Τα επιχειρήματα, οι ανακοινώσεις και οι δηλώσεις του επικοινωνιακού επιτελείου και των στελεχών της, του Κυριάκου Μητσοτάκη προεξάρχοντος, κινούνται σε δύο κυρίως άξονες. Ο ένας έχει ως σκοπό να πλήξει την ειλικρίνεια και συνεπώς την αξιοπιστία του πρωθυπουργού, κλιμακώνοντας επιθέσεις γύρω από τις λέξεις ψέματα, ψεύτης.
Ο δεύτερος άξονας έχει ως κεντρικό πυρήνα την προσπάθεια να δείξει πως η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός είναι ανίκανοι και συνεπώς θα πρέπει να παραιτηθούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη πριν από λίγες μέρες πως αν δεν μπορεί ο πρωθυπουργός να παραιτηθεί ή του Χρήστου Σταϊκούρα σήμερα πως η κυβέρνηση δεν μπορεί ούτε στα αυτονόητα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πρόκειται για την κλασσική προπαγανδιστική τακτική της επαναλαμβανόμενης εκφοράς των ίδιων κεντρικών χαρακτηρισμών, με σκοπό μέσω του βομβαρδισμού και του ορυμαγδού να πειστεί πρωτίστως το δικό της ακροατήριο, στη συνέχεια οι πολίτες που έχουν αμφιβολίες και σε τρίτο επίπεδο να προκαλέσει ρήγμα και να σπείρει τις αμφιβολίες μεταξύ των υποστηρικτών της κυβέρνησης.
Δεν έχει ακόμα φανεί αν η επικοινωνιακή τακτική της Νέας Δημοκρατίας αποδίδει καρπούς κυρίως στο δεύτερο και το τρίτο ακροατήριο. Ομως, ενέχει πάρα πολύ μεγάλους κινδύνους. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την επιλογή του αυτή ισορροπεί σε τεντωμένο σχοινί ή καλύτερα ακροβατεί πάνω από το βάραθρο.
Ο μεγάλος κίνδυνος για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι τα νούμερα της οικονομίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στην περίπτωση που η κυβέρνηση πετύχει το πρωτογενές πλεόνασμα που έχει δεσμευτεί, πράγμα πολύ πιθανό όπως δείχνει η πορεία του προϋπολογισμού και όπως εκτιμούν ακόμα και οι αναλυτές των τραπεζών, το επικοινωνιακό όχημα της Νέας Δημοκρατίας θα έχει δεχτεί ένα μεγάλο πλήγμα.
Επίσης στην περίπτωση που το δεύτερο εξάμηνο φέτος η οικονομία περάσει από την ύφεση στην ανάπτυξη, θα πρόκειται για ένα άλλο πλήγμα στην επικοινωνιακή τακτική της Νέας Δημοκρατίας.
Τα στοιχεία από τον τουρισμό, η πορεία της βιομηχανίας και κάποιοι άλλοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν πως ο στόχος είναι εφικτός, ενώ υπάρχουν και δείκτες που φανερώνουν δυσκολίες στην επίτευξη του στόχου.
Το επόμενο νούμερο και ενδεχομένως πιο σημαντικό για την επικοινωνιακή αντιπαράθεση κυβέρνησης – αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι η ανεργία η οποία αν συνεχίσει να μειώνεται, έστω και με τους ίδιους ανεπαρκείς ρυθμούς, θα δυσκολέψει, ενώ αν επιταχυνθεί ημείωση θα ακυρώσει πλήρως το επικοινωνιακό αφήγημα της Νέας Δημοκρατίας.
Τέλος, αλλά όχι τελευταίο σε σημασία, τόσο στο σκέλος της οικονομίας όσο και σε εκείνο των συμβολισμών, είναι το χρέος. Στην περίπτωση που καταφέρει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε ρύθμιση, θα έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση την αξιωματική αντιπολίτευση, αφού αυτομάτως θα παρουσιαστεί ως πολύ μεγάλη επιτυχία και ως γνωστός τις επιτυχίες κάνουν οι ικανοί και όχι οι ανίκανοι.
Αν αντιθέτως, η κυβέρνηση τα κάνει θάλασσα (δύσκολο γιατί χρειάζεται πολύ προσπάθεια και τεράστια ανικανότητα τόσο χαμηλά που έχει βρεθεί η οικονομία) η Νέα Δημοκρατία ίσως καταφέρει ένα συντριπτικό χτύπημα στον αντίπαλό της.
Ενα κατακλείδι πρόκειται για ένα πολύ παράτολμο το εγχείρημα, αλλά φαίνεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να τα παίξει όλα για όλα επιδιώκοντας πολιτικές εξελίξεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, πριν ο αρχικός ενθουσιασμός από την εκλογή του ξεφουσκώσει, πριν οι εσωκομματικοί αντίπαλοι αναλάβουν πρωτοβουλίες και προπαντός πριν η κυβέρνηση αρχίσει να δείχνει επιτυχίες και να παρουσιάζει τα πρώτα σπέρματα κοινωνικής πολιτικής.
Αν τα καταφέρει θα κερδίσει το στοίχημα. Αλλιώς θα έχει χάσει την ευκαιρία εξαιτίας της παράτολμης μετωπικής επικοινωνιακής τακτικής.