Πολιτική

ΔΕΘ 2019: Τι είπε ο Μητσοτάκης για Θεσσαλονίκη, μακεδονικά προϊόντα και μετρό

Μέτρα για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της ομιλίας του στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, εγκαινιάζοντας τις εκδηλώσεις της ΔΕΘ 2019.

“Δεσμεύομαι ότι σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός”, είπε ο κ. Μητσοτάκης, ξεκινώντας από την ανάπλαση της ΔΕΘ 2019, στην οποία είχε αναφερθεί και από το βήμα της Βουλής.

Στο διάστημα 2020 – 2021 θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα αναζητηθεί το μικτό σχήμα που θα χρηματοδοτήσει και θα ξεκινήσει την επένδυση.

[read4more]

Με ταχύ ρυθμό προχωρούν και οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση 760 στρεμμάτων του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Το ακίνητο στην Περαία θα φιλοξενήσει το “Thess/Intec”. Ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία” ανέφερε ο πρωθυπουργός.

ΔΕΘ 2019 – Μητσοτάκης για τα μακεδονικά προϊόντα

“Προτεραιότητά μας, είναι η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά”, ανέφερε από το βήμα της 84ης ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης και πρόσθεσε:

“Είναι αυτό που θα δηλώνει, πλέον, χωρίς αμφιβολίες, την ποιότητα και την προέλευσή τους, απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε προϊόντα της Κρήτης. Και θα δώσει νέα ώθηση στα προϊόντα της Βόρειας Ελλάδας στις αγορές του εξωτερικού”.

Τι είπε ο πρωθυπουργός για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο κ. Μητσοτάκης τάχθηκε για πρώτη φορά ανοιχτά υπέρ της λύσης της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό Βενιζέλου.

Τον Απρίλιο του 2023 εκτιμά ο πρωθυπουργός ότι θα λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο “θα λειτουργήσει ενιαίο και όχι κολοβό”.

Μιλώντας κατά την τελετή εγκαινίων της 84ης ΔΕΘ ο πρωθυπουργός τάχθηκε για πρώτη φορά ανοιχτά υπέρ της λύσης της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό Βενιζέλου.

Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στο Σταθμό Αγίας Σοφίας.

Έτσι, το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!”, συμπλήρωσε.

Περισσότερα λεωφορεία ΟΑΣΘ

Σχετικά με τον ΟΑΣΘ ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβουν βάρος των μετακινήσεων σε υπεραστικές διαδρομές, ώστε να απελευθερωθούν λεωφορεία για τις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές.

“Το βάρος των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών σηκώνει ο ΟΑΣΘ.

Σήμερα απαιτούνται 500 οχήματα για έναν ομαλό ρυθμό του συγκοινωνιακού έργου και κυκλοφορούν λιγότερα από τα μισά. Όλα αυτά αλλάζουν.

Ήδη, θέσαμε σε κυκλοφορία 102 επιπλέον λεωφορεία και η διαφορά είναι αισθητή και αναθέτουμε στα ΚΤΕΛ τις περιαστικές και υπεραστικές διαδρομές, ώστε ο ΟΑΣΘ να καλύπτει επαρκέστερα την μητροπολιτική ζώνη.

Έτσι, 150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης. Η σύμβαση θα υπογραφεί έως το τέλος του μήνα και η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο.

Μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό, θα εξασφαλίσουμε γρήγορη, αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης” σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης – ΒΙΠΕ

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωση επίσης ότι ο τομέας των αγροτικών μεταφορών θα τονωθεί με την ανάπτυξη αποθηκευτικών, ψυχόμενων χώρων στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης.

“Αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επιβάλλεται να αναλάβει νέο ρόλο. Το επενδυτικό του πρόγραμμα ανέρχεται ήδη σε 300 εκατομμύρια, ενώ επιβάλλεται να ολοκληρωθεί η σύνδεση με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων.

Στόχος, την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική” πρόσθεσε.

Οδικές υποδομές -Περιφερειακός

Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. “Ο άξονας Δράμας – Αμφίπολης – Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών.

Ενώ για το δρόμο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το Υπουργείο Υποδομών.

Έμφαση έδωσε και στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως είπε, πρόκειται να αναβαθμιστεί.

“Με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, προχωρεί, επίσης, η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου.

Η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί και με το νέο έργο θα αναπνεύσει.

Η περιβαλλοντική αδειοδότηση υπάρχει, οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου” σημείωσε.

Τέλος, αναφερόμενος στην ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε:

“Είμαστε έτοιμοι να τρέξουμε το σχέδιο ανάπλασης των εγκαταστάσεών του και της γύρω περιοχής. Και περιμένουμε την ωρίμανση των σχετικών μελετών από τη διοίκηση του ομάδας ως φορέα υλοποίησης του έργου”.

Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα