Με δόξα και τιμή δόθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ η διαχείριση «φιλέτων» προς αποκρατικοποίηση, με την ελπίδα πως η αξιοποίησή τους θα φέρει «ζεστό» χρήμα στα δημόσια ταμεία. Αλλά τα έσοδα, ακόμη αγνοούνται.
Οι καθυστερήσεις είναι διαρκείς και η υστέρηση εσόδων «πονάει» τα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση τους πολίτες, γιατί αν μέσα στο 2014 δεν υπάρξει ουσιαστική αλλαγή πορείας από το ΤΑΙΠΕΔ και δεν γίνουν αποκρατικοποιήσεις, η «μαύρη τρύπα» που θα δημιουργηθεί, θα πρέπει να καλυφθεί με ισοδύναμα μέτρα. Άρα ξανά τη… νύφη θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι.
Δεν είναι λίγα τα ανοιχτά μέτωπα που έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Αποκρατικοποιήσεις όπως της ΕΥΑΘ, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, του ΟΔΙΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων εμφανίζουν εμπόδια και καθυστερούν χωρίς λόγο εξαιτίας εσωτερικών διαδικασιών.
Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, οι μοναδικές αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και έχουν δυνατότητες να φέρουν έσοδα στα κρατικά ταμεία εντός του 2014 είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Μόνο που τίθεται και μια προϋπόθεση: οι προσφορές να ληφθούν μέσα στον Ιούλιο και όσο οι επενδυτές είναι… ζεστοί. Μόνο έτσι και έσοδα θα υπάρξουν μέσα στο 2014 και θα είναι και ικανοποιητικά.
Αν όμως οι καθυστερήσεις συνεχιστούν και οι προσφορές μετατεθούν για το φθινόπωρο, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικαστικές εγκρίσεις θα χαθεί πολύτιμος χρόνος, η θετική συγκυρία για τις αυξημένες προσφορές θα χαθεί και μαζί τους θα χαθούν και τα αναμενόμενα έσοδα από τη χρήση των αεροδρομίων για το 2015.
Το θέμα είναι όμως να μην υπάρξει περαιτέρω χρονοτριβή στο ΤΑΙΠΕΔ. Γιατί, η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2013, οι υποψήφιοι έχουν επιλεγεί από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και αντί το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να «τρέξει» τις διαδικασίες, δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος. Και όλα αυτά ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι δεσμευτικές προσφορές προγραμματίζονται για το τρίτο τρίμηνο του 2014.
Το μαχαίρι και το καρπούζι είναι στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ και των ανθρώπων που έχουν αναλάβει το έργο των αποκρατικοποιήσεων που θα δώσουν ανάσα στην οικονομία. Καιρός λοιπόν να σταματήσουν να δείχνουν ατολμία και αδυναμία και να φέρουν εις πέρας την αποστολή που τους έχει τεθεί, με πρώτο βήμα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Είναι ίσως η μοναδική αποκρατικοποίηση που έχει προοπτικές να «κλείσει» άμεσα, το αργότερο μέχρι το τέλος Ιουλίου, μήπως και καταφέρει το ΤΑΙΠΕΔ να παρουσιάσει ουσιαστικές εισπράξεις μέσα στο 2014. Αλλιώς, θα ξεκινήσει η συζήτηση για νέα ισοδύναμα και ποιος ξέρει τι χαράτσι θα μας βρει πάλι…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ΣτΕ έδωσε το πράσινο φως στις επενδύσεις σε Ελληνικό και Άγιο Κοσμά
Τι απαντά το ΤΑΙΠΕΔ μετά το σάλο με την Ελαφόνησο
Eurobank: Αγόρασε 14 ακίνητα του Δημοσίου, ανάμεσά τους η ΓΑΔΑ και 3 υπουργεία
Η κυβέρνηση νοικιάζει το ακίνητο Ακτή Βουλιαγμένη για 15 χρόνια