Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γεωργιάδης τονίζει πως «είναι καθήκον μας να τους προστατεύσουμε και να αποκαταστήσουμε την αλήθεια».
Ερωτηθείς εάν είναι ισοβαρείς οι ευθύνες αναφορικά με τους κυρίους Παπαγγελόπουλο και Τσίπρα, ο Άδωνις Γεωργιάδης δηλώνει: «Οι πρώην πρωθυπουργοί δεν μπορούν να οδηγούνται σε ποινικές διαδικασίες, εκτός και αν υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία. Στην περίπτωση του κ. Τσίπρα δεν έχουν προκύψει τέτοια στοιχεία για να προχωρήσουμε στη διενέργεια προανακριτικής επιτροπής, εν αντιθέση με τον κ. Παπαγγελόπουλο που τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα».
Σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις, πέραν του Ελληνικού, που ετοιμάζει η κυβέρνηση, ο αρμόδιος υπουργός τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μας έχει δώσει σαφείς οδηγίες για επιτάχυνση των διαδικασιών με στόχο την πρόοδο των ιδιωτικοποιήσεων και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, πάντοτε με απόλυτη διαφάνεια και με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον».
Τέλος, μιλώντας για το νέο αναπτυξιακό νόμο που ετοιμάζει η κυβέρνηση ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων σημειώνει: «Με το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο, αλλάζουμε πλήρως τον τρόπο με τον οποίο ιδρύονται επιχειρήσεις, και γίνονται οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα. … Αυτά που περιλαμβάνονται στο εν λόγω νομοσχέδιο θα καταστήσουν την Ελλάδα μια επιχειρηματική φιλική χώρα για επενδύσεις».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Άδωνι Γεωργιάδη.
Είστε ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε τη διερεύνηση της υπόθεσης Novartis;
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν αποφασίζει η κυβέρνηση για τη διερεύνηση μιας υπόθεσης, αλλά η ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία ανέθεσε σε έναν αντιεισαγγελέα να ερευνήσει την υπόθεση τής Novartis ως προς τις καταγγελίες περί σκευωρίας. Υπήρχαν βαριές καταγγελίες τόσο από τον πρώην πρωθυπουργό, κ. Σαμαρά, όσο και από τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Αγγελή, κατά ενός υπουργού της προηγούμενης κυβέρνησης ότι παρενέβαινε στο έργο της Δικαιοσύνης. Λόγω του άρθρου 86, η Δικαιοσύνη δεν μπορούσε να ερευνήσει αν οι καταγγελίες είναι αληθείς ή ψευδείς από τη στιγμή που αναφέρονται σε υπουργό κυβερνήσεως. Συνεπώς έπρεπε να στείλει το φάκελο στη Βουλή, όπερ και εγένετο. Από εκεί και πέρα η υπόθεση θα πάρει το δρόμο της. Εμείς δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε ΣΥΡΙΖΑ, ούτε και να εμπλακούμε σε μια κοκορομαχία για να παίζουμε στα δελτία ειδήσεων. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια σύγκρουση Νέας Δημοκρατίας-ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ βαθύτερο: με την υπονόμευση καίριων θεσμών του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Είναι καθήκον μας να τους προστατεύσουμε και να αποκαταστήσουμε την αλήθεια.
Αναφορικά με τους κ.κ. Παπαγγελόπουλο και Τσίπρα εκτιμάτε ότι είναι ισοβαρείς οι ευθύνες;
Απ. Οι πρώην πρωθυπουργοί δεν μπορούν να οδηγούνται σε ποινικές διαδικασίες, εκτός κι αν υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία. Στην περίπτωση του κ. Τσίπρα δεν έχουν προκύψει τέτοια στοιχεία για να προχωρήσουμε στη διενέργεια προανακριτικής επιτροπής, εν αντιθέσει με τον κ. Παπαγγελόπουλο που τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα. Αναμφίβολα, πρέπει να αναζητηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του στη σκευωρία εναντίον των δέκα πολιτικών προσώπων που έγιναν πρωτοσέλιδα, κρεμάστηκαν στα μανταλάκια και κατηγορήθηκαν ως κλέφτες, μεταξύ αυτών και εγώ. Τα ερωτήματα ποιος ενορχήστρωσε την όλη ιστορία ή ποιος ήταν ο ρόλος του περιβόητου «Ρασπούτιν» πρέπει να ερευνηθούν. Ήρεμα, πολιτισμένα, συνταγματικά, πρέπει να μάθουμε το τι έγινε.
Υπήρξαν δύο γραμμές στη ΝΔ, οι «σκληροί» και οι άλλοι που είχαν αντίθετη άποψη;
Όλο αυτό με τις δύο δήθεν γραμμές της ΝΔ με αφήνει παγερά αδιάφορο. Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν δύο γραμμές στη ΝΔ. Είμαστε όλοι συντεταγμένοι πίσω από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος έχει δώσει τον τόνο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση στη συγκεκριμένη υπόθεση.
Όσο και να θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ, και το έχει επιχειρήσει πολλές φορές στο παρελθόν, να παρουσιάζει ο ίδιος ή ο φιλικός του Τύπος τη Νέα Δημοκρατία εσωτερικά σπαρασσόμενη, σας διαβεβαιώ ότι κάνουν μεγάλο λάθος.
Εν τέλει πιστεύετε ότι θα χυθεί άπλετο φως στη συγκεκριμένη υπόθεση;
Η Βουλή είναι ο μόνος χώρος που έχει τη δικαιοδοσία να αποφασίσει αν αυτές οι καταγγελίες πρέπει να διερευνηθούν ή όχι. Δεν θέλω ως υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ποδηγετήσω την κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
Εκτιμώ όμως ότι πάρα πολλοί συνάδελφοί μου, όπως και εγώ, έχουμε μεγάλη απορία να ψάξουμε αυτό το θέμα και να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει. Η δημοκρατία δεν μπορεί να είναι ένα απέραντο δικαστήριο, αλλά η δημοκρατία δεν μπορεί να είναι και αδύναμη. Αυτό που για εμένα έχει σημασία είναι μόνο ένα πράγμα: να μάθουμε την αλήθεια.
Πέραν του Ελληνικού, ποιες ιδιωτικοποιήσεις είναι στα σκαριά;
Είμαστε απόλυτα δεσμευμένοι και εργαζόμαστε νυχθημερόν για να υλοποιήσουμε την βασική προεκλογική μας δέσμευση: να προχωρήσουμε τις ιδιωτικοποιήσεις. Από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μας έχει δώσει σαφείς οδηγίες για επιτάχυνση των διαδικασιών με στόχο την πρόοδο των ιδιωτικοποιήσεων και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, πάντοτε με απόλυτη διαφάνεια και με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον.
Ήδη, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής αποφάσισε την πώληση του 30% που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, ενώ όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην 84η ΔΕΘ, προωθούνται άμεσα οι αποκρατικοποιήσεις σε ΔΕΠΑ και Ελληνικά Πετρέλαια.
Στις προτεραιότητές μας εντάσσονται επίσης η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), για την οποία είμαστε αρκετά αισιόδοξοι ότι ο διαγωνισμός αυτή τη φορά θα τελεσφορήσει καθώς υπάρχουν αρκετοί ενδιαφερόμενοι. Μετά την ΕΛΒΟ σειρά παίρνουν η ΕΑΒ και η ΕΑΣ, ενώ στόχος μας είναι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά να βγουν σε διαγωνισμό στις αρχές του 2020.
Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ είναι στις πρώτες προτεραιότητες της κυβέρνησης;
Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έφτασε την ΔΕΗ στα όρια της κατάρρευσης και την παρέδωσε με ζημίες της τάξης των 900-950 εκατ. ευρώ, με αισθητά μειωμένη χρηματιστηριακή αξία κι αφού είχε συμφωνήσει να μειωθεί το μερίδιο της ΔΕΗ στην αγορά από το 90% στο 50%, χωρίς κανένα οικονομικό αντάλλαγμα. Παραλαμβάνοντας, συνεπώς, άλλη μια «καυτή πατάτα» από τον ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κινήθηκε γρήγορα και παρουσίασε δια του αρμόδιου υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη ένα σοβαρό σχέδιο για τη σωτηρία της ΔΕΗ.
Σε πρώτη φάση ελήφθη ένα «πακέτο» ισορροπημένων μέτρων, και υπάρχει βάσιμη αισιοδοξία ότι η έκθεση του ορκωτού ελεγκτή μεθαύριο, Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, θα είναι θετική για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης κι έτσι η ΔΕΗ θα ξεπεράσει το πρώτο τεστ. Θα ακολουθήσει το δεύτερο τεστ έως τα τέλη Οκτωβρίου- αρχές Νοεμβρίου, όταν θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία με τους θεσμούς για τη ΔΕΗ και το τοπίο της ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας. Το σχέδιο για τη ΔΕΗ έχει ορίζοντα τριετίας, αλλά το σημαντικό είναι να τεθούν τώρα γερές βάσεις και να μην αντιμετωπίσουμε ποτέ ξανά στο μέλλον ανάλογα προβλήματα.
Πιστεύετε ότι και η επικείμενη συνάντηση Τραμπ-Μητσοτάκη θα βοηθήσει, ουσιαστικά, στη κατεύθυνση των επενδύσεων;
Θα συμβάλλει και μάλιστα σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό. Ήδη, τα μηνύματα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι εξαιρετικά ευοίωνα. Σας θυμίζω ότι πριν λίγες ημέρες επισκέφθηκε την Αθήνα ο υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ, κ. Γουίλμπορ Ρος, ο οποίος δήλωσε ότι με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μεταμορφώνει τη χώρα και έρχεται η ώρα να έλθουν σοβαρές αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα.
Θα μπορούσατε να μας δώσετε κάποια σημεία από τον αναπτυξιακό νόμο που ετοιμάζει η κυβέρνηση;
Με το Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο, αλλάζουμε πλήρως τον τρόπο με τον οποίο ιδρύονται επιχειρήσεις και γίνονται οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα. Και πώς θα το επιτύχουμε αυτό; Διερευνήσαμε όλες τις διαδικασίες που χρειαζόταν για ν΄ ανοίξει κάποιος επιχείρηση, είτε μικρή είτε μεγαλύτερη, και να προχωρήσει μια στρατηγική επένδυση. Εντοπίσαμε σε ποια σημεία καθυστερεί η διαδικασία και ποιες φάσεις που συμβάλλουν στην καθυστέρηση μπορούσαν με ασφάλεια για το δημόσιο συμφέρον να καταργηθούν ώστε η εγκατάσταση ενός επιχειρηματία στην Ελλάδα να είναι κατά το δυνατόν ευκολότερη.
Για παράδειγμα, όταν κάποιος θέλει να ξεκινήσει μία επιχείρηση, κάνει έναρξη γνωστοποιώντας την στις αρχές χωρίς να αναμένει την άδεια ή όταν ένας επενδυτής που διαπιστώνει πως καθυστερεί το Δημόσιο να πιστοποιήσει ότι έχει προχωρήσει την επένδυση προκειμένου να εισπράξει την επιδότηση, μπορεί να προσλαμβάνει ιδιωτική εταιρεία από το μητρώο ελεγκτών που θεσπίζουμε έτσι ώστε η επένδυση να προχωρεί γρήγορα. Αυτά και άλλα πολλά που περιλαμβάνονται στο εν λόγω νομοσχέδιο θα καταστήσουν την Ελλάδα μια επιχειρηματική φιλική χώρα για επενδύσεις.
Αναφορικά με τα έργα ΣΔΙΤ, πώς σκοπεύετε να κινηθείτε και ποια υπάρχουν στις προτεραιότητές σας;
Πριν λίγες ημέρες εγκρίναμε στη Διϋπουργική Επιτροπή για τα ΣΔΙΤ ένα ακόμη έργο, το 6ο στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, τη «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας». Ως Κυβέρνηση ενθαρρύνουμε Περιφέρειες, Δήμους και δημόσιους φορείς γενικότερα να προωθήσουν σημαντικά αναπτυξιακά έργα τόσο στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων όσο και άλλους τομείς μέσω ΣΔΙΤ, γιατί η συγκεκριμένη μέθοδος έχει αποδείξει αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, ταχύτητα υλοποίησης, υψηλή ποιότητα έργων, προσέλκυση επενδύσεων και υψηλή αποδοχή από την κοινωνία. Ενδιαφέρον υπάρχει και από άλλα υπουργεία, σε πολλούς τομείς και μάλιστα σε νέα πεδία, εκεί όπου μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει ΣΔΙΤ. Η προετοιμασία προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και πιστεύω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να δώσουμε και νέες εγκρίσεις.
Πώς πρέπει να θωρακιστεί η Ελλάδα σε σχέση με τις ανησυχίες αυξήσεις στο πετρέλαιο;
Όντως, μετά την επίθεση με τα drones στο διυλιστήριο της Σαουδικής Αραβίας είχαμε μία ραγδαία αύξηση της τιμής του αργού πετρελαίου. Ωστόσο, αυτή η άνοδος της τιμής του πετρελαίου δεν κράτησε ούτε 24 ώρες, γιατί πολύ γρήγορα η τιμή του άρχισε να αποκλιμακώνεται και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει δικαιολογία για αύξηση στην τιμή της βενζίνης. Ως υπουργείο κινηθήκαμε από την πρώτη στιγμή αποφασιστικά, συντονίσαμε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, βγάλαμε συνεργεία ελέγχου στο δρόμο και δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε κανέναν να ληστέψει τους πολίτες.
Βεβαίως, με αφετηρία τις διεθνείς εξελίξεις, έχει επανέλθει στον δημόσιο διάλογο ένας γενικότερος προβληματισμός για τη φορολογία στα καύσιμα. Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση Σαμαρά είχε μειώσει τον ΦΠΑ στα καύσιμα, αλλά η «πρώτη φορά Αριστερά» τον αύξησε. Επί της αρχής, σας λέω, ότι αυτή η κυβέρνηση είναι υπέρ της μείωσης των φόρων και σίγουρα των φόρων των καυσίμων. Πιστεύω ότι πρέπει να προχωρήσουμε αλλά, προσεκτικά και με δημοσιονομική ασφάλεια, όπως το κάναμε την περασμένη φορά. Είναι στο «ραντάρ» της κυβέρνησης Μητσοτάκη και ανιχνεύεται ο κατάλληλος χρόνος για να γίνει.
Τι απαντάτε σε όσους λένε ότι προεκλογικά λέγατε άλλα και μετεκλογικά κάνετε άλλα σχετικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών;
Εμείς δεν είμαστε ΣΥΡΙΖΑ να ακολουθούμε τη λογική «είπα- ξείπα» ανάλογα με το τι μας συμφέρει. Από την πρώτη στιγμή η ΝΔ εξέφρασε την άποψη ότι η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια εθνικά επιζήμια συμφωνία.
Ξεκαθαρίσαμε, ωστόσο, ότι οι διεθνείς συμφωνίες είναι για να τηρούνται. Οπότε, τηρούμε αναγκαστικά τη συμφωνία, γιατί η μη τήρησή της θα προκαλούσε στη χώρα πολύ μεγαλύτερη βλάβη από την ίδια τη συμφωνία. Αυτό δεν το λέμε μετεκλογικά, το λέγαμε προεκλογικά. Η παράδοση που θέλει τους πολιτικούς που άλλα λένε προεκλογικά και άλλα κάνουν μετεκλογικά, με αυτή την κυβέρνηση τελειώνει.
Σας φοβίζει η επιδείνωση του προσφυγικού και κυρίως οι απειλές Ερντογάν ότι θα ανοίξει τα σύνορα και θα πλημμυρίσει με πρόσφυγες την Ευρώπη;
Είναι απολύτως προφανές ότι ο κ. Ερντογάν χρησιμοποιεί τις μεταναστευτικές ροές ως όπλο για να πιέσει την Ευρώπη καθώς οι σχέσεις του με τη Δύση εν συνόλω, και τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι σε πολύ κακό επίπεδο. Αυτή είναι η δική του επιδίωξη. Η δικιά μας επιδίωξη πρέπει να είναι η σωτηρία του ελληνικού λαού σεβόμενοι τους ευρωπαϊκούς νόμους.
Δηλαδή, έρχονται, υποβάλλουν αίτηση και το ταχύτερο δυνατόν, σε διάστημα ολίγων ημερών, να κρίνεται ποιοι μπορούν να είναι πρόσφυγες ώστε να πάρουν τα απαραίτητα έγγραφα για να πάνε στην υπόλοιπη Ευρώπη και ποιοι δεν μπορούν να είναι πρόσφυγες, οι οποίοι πρέπει να στέλνονται πίσω. Αυτή είναι η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, αυτό έχει δεχθεί ο κ. Ερντογάν, αυτό καλείται να εφαρμόσει η ελληνική Πολιτεία και σ΄ αυτό θα κριθεί και η παρούσα κυβέρνηση γιατί σ΄ αυτό απέτυχε η προηγούμενη.