Τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο Κινέζος ομόλογός του Λι Κετσιάνγκ.
Οι δύο πρωθυπουργοί, φορώντας πουκάμισα χωρίς κοστούμια και γραβάτες, εγκαινίασαν το τραίνο το οποίο θα μεταφέρει στην Ευρώπη τα εμπορευματοκιβώτια με τα κινεζικά προϊόντα από τις εγκαταστάσεις της Cosco, μέσω του δικτύου του ΟΣΕ.
Ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο της κινεζικής εταιρίας για τα πλάνα ανάπτυξης του λιμανιού ως διαμετακομιστικού κέντρου για την προώθηση των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ανατολική Ευρώπη.
Στις δηλώσεις του ο Έλληνας πρωθυπουργός τόνισε: «Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά τη θέση του σαν βασική πύλη εισόδου από την Ασία. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μία νέα προοπτική για τη χώρα την οποία ήδη αξιοποιούν μεγάλες εταιρίες όπως η ΖΤΕ, η Sony, η Hewlet. H εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων αποδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας. Όπως διαπιστώσατε, οι δυνατότητες μεγαλύτερης ανάπτυξης είναι τεράστιες. Δημιουργούνται δυνατότητες για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων και εννοούμε όχι μόνον τη μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και την ανάπτυξη κλάδων όπως είναι η κρουαζιέρα και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η αύξηση των επενδύσεων οδηγεί σε αύξηση της παραγωγής και της απασχόλησης και αναβάθμιση της Ελλάδας στην περιοχή. Παράλληλα, η Κίνα αυξάνει τη ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών. Η Ελλάδα ως μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη διακινεί μεγάλο μέρος τήης κινεζικής παραγωγής και είναι ο μεγαλύτερος πελάτης των κινεζικών ναυπηγείων».
Αμέσως μετά ο Κινέζος πρωθυπουργός, αφού ευχαρίστηκε τον κ. Σαμαρά, δήλωσε: «Αρχικά επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη που είναι η υπερηφάνια και το σύμβολο της Ελλάδας και μετά το λιμάνι του Πειραιά που αποδεικνύει την προοπτική και τη δυνατότητα της συνεργασίας των δύο χωρών. Επισκεφθήκαμε το συντονιστικό κέντρο και ακούσαμε τον σχεδιασμό της Cosco και εγκαινιάσαμε το πρώτο τραίνο που θα μεταφέρει εμπορεύματα στην ανατολική Ευρώπη. Το έργο έχει δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας και ανταγωνίζεται κάθε ξένο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Αποδεικνύει αυτό ότι η ελληνοκινεζική συνεργασία παράγει απτά αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να διερευνήσουμε τις μελλοντικές δυνατότητες. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη. Η Κίνα και η Ευρώπη είναι οι μεγαλύτεροι εταίροι. Το 80% μεταφέρονται από θαλάσσης. Το λιμάνι έχει μειώσει το κόστος και τη διάρκεια μεταφοράς των εμπορευμάτων κατά 7- 11 ημέρες. Ευχόμαστε ότι με κοινή προσπάθεια θα κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα πιο ανταγωνιστικά του κόσμου και να συμμετάσχουμε στη οικοδόμηση και συντήρηση του σιδηροδρομικου δικτύου από το λιμάνι μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης ώστε να μειώσουμε τον χρόνο μεταφορά κατά μία έως δύο ημέρες. Η ελληνοκινεζική συνεργασία ευνοεί την ευημερία στην Ευρώπη και τη σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης».
Διαβάστε επίσης: