Οι νέοι, οι γυναίκες, οι αγρότες, οι συνταξιούχοι και οι άνεργοι είναι τα κοινά στα οποία έχει στρέψει την προσοχή της η ΝΔ ενόψει των εκλογών, ενώ πάντα το βλέμμα της είναι «καρφωμένο» και στους αναποφάσιστους και στη μεσαία τάξη.
Στην τελική ευθεία προς τις εκλογές, το πρόγραμμα της ΝΔ θα εστιάσει σε αυτές τις ειδικές ομάδες του πληθυσμού, προωθώντας στοχευμένες παρεμβάσεις.
Όσο δημιουργείται νέος δημοσιονομικός χώρος για τη λήψη νέων μέτρων – που θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν πριν από τις εκλογές – σε συνδυασμό με τα μέτρα που ήδη έχουν δρομολογηθεί, στο κυβερνητικό επιτελείο υπάρχει η προσδοκία ότι η ΝΔ θα έχει έχει σημαντικά πολιτικά οφέλη.
«Η τρίτη κατά σειρά αύξηση του κατώτατου μισθού (από την 1η Απριλίου), η αύξηση στις συντάξεις (7,75%), η στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων έχουν τη σφραγίδα της ΝΔ και αυτό οι πολίτες το αναγνωρίζουν» δηλώνει πηγή του Μοσχάτου.
Πρόσφατα δε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξη τύπου που έδωσε για την οικονομία και την αγορά εργασίας, είχε θέσει ως στόχο της δεύτερης τετραετίας τη δημιουργία περισσότερων δουλειών και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας.
Επιπλέον είχε παρουσιάσει στοιχεία που έδειχναν, για το διάστημα 2019 – 2022, μείωση της ανεργίας των γυναικών σε ποσοστό 29,8%, με τον μέσο όρο στην Ευρώπη να είναι στο 10,3%.
Αντίστοιχα στοιχεία παρουσίασε και για τους νέους 15 – 29 ετών, με μείωση της ανεργίας σε ποσοστό 17,5%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης ήταν κατά μέσο όρο στο 7,5%.
«Πονοκέφαλος» το κοινό των νέων
Αδιαμφισβήτητα όσον αφορά στα ειδικά κοινά, ο μεγάλος «πονοκέφαλος» είναι οι νέοι, καθώς στις δημοσκοπήσεις αποτυπώνεται να έχει σημαντικό προβάδισμα ο ΣΥΡΙΖΑ. Παρ’ ότι η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει το Πρόγραμμα στέγης για τη νέα γενιά, το «παιχνίδι», προς το παρόν τουλάχιστον, δεν έχει γυρίσει.
«Αγκάθι» οι αναποφάσιστοι ψηφοφόροι
«Αγκάθι» όμως στο δρόμο προς τις εκλογές – τις οποίες σχεδόν όλοι τοποθετούν στις 9 Απριλίου – είναι και οι αναποφάσιστοι.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της MRB για τον τηλεοπτικό σταθμό OPEN το ποσοστό αυτό κινείται στο 16%.
Η προσέγγιση αυτού του κοινού αποτελεί ένα δύσκολο “στοίχημα” για τη ΝΔ, με βάση της ευρήματα της δημοσκοπικής έρευνας. Για παράδειγμα στο ερώτημα προς τους πολίτες, ποιον θέλουν νικητή στις εκλογές, το 51,7% των αναποφάσιστων δήλωσε “κανένα κόμμα”, το 14,1% τον ΣΥΡΙΖΑ (αύξηση 5,3%) και το 9,2% (μείωση 4,9%) τη Ν.Δ..
Πάντως στο Μαξίμου και στο Μοσχάτο προσδοκούν ότι θα πείσουν ίσως και το 40% των αναποφάσιστων ψηφοφόρων να στηρίξει τη ΝΔ, ως αποτέλεσμα του προεκλογικού προγράμματος που θα “ξεδιπλώσουν” για την επόμενη 4ετία αλλά και των προωθούμενων μέτρων στήριξης.