Αφορμή ήταν η απόφαση του ιδιοκτήτη της ακτοπλοϊκής εταιρείας Golden Star Ferries, Γιώργου Στεφάνου, να προχωρήσει σε απεργία πείνας και σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας, από το απόγευμα της Τρίτης. Όπως ισχυρίζεται ίδιος, ο κ. Κουρουμπλής κωλυσιεργεί στην υπογραφή για την έγκριση δρομολογίου της εταιρείας του, με αποτέλεσμα να οδηγείται σε οικονομική καταστροφή.
Σημειώνεται ότι ο αδερφός του Γιώργου Στεφάνου, αλλά και υπάλληλοι της εταιρείας, βρίσκονται από το πρωί έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, πραγματοποιώντας παράσταση διαμαρτυρίας.
Ο κ.Κουρουμπλής είπε ότι ζήτησε από τον κ. Στεφάνου μια ολιγοήμερη παράταση για να υπογράψει τις σχετικές αποφάσεις, καθώς υπάρχει ένσταση άλλης ανταγωνίστριας εταιρείας που αναφέρει ότι συμπίπτει ο χρόνος άφιξης του πλοίου της στη Σαντορίνη με αυτή του πλοίου της Golden Star ferries. To συγκεκριμένο λιμάνι, σημείωσε ο υπουργός, έχει υποστεί ρήγμα, έχει μία μόνο προβλήτα και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει δύο πλοία ταυτόχρονα.
«Έχω στείλει στην αρμόδια υπηρεσία το σχετικό πρόβλημα, προκειμένου να διευθετηθεί» δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «Θα βρεθεί λύση και για τους δύο, όταν υπάρχει κατανόηση και δεν υπάρχει εκβιασμός».
Τόνισε επίσης ότι με «βάση τον νόμο για την ακτοπλοΐα κάθε χρόνο υπάρχει ένα χρονικό όριο στο οποίο υποβάλλονται αιτήματα για να πάρουν τις γραμμές οι ακτοπλόοι. Ο νόμος δεν προβλέπει, εκτός της διαδικασίας αυτής, να δίνονται γραμμές. Το αίτημα της golden ferries ήταν εκπρόθεσμο και είπαμε ότι παρά ταύτα μακάρι να υπάρχουν δυνατότητες να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερες γραμμές και θα το κάνουμε και αυτό κάναμε».
Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει εγκρίνει για το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΡΥ» της Golden Star Ferries από 13/04/2018 έως 31/10/2018 την εκτέλεση της γραμμής Ηράκλειο-Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο-Τήνο-Ανδρο και Ραφήνα. Επίσης, για το επιβατηγό οχηματαγωγό Σούπερ Φέρρυ ΙΙ της ίδιας εταιρείας της γραμμή Ηράκλειο-Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο-Τήνο-Ανδρο-Ραφήνα.
Η Golden Star Ferries αγόρασε πρόσφατα δύο ταχύπλοα που προορίζονται για τη γραμμή Πειραιάς-Κυκλάδες, κάνοντας χιαστή δρομολόγια. Δηλαδή, όταν το ένα θα πηγαίνει προς Κυκλάδες το άλλο θα επιστρέφει.
H εταιρεία, στις 4 Δεκεμβρίου, κατέθεσε αίτηση για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων στη γραμμή Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ίος–Σαντορίνη-Νάξος-Πάρος-Μύκονος-Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.
Η αίτηση της εταιρείας συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στις 15 Δεκεμβρίου. Λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου.
Προφορικά ο δικηγόρος του ΥΝΑ έδωσε τη νομική έγκριση. Όμως το ΣΑΣ παρέπεμψε το ζήτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.