Αυτή τη στιγμή, στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία μπορούν να προσλαμβάνονται Έλληνες ναυτικοί με ατομικές συμβάσεις εργασίας, αλλά όχι και στα ελληνόκτητα πλοία υπό ελληνική σημαία. Στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», που ψηφίσθηκε στο σύνολό του από τη Βουλή, το σχετικό άρθρο 19, που προέβλεπε ατομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα πλοία και σκάφη αναψυχής, καταψηφίστηκε.
«Η διάταξη την οποία προώθησε στο πολυνομοσχέδιο ο υπουργός, προέβλεπε ουσιαστικά την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, αφού αυτές τυπικά δεν ήταν σε ισχύ και την αντικατάστασή τους με ατομικές, που θα υπέγραφαν οι ναυτικοί που θα ήθελαν να απασχοληθούν και να εργασθούν στην ποντοπόρο ναυτιλία ως κατώτερο πλήρωμα» τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, πάντως, διευκρίνισαν ότι η νέα πρόταση θα είναι αρκετά βελτιωμένη, προκειμένου να υπάρξουν οι προϋποθέσεις, για την απασχόληση περισσότερων άνεργων Ελλήνων ναυτικών, προσέλκυσης επιπλέον πλοίων στην ελληνική σημαία και εισροής χρημάτων στο ταμείο του ασφαλιστικού τους φορέα, του ΝΑΤ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απεργία των ναυτικών την ερχόμενη Τρίτη για το πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται στη Βουλή
Υπ. Ναυτιλίας: Την Τρίτη 16/4 στη Βουλή το πολυνοσμοσχέδιο
Ελληνοτουρκική “συμφωνία ναυτιλίας” στη συνάντηση Σαμαρά – Ερντογάν