Κριτική στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ασκεί ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης. Της καταλογίζει ότι επαναφέρει τη συζήτηση για τους σημαιοφόρους στα σχολεία, προκειμένου «να εξευμενίσει την ακροδεξιά του κόμματός της και εκείνους τους σκοταδιστικούς και εθνικιστικούς κύκλους που χθες της άσκησαν κριτική για την απόφασή της» «να συμμορφωθεί με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στο θέμα της μη αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα απολυτήρια».
Να σημειωθεί εδώ, πως αφορμή ήταν η συνέντευξη που παραχώρησε η υπουργός Παιδείας στην ΕΡΤ, στην οποία κλήθηκε να απαντήσει και στο ζήτημα των σημαιοφόρων στις παρελάσεις.
Όπως εξήγησε η κ. Κεραμέως, “για μας το θέμα της σημαίας έχει να κάνει με το εξής: Θέλουμε να περάσουμε ένα μήνυμα προσπάθειας, ένα μήνυμα του να προσπαθεί κάθε μαθητής κάθε μέρα να ξεπερνάει τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό είναι το νόημα της συζήτησης για το ποιος θα κρατάει τη σημαία”. Και κατέληξε ξεκαθαρίζοντας: “Έχουμε ανακοινώσει ότι εφεξής στα Δημοτικά Σχολεία, τη σημαία θα την κρατάει αυτός, ο οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο”.
Απαντά με “πυρά” ο Φίλης!
Ο κ. Φίλης θέτει το ερώτημα αν η υπουργός θα φέρει ρύθμιση για κατάργηση του ΠΔ 79/17 που ρυθμίζει τα σχετικά με τη σημαία και σημειώνει:
[read4more]
«Προς το παρόν, οι σημαιοφόροι εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ όλων των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει».
Υποστηρίζει ακόμη ότι ακόμα και αν καταργήσει την κλήρωση του ΣΥΡΙΖΑ, θα υποχρεωθεί να φέρει κλήρωση μεταξύ των “αρίστων”, αφού «σε πάμπολλες περιπτώσεις αφορούν ακόμη και το 90% των μαθητών, δεδομένου ότι η εκπαιδευτική αριστεία περιλαμβάνει τόσο τους μαθητές με “Άριστα 10” όσο και τους μαθητές με “Άριστα 9″».
«Αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σημασία της διάκρισης, για παράδειγμα, σε μια τάξη 20 παιδιών σε βάρος των δύο ή τριών μαθητών που δεν θα συμμετάσχουν στην κλήρωση έναντι των υπολοίπων 17 ή 18 που θα συμμετάσχουν;» ρωτά και τονίζει:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο στο θέμα των σημαιοφόρων όσο και σε άλλα θέματα, πρόταξε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά επιχειρήματα λόγους και όχι ιδεολογικούς ή ιδεοληπτικούς λόγους και με τη ρύθμιση για τη σημαία πέτυχε να εξυψώσει το εθνικό σύμβολο στη συνείδηση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και να μην το καταστήσει έπαθλο επιδόσεων και φορέα διχασμού και διακρίσεων, ακόμη και προστριβών στα σχολεία».