, αλλά αυτή η κυβέρνηση έχει ήδη λήξει».
Αναφερόμενος σε πιθανή συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ αργότερα, ο κ. Καμμένος κάλεσε τους δημοσιογράφους να ρωτήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ εάν επιθυμεί να συνεργαστεί με τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και τόνισε ότι δεν υποχωρεί από τις «κόκκινες» γραμμές στα εθνικά θέματα και την απαίτηση σύστασης εξεταστικής επιτροπής για τη διερεύνηση των συνθηκών εισόδου της χώρας στο μνημόνιο.
Τάχθηκε υπέρ της «αντικειμενικής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων» αλλά αμφισβήτησε την πρόθεση της κυβέρνησης για αντικειμενικές αξιολογήσεις, εκτιμώντας ότι θα αποτελέσει πρόσχημα για διώξεις δημοσίων υπαλλήλων, ενώ κάλεσε τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη «να ζητήσει την έκδοση του Χριστοφοράκου από τη Μέρκελ, για να μας πείσει για την αντικειμενικότητα της κρίσης του».
– Εξακολούθηση εφαρμογής του Ν. 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα.
– Επέκταση εφαρμογής των διατάξεων του Ν. 3869/2010 και για τους εμπόρους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, μόνο όμως ως προς τα ληξιπρόθεσμα και μη πλήρως εξυπηρετούμενα χρέη τους προς τις τράπεζες και τις εξομοιούμενες με αυτές νομικές οντότητες και μόνο για τις περιπτώσεις που δεν έχουν κηρυχθεί σε πτώχευση ή δεν έχουν ενταχθεί οριστικώς σε καθεστώς συνδιαλλαγής. Η ρύθμιση αυτή δεν αποτελεί άνιση και διακριτική μεταχείριση εις βάρος των τραπεζών και υπέρ των λοιπών δανειστών των εμπόρων, καθώς ήδη οι τράπεζες έχουν λάβει σημαντική οικονομική βοήθεια από το ελληνικό δημόσιο με επιβάρυνση των Ελλήνων φορολογουμένων.
– Καμία δανειακή σύμβαση δεν είναι έγκυρη εάν δεν παρίσταται δικηγόρος που να εκπροσωπεί τον δανειολήπτη και να βεβαιώνει εγγράφως, ότι έγινε ξεχωριστή διαπραγμάτευση για κάθε έναν από τους όρους της δανειστικής συμβάσεως.
– Ο όρος, που αφορά στον καθορισμό του επιτοκίου, θα πρέπει να είναι απόλυτα ξεκάθαρος και να προσδιορίζει με ακρίβεια τουλάχιστον δύο δεκαδικών στοιχείων, α) το κατά την ημέρα υπογραφής πλήρες επιτόκιο δανεισμού (κόστος βασικής αναχρηματοδότησης από την ΕΚΤ + περιθώριο κέρδους τράπεζας), το οποίο και θα παραμένει σταθερό για τουλάχιστον δύο έτη και β) το ακριβές περιθώριο κέρδους της τράπεζας, που θα πρέπει να είναι σταθερό για όλη τη σύμβαση.
– Κάθε τροποποίηση στο βασικό επιτόκιο αναχρηματοδότησης, που τυχόν επηρεάζει κατά τη διάρκεια του βίου της τη δανειακή σύμβαση, θα πρέπει να γνωστοποιείται εγγράφως επί αποδείξει προς τον δανειολήπτη, που θα έχει δικαίωμα να εναντιωθεί σε αυτό εγγράφως και επί αποδείξει, εντός προθεσμίας 30 ημερών. Τέτοιες γνωστοποιήσεις δεν γίνονται κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και εάν έγιναν θεωρούνται ως μηδέποτε γενόμενες. Σε περίπτωση εναντίωσης, επακολουθεί νέα διαπραγμάτευση του επιτοκίου δανεισμού, όπου ο δανειστής οφείλει να αποδείξει την αλλαγή του βασικού επιτοκίου αναχρηματοδότησης, ενώ σε περίπτωση που η διαπραγμάτευση δεν καταλήξει σε νέα συμφωνία, τότε ο δανειολήπτης θα κληθεί να καταβάλει το επιτόκιο υπερημερίας, χωρίς να δίνεται η δυνατότητα στον δανειστή να απαιτήσει την καταβολή όλου του οφειλομένου εκ του δανείου ποσού.
– Το επιτόκιο υπερημερίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τις δύο ποσοστιαίες μονάδες από το πλέον πρόσφατο συμβατικό επιτόκιο, στο οποίο, αν και γνωστοποιήθηκε σύμφωνα με τα παραπάνω, δεν εναντιώθηκε ο δανειολήπτης.
– Ανατοκισμός από τις τράπεζες επιτρέπεται μόνο με τους όρους και τις προϋποθέσεις που επιτρέπεται και στους ιδιώτες κατά το άρθρο 296 του αστικού κώδικα, με ελάχιστη περίοδο ανατοκισμού το έτος και μόνο εφόσον ο δανειολήπτης κατά παραβίαση της σύμβασης δεν έχει καταβάλει εμπρόθεσμα τους τόκους.
– Η συνολική επιβάρυνση του δανειολήπτη δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ξεπερνά το 0,66% ανά μήνα, ήτοι 8% ετησίως και σε κάθε περίπτωση το 100% του χορηγηθέντος κεφαλαίου, περιλαμβανομένων ανατοκισμών, τόκων υπερημερίας, ή άλλων επιβαρύνσεων. «Κούρεμα» όλων των υπόλοιπων χρεώσεων.
– Καταγγελία της δανειακής σύμβασης επιτρέπεται μόνο για σπουδαίο λόγο, δηλαδή μόνο λόγω αδικαιολόγητης μη καταβολής τριών συνεχόμενων συμβατικών δόσεων, ή εξαιτίας πτώχευσης του δανειολήπτη.
– Φόροι, ή τέλη τραπεζικών εργασιών ή άλλοι σχετικοί φόροι ή τέλη δεν επιρρίπτονται στους δανειολήπτες αλλά βαρύνουν τις τράπεζες.
– Καμία ποινή, είτε τόκου, είτε άλλη δεν θα προβλέπεται για την προεξόφληση οποιουδήποτε είδους δανείου.
Η σύμβαση ρύθμισης δανείου δεν αποτελεί νέο δάνειο.
Για τη στάθμιση των οικονομικών δυνατοτήτων του δανειολήπτη προς αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεών του πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το κατά μαχητό τεκμήριο ελάχιστο κόστος αξιοπρεπούς μέσης διαβίωσης του ατόμου, που σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και της λογικής ανέρχεται σήμερα στα 700 ευρώ μηνιαία, προσαυξανόμενου για έγγαμους δανειολήπτες κατά 300 ευρώ μηνιαία και για κάθε τέκνο κατά 200 ευρώ μηνιαία. Σε περίπτωση μεγαλύτερου ποσού μηνιαίων δαπανών του δανειολήπτη, τούτος βαρύνεται με το βάρος απόδειξης, ενώ για την απόδειξη μικρότερου ποσού μηνιαίων δαπανών ο δανειστής βαρύνεται με το βάρος απόδειξης. Για τον προσδιορισμό του ελάχιστου εισοδήματος αξιοπρεπούς διαβίωσης λαμβάνεται υπόψη και το ετήσιο εισόδημα του συζύγου. Το κόστος ελάχιστης αξιοπρεπούς διαβίωσης λαμβάνεται υπόψη μόνο για τα φυσικά πρόσωπα πρωτοφειλετών, συνοφειλετών, εγγυητών, ή άλλων βαρυνομένων με χρέη φυσικών προσώπων.
Κατά τη διάρκεια της ρυθμιστικής σύμβασης το ανώτατο πλήρες συμβατικό επιτόκιο αποπληρωμής δεν μπορεί να ξεπεράσει το 4% ετησίως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εγκρίθηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι τράπεζες αποκτούν οδηγό για τη ρύθμιση δανείων ιδιωτών
Το ΠΑΣΟΚ ζήτησε από Στουρνάρα ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους δανειολήπτες