Δεν ανήκει, φυσικά, στον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε που βρήκε ευκαιρία να την παραφράσει για να επιτεθεί στον Αλέξη Τσίπρα. Δεν ανήκει ούτε στον Μπιλ Κλίντον, του οποίου αποτέλεσε σλόγκαν της πρώτης προεκλογικής του εκστρατείας το 1992. Ανήκει στον James Carville.
Η φράση που είχε εμπνευστεί ο Carville, επικεφαλής της καμπάνιας του τότε κυβερνήτη του Άρκανσο, αποδείχθηκε στρατηγικής σημασίας κατά την προεκλογική εκστρατεία του 1992, όταν ο Μπιλ Κλίντον έβαλε για πρώτη φορά υποψηφιότητα για την προεδρία των ΗΠΑ και αντίπαλός του ήταν ο Τζορτζ Μπους ο πρεσβύτερος.
Η αρχική φράση ήταν «Η οικονομία, ηλίθιε (The economy, stupid!)». Και είχε ως στόχο να «πιάσει» κυρίως τους εργαζόμενους που στήριζαν τον Κλίντον και χρέωναν στον Μπους πως είχε παραμελήσει την οικονομία για να καταφέρει να κερδίσει τον πόλεμο του Κόλπου.
Ο Carville, για να εδραιώσει, το μήνυμα της εκστρατείας του Κλίντον είχε κρεμάσει μια ταμπέλα στο αρχηγείο του τότε υποψήφιου προέδρου στο Little Rock που έγραφε τα τρία συνθήματα της καμπάνιας:
«Αλλαγή ή μια από τα ίδια» (Change vs. more of the same)
«Η οικονομία, ηλίθιε» (The economy, stupid)
«Μην ξεχνάτε την υγιειονομική περίθαλψη» (Don’t forget health care)
Όλα αυτά, αν και προορίζονταν για εσωτερική… κατανάλωση, για όσους εργάζονταν στην προεκλογική εκστρατεία του Κλίντον, δηλαδή, έγινε σύνθημα της προεκλογικής καμπάνιας του Δημοκρατικού υποψηφίου.
Αργότερα παραφράστηκε και έγινε ακόμη και… τίτλος βιβλίου του Πέτρου Μπογιόπουλου “Είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε”. Μέχρι που ήρθε και η παράφραση του Σόιμπλε: “Είναι η εφαρμογή (των συμφωνιών), ηλίθιε”.