Ο Νίκος Παρασκευόπουλος με μία ανακοίνωση του εξαπέλυσε επίθεση σε όσους τον κατηγορούν εξηγώντας πώς “βγήκε” το πόρισμα ενώ φρόντισε να αφήσει αιχμές για τον “πόλεμο” που δέχεται. Ωστόσο, η κόντρα μοιάζει να μην έχει τέλος καθώς υπήρξε αντίδραση και από τον ΣΥΡΙΖΑ που κατηγορεί ευθέως τόσο τη Νέα Δημοκρατία όσο και την ΟΝΝΕΔ για fake news.
Νίκος Παρασκευόπουλος: Ολόκληρη η ανακοίνωση του
Σχετικά με το πόρισμα της Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων της ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επισημαίνονται τα ακόλουθα:
-Το πόρισμα είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας μιας δωδεκαμελούς επιτροπής εξειδικευμένων μελών (πανεπιστημιακών, εισαγγελικών λειτουργών, αστυνομικών κα) που εργάστηκαν συντονισμένα και μεθοδικά κατά τη διάρκεια των τακτικών ή διευρυμένων συσκέψεων της Επιτροπής.
– Στην Επιτροπή κλήθηκαν και συμμετείχαν διατυπώνοντας τις θέσεις τους και τα προβλήματα στους πανεπιστημιακούς χώρους όλοι οι Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, οι Περιφερειάρχες και οι Δήμαρχοι των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου και εντοπίζεται το πρόβλημα, η Αστυνομία και η Εισαγγελία. Οι θέσεις τους διατυπώθηκαν εγγράφως και περιλαμβάνονται αναλυτικά και στο σύνολό τους στα πρακτικά του πορίσματος, τα οποία και δεν δίνονται στη δημοσιότητα.
[read4more]
-Στο πόρισμα ενσωματώνονται εισηγήσεις των μελών της Επιτροπής (για θέματα όπως η εγκληματικότητα, οι καταλήψεις, τα ναρκωτικά), ενώ στο τέλος συνοπτικά διατυπώνονται προτάσεις της Επιτροπής. Η επιλεκτική και αποσπασματική προβολή κάποιων εκ των θέσεων των εισηγητών με τρόπο στρεβλό δεν απηχεί ούτε την πραγματικότητα των προτάσεων, ούτε σε καμία περίπτωση συνάδει με τις τελικές προτάσεις. Συνιστά απλά και μόνο προπαγανδιστική επικοινωνιακή πολιτική που αποσκοπεί στην στοχοποίηση κάθε προσπάθειας επίλυσης προβλημάτων στους πανεπιστημιακούς χώρους.
-Το πόρισμα που παραδόθηκε στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, θα σταλεί στα Πανεπιστήμια και σε κάθε συναρμόδιο φορέα, προκειμένου να διασφαλίζεται η καθολικότητα της αποδοχής όλων των εμπλεκομένων. Οι όποιες προτάσεις τους ή και επισημάνσεις τους θα ληφθούν υπόψη στην τελική διατύπωση.
–Η ευκολία απαξίωσης και άσκησης αβάσιμης και κακόβουλης κριτικής που στερείται λογικών επιχειρημάτων, και στηρίζεται σε ανυπόστατα επιχειρήματα, «φανταστικά» σενάρια και εμπλουτίζεται με σωρεία ύβρεων και συκοφαντιών ούτε απασχόλησαν, ούτε θα απασχολήσουν το έργο της Επιτροπής.
ΝΔ:”Τραγελαφικό το πόρισμα”
Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κ. Νίκη Κεραμέως και ο αν. Τομεάρχης Εσωτερικών Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχετικά με το πόρισμα Παρασκευόπουλου, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
«Χρειάστηκαν 8 μήνες στον κ. Παρασκεύοπουλο και την επιτροπή του για να εκδώσουν ένα πόρισμα αναφορικά με τη βία στα πανεπιστήμια. Και πού κατέληξαν τελικά; Αφού μας ξεκαθαρίζουν ότι είναι ουτοπικός στόχος η εξάλειψη της παραβατικότητας στο ακαδημαϊκό περιβάλλον, προτείνουν τις εξής εξόχως αποτελεσματικές λύσεις:
-
- Για την αντιμετώπιση των καταλήψεων, προκρίνεται ο εποικοδομητικός διάλογος με τους καταληψίες.
- Για τη διακίνηση ναρκωτικών στα πανεπιστήμια, η επιτροπή Παρασκευόπουλου προτείνει την ανάπτυξη street work για τον περιορισμό της.
- Για τις ληστείες και τις εκρήξεις στα A.T.M., προτείνεται η… απομάκρυνσή τους από τα πανεπιστήμια.
- Και φυσικά για τη βία εν γένει, η λύση είναι η “ευαισθητοποίηση των φοιτητών και των εκπροσώπων τους ώστε να γίνει σαφές ότι όταν το θύμα είναι συνάδελφος ή καθηγητής δεν πλήττεται η άρχουσα τάξη”.
Είναι γεγονός ότι δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο από μια επιτροπή της οποίας προΐσταται ο κ. Παρασκευόπουλος, ο οποίος ως Υπουργός Δικαιοσύνης αποφυλάκισε χιλιάδες καταδικασμένους για κακουργήματα.Και ενώ το πόρισμα κάνει όλες αυτές τις τραγελαφικές αναφορές, δεν περιλαμβάνει το αυτονόητο: ότι θα πρέπει να υπάρχει αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη. Και προφανώς αυτή η διάταξη δεν θα πρέπει να μένει στα χαρτιά αλλά να εφαρμόζεται στην πράξη. Αλλά για να συμβεί αυτό, θα πρέπει η Κυβέρνηση να αφήσει την αστυνομία να κάνει τη δουλειά της. Και αυτό θα κάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».
ΣΥΡΙΖΑ: ΝΔ και ΟΝΝΕΔ δεν διάβασαν το πόρισμα! Αρκέστηκαν στα fake news
Οι αντιδράσεις της ΝΔ για το πόρισμα της “Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης στα πανεπιστήμια” είναι αποκαλυπτικές της αυταρχικής της αντίληψης για τη δημόσια εκπαίδευση.
Η μεν ΟΝΝΕΔ δεν μπήκε καν στον κόπο να διαβάσει το πόρισμα. Αρκέστηκε στη συρραφή fake news που αφορούν το νόμο για την αποσυμφόρηση των φυλακών, προκειμένου να επιτεθεί στην ίδια την έννοια του δημοσίου πανεπιστημίου και στον επικεφαλής της Επιτροπής, Ν. Παρασκευόπουλο. Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν ο τομεάρχης Εθνικής Άμυνας (!) της Ν.Δ Β. Κικίλιας και ο αρχηγός της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης σε κοινή γραμμή συκοφάντησης όχι μόνο της δουλειάς της επιτροπής, αλλά κυρίως των δημοσίων πανεπιστημίων, τα οποία παρουσιάζονται ως γιάφκες εγκληματιών.
Η επίθεση που εξαπολύει η ΝΔ στη δημόσια εκπαίδευση είναι διαρκής, όπως διαρκές είναι και το αίτημά της για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συστηματική απαξίωση των δημόσιων σχολείων και των δημόσιων πανεπιστημίων. Εξάλλου, ο κ. Μητσοτάκης έχει εδώ και καιρό αποτινάξει το φιλελεύθερο προσωπείο του και επενδύει σε μια ατζέντα καταστολής και αστυνομοκρατίας, όπως έδειξαν και οι πρόσφατες δηλώσεις του στη ΔΕΘ.
Η αστυνομοκρατία, όμως, που προτείνει ο Κ. Μητσοτάκης δεν αποτελεί λύση για το ζήτημα της παραβατικότητας στα πανεπιστήμια, παρά μόνο εκφράζει τις ιδεοληψίες της ΝΔ για το ζήτημα. Η κυβέρνηση ήταν εκείνη που πήρε την πρωτοβουλία και άνοιξε τον σχετικό, αναγκαίο διάλογο στην εκπαιδευτική κοινότητα, στον οποίο έχουν συμμετάσχει οι πρυτάνεις των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Η παραβατικότητα στον χώρο των πανεπιστημίων είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο και χρόνιο ζήτημα, και ως τέτοιο το αντιμετωπίζουν οι προτάσεις της Επιτροπής.
Τόσο τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, όσο και τα κόμματα οφείλουν να τοποθετηθούν με τη δέουσα σοβαρότητα και με γνώμονα την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας.