«Είναι φανερό, ότι η ανακίνηση του ζητήματος σε σημερινό δημοσίευμα και ο στρεβλός τρόπος με τον οποίον παρουσιάζεται το γεγονός εντάσσεται αποκλειστικά στο πλαίσιο του είδους δημοσιογραφίας που υπηρετεί το συγκεκριμένο έντυπο» τόνισε το υπουργείο Εξωτερικών με ανακοίνωσή του σχετικά με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ με τίτλο «Στο υπουργείο Εξωτερικών για μία εβδομάδα δεν είχαν ούτε email» και υπέρτιτλο «Επιστροφή στον τηλέγραφο», αναφέροντας ότι «χάθηκε και το αρχείο».
Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών αναφέρεται επίσης αναλυτικά στο πρόβλημα που προέκυψε λόγω τεχνικής βλάβης στο σύστημα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και στην αποκατάστασή του.
«Το απόγευμα της Παρασκευής 13 Απριλίου διαπιστώθηκε ότι το σύστημα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του Υπουργείου Εξωτερικών υπέστη τεχνική βλάβη. Η συγκεκριμένη βλάβη συνδέετο με αστοχία ηλεκτρονικού υλικού, που αποτελεί άλλωστε συχνό φαινόμενο σε συστήματα μηχανογράφησης και πληροφορικής» εξηγεί η ανακοίνωση και προσθέτει: «Το Υπουργείο Εξωτερικών έλαβε άμεσα κάθε μέριμνα, βάσει υφιστάμενων μελετών σκοπιμότητας που είχε εκ των προτέρων εκπονήσει, ώστε να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατόν η βλάβη. Ταυτόχρονα ανέπτυξε τα εναλλακτικά συστήματα ενημέρωσης που διαθέτει για λόγους ασφαλείας».
«Η αποκατάσταση του κεντρικού συστήματος» επισημαίνει το ΥΠΕΞ «κατέστη εφικτή με την τεχνογνωσία και εμπειρία των άριστα καταρτισμένων μηχανικών του Υπουργείου. Έτσι, εντός λιγότερο των 2 εργάσιμων ημερών, η λειτουργία της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας είχε αποκατασταθεί χωρίς να έχει χαθεί οποιοδήποτε τμήμα της».
Τέλος αναφέρει ότι «τη Δευτέρα 16 Απριλίου πράγματι κρίθηκε αναγκαίο όπως μη διαβαθμισμένη αλληλογραφία διακινηθεί μέσω εναλλακτικών ηλεκτρονικών διευθύνσεων, πέραν εκείνων της ειδικής διασφάλισης. Παράλληλα, έχει ήδη δρομολογηθεί και εν μέρει υλοποιηθεί η απαραίτητη αντικατάσταση τμήματος του ηλεκτρονικού υλικού, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες επανάληψης ανάλογου φαινομένου στο μέλλον».