Στην ερώτηση για τις “πενταροδεκάρες” απάντησε ότι είναι σχήμα λόγου, προτίμησε να αποφύγει την απάντηση επί της ουσίας και αναφέρθηκε στην κατ’ αυτόν ουσία, δηλαδή στην ανάγκη αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου η οποία και αποτελεί την προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας.
Εμμέσως αλλά σαφέστατα ο υπουργός Παιδείας προέβη σε έναν διαχωρισμό μεταξύ μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικά και μαθητών που φοιτούν σε δημόσια σχολεία. Έβαλε σε προτεραιότητα εκείνους των δημόσιων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν πρέπει να απασχολεί την κοινωνία το θέμα της οικονομικής επιβάρυνσης εκείνων που επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση.
Ξεχνώντας προφανώς ότι η κυβέρνηση επέβαλε αυξήσεις και στα φροντιστήρια (πενταροδεκάρες και εδώ για τον υπουργό) στα οποία φοιτούν μαθητές απ’ όλες τις κοινωνικές ομάδες λόγω της χρόνιας αδυναμίας των κυβερνήσεων να ενισχύσουν τη δημόσια εκπαίδευση.