Πολιτική

Εξεταστική για τα Τέμπη – Αποστολάκη: Μεγάλη ζημιά για το Δημόσιο από τη σύμβαση κυβέρνησης και Hellenic Train

Για «μεγάλη ζημιά που υπέστη το ελληνικό Δημόσιο» έκανε λόγο η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μιλένα Αποστολάκη, στο πλαίσιο της εξέτασης του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στην εξεταστική επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Σε δήλωσή της η Μιλένα Αποστολάκη ανέφερε πως ζήτησε από τον κ. Κώστα Καραμανλή να προσκομίσει στην επιτροπή για τα Τέμπη το μνημόνιο συνεργασίας του (του 2019) με τον κ. Τσαλίδη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την υπογεγραμμένη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση του 2020 η οποία επαναλάμβανε το περιεχόμενο του μνημονίου και κατετέθη από τον νόμιμο εκπρόσωπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Γραφείο Υπουργού.

Η κ. Αποστολάκη ανέφερε πως «στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής υπέγραψε με τον κ. Τσαλίδη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπουργείου. Ένα χρόνο μετά την υπογραφή του μνημονίου το ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απόφαση 273/1/27-11-2020 ενέκρινε ομόφωνα το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Τσαλίδης κατέθεσε στο υπουργείο την υπογεγραμμένη σύμβαση. Στις 30/12/2020 το υπουργείο απέστειλε επιστολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλώντας την σε εκ νέου διαπραγματεύσεις “λόγω πανδημίας”. Στη σύμβαση του 2020 (όπως και στο μνημόνιο του 2019) υπήρχε πρόβλεψη ελάχιστης επένδυσης 645 εκατ. ευρώ από τη πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αντάλλαγμα την απευθείας ανάθεση για 15 χρόνια επί ποσού 50.000.000 ευρώ κάθε έτος, σύνολο 750 εκατ. για τις άγονες γραμμές. Μάλιστα αυτό το ύψος της επένδυσης από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν απαραίτητο ώστε να γίνει δυνατή η διαδικασία μέσω απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κανονισμό 1370 / 2007.

Τα 645 εκατ. ελάχιστες επενδύσεις από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνίστατο σε κατ’ ελάχιστο 400 εκατ. ευρώ για αγορά νέου τροχαίου υλικού, 100 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και επισκευή μηχανοστασίων και 45 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις για ακίνητα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης και αξιοποίησης στο Θριάσιο».

Η κ. Αποστολάκη συνέχισε λέγοντας πως «τον Ιούλιο του 2022 κατατίθεται τελικά τροποποιημένη σύμβαση ΥΔΥ με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο ως προς τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ψηφίζεται ο κυρωτικός νόμος 4953/2022 μόνο από τη ΝΔ. Από τα 645 εκατ. ευρώ επενδύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έμεινε σύμφωνα με τον πίνακα στο Παράρτημα Δ’ του νόμου μόνο το πόσο των 77,5 εκατομμυρίων ευρώ, που προκύπτει από 47,5 εκστ. (αντί για ελάχιστο 400 εκατ.) για τροχαίο υλικό, επένδυση σε συστήματα ΙΤ 15 εκατ. ευρώ (αντί για 100 εκατ.) και 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του μισθωμένου στόλου. Αποπροσανατολιστικά μάλιστα στον εν λόγω πίνακα εμφανίζεται ως «επένδυση» 86 εκατ. ευρώ μια μελλοντική μίσθωση η οποία θα γίνει όταν αγοράσει νέα τρένα η ΓΑΙΟΣΕ (δηλαδή το Δημόσιο) αντί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επομένως η τελική επένδυση είναι μόλις 77,5 εκατ. ευρώ για την ίδια απευθείας ανάθεση 750 εκατ. ευρώ».

Επίσης, σύμφωνα με την κυρία Αποστολάκη ανακύπτει «ιδιαίτερο ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων» καθώς «ο Γιώργος Κροκίδας, τον οποίο γνωρίζει καλά όπως δήλωσε σήμερα στην Επιτροπή ο τ. υπουργός Κ. Καραμανλής, ήταν νομικός σύμβουλος του γενικού γραμματέα Υποδομών και μετέπειτα υφυπουργού Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη και ταυτόχρονα πληρεξούσιος δικηγόρος της HELLENIC TRAIN (δηλ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ενώ παρείχε και νομικές υπηρεσίες στις Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. αξίας 24.000 ευρώ!!!».-

Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Παύλος Μαρινάκης: Τον ελληνικό λαό εμπαίζουν εκείνοι που παρουσιάζουν ως «αποκάλυψη» κάτι που έχει απαντηθεί πριν από έναν χρόνο στη Βουλή
«Κόμματα έχουν μετατραπεί σε μηχανισμούς εργαλειοποίησης και παραπληροφόρησης για να αποκομίσουν πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη από μία εθνική τραγωδία»
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης
Κυβερνητικές πηγές για τη Σύνοδο του Λονδίνου: Στο έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 6ης Μαρτίου οι όποιες δεσμευτικές αποφάσεις με τη συμμετοχή της Ελλάδας
Εκεί, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης θα επαναλάβει τη θέση της Ελλάδας ότι η Ευρώπη πρέπει να αναλάβει μεγαλύτερη ευθύνη για την άμυνά της
Το Μέγαρο Μαξίμου
Νίκος Παπαθανάσης κατά ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ για τα Τέμπη: Εργαλειοποιούν και παραποιούν την πραγματικότητα πάνω στο τραγικό δυστύχημα
«Το τραγικό αυτό δυστύχημα δεν είναι και δεν πρέπει να γίνει πεδίο μικροπολιτικής αντιπαράθεσης» επισημαίνει σε ανάρτησή του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης σε συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή
«Την Παρασκευή η Δημοκρατία μας απέδειξε τη δύναμή της - Η αστυνομία έκανε τη δουλειά της» - Η ανάρτηση Μητσοτάκη για τα Τέμπη
Στην εβδομαδιαία ανάρτησή του ο πρωθυπουργός σημείωσε πως οι πολίτες ζήτησαν αλήθεια και δικαιοσύνη και δεσμεύτηκε ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει μια ασφαλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη μέχρι το 2027
Το συλλαλητήριο για τα Τέμπη στην Αθήνα
Η ανάγνωση των συλλαλητηρίων για τα Τέμπη από το Μαξίμου, η δέσμευση Μητσοτάκη και η αντίστροφη μέτρηση για προανακριτικές
Στο εσωτερικό της «γαλάζιας» παράταξης  είναι πολλοί αυτοί που εκτιμούν ότι τα χθεσινά συλλαλητήρια δημιουργούν ένα νέο πολιτικό περιβάλλον
Συλλαλητήριο για τα Τέμπη στην Αθήνα