Σε αντιδιαστολή, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι η κυβέρνηση έχει σχέδιο, το οποίο ξετυλίγεται και ταυτόχρονα αποτελεί κι ένα στοίχημα για το μέλλον. Όπως είπε, τώρα ολοκληρώνεται η θεσμική παρέμβαση του σχεδίου της κυβέρνησης για την Παιδεία και την επόμενη τετραετία θα τεθούν στο τραπέζι με επιθετικό τρόπο τα ζητήματα της ποιότητας της εκπαίδευσης από την προσχολική ηλικία μέχρι και τα διδακτορικά.
«Θέλετε να μας πείτε τις θέσεις σας σε αυτό το σχέδιο ή θέλετε να κρυφτείτε πίσω από αυτή την απίστευτη ρητορική, η οποία αναπτύσσεται όσο το πράγματα στριμώχνουν, και που θέλει να κρύψει θέσεις προάγοντας μια νέα πραγματικότητα;» ρώτησε ο κ. Γαβρόγλου, απευθυνόμενος προς την πτέρυγα της ΝΔ.
Ο υπουργός Παιδείας κατηγόρησε τη ΝΔ ότι καταφέρθηκε εναντίον όλων των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στην εκπαίδευση μιλώντας «για Νέρωνες, επικίνδυνους και καταστροφείς», όταν όλα τα στοιχεία πλέον αποδεικνύουν ότι απεναντίας οι πρωτοβουλίες αυτές απέδωσαν στην κοινωνία και αγκαλιάστηκαν από τον κόσμο της εκπαίδευσης.
“Η προσχολική εκπαίδευση είναι αίτημα της κοινωνίας επί 61 χρόνια”
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Γαβρόγλου στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση «που αποτέλεσε επί 61 χρόνια αίτημα της κοινωνίας», τη νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων, τα μεταπτυχιακά, «που για πρώτη φορά ορθολογικοποιήθηκαν», την ίδρυση νέων τμημάτων, την τεχνολογική εκπαίδευση, τα διετή προγράμματα σπουδών, «που κατοχυρώνουν επαγγελματικά πτυχία στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ» κ.ά., ενώ ανέφερε ως «κορυφαίο σημείο υποκρισίας» της ΝΔ το θέμα της Γ’ λυκείου, την οποία και κάλεσε να αναγνωρίσει το πρόβλημα «κι ας διαφωνήσει στη λύση».
«Το μεγάλο εθνικό στοίχημα δεν είναι ούτε μόνο της κυβέρνησης ούτε μόνο της αντιπολίτευσης. Είναι ένα θέμα που πρέπει να αλλάξει αντίληψη κι η ίδια η κοινωνία. Να μπορέσουμε να πιστέψουμε στο δημόσιο σχολείο ότι έχει όλα τα εφόδια για να προετοιμάσει τα παιδιά για τα πανεπιστήμια. Κι αυτό κάνουμε με τον νόμο μας», είπε ο κ. Γαβρόγλου.