Δεν έχουν τελειωμό οι προκλήσεις των Τούρκων που δείχνουν αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν τον στόχο τους και να στήσουν ένα θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο. Μετά, λοιπόν, τον σάλο που προκλήθηκε από το χθεσινό (03.07.2017) επεισόδιο ανοιχτά της Ρόδου, όπου έπλεε το πλοίο με το όνομα ACT το οποίο υπήρχαν πληροφορίες πως μετέφερε ναρκωτικά και ο καπετάνιος του αρνήθηκε έλεγχο με αποτέλεσμα το λιμενικό να ανοίξει πυρ, νέες εξοργιστικές δηλώσεις βγήκαν στο φως της δημοσιότητας.
Αυτή τη φορά, ο υπουργός Άμυνας Φικρί Ισίκ σε συνέντευξη του σήμερα στην τουρκική εφημερίδα Yeni Safak αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο χθεσινό επεισόδιο στο Αιγαίο. Ο Τουρκός υπουργός άμυνας περιέγραψε την ενέργεια τη ελληνική ακτοφυλακή ως “παράλογη” ενώ έκανε λόγο για “προβοκατόρικη την ενέργεια της Ελληνικής Ακτοφυλακής”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συγκεκριμένα ο Τούρκος ΥΠΑΜ δήλωσε οτι “δεν υπήρχε λογική εξήγηση [που η ελληνική ακτοφυλακή] άνοιξε πύρ στο πλοίο. Ειναι μια παράλογη ενέργεια”. Νωρίτερα το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε την ενέργεια της ελληνικής ακτοφυλακής να ανοίξει πυρ ενάντια σε ένα τουρκικό φορτηγό πλοίο το οποίο εισήλθε σε ελληνικά χωρικά ύδατα, με τον καπετάνιο του πλοίου να αγνοεί τις υποδείξεις των ελληνικών αρχών.
«Πληροφορηθήκαμε ότι στα ανοιχτά της Ρόδου ελληνική ακταιωρός άνοιξε πυρ κατά του υπό τουρκική σημαία ΜV ACT εμπορικό πλοίο που μετέβαινε από το λιμάνι της Αλεξανδρέττας στο λιμάνι της Νικομήδειας. Με κανένα τρόπο δεν μπορεί να εξηγηθεί η ενέργεια αυτά κατά ενός πλοίου που μετέφερε φορτίο μεταξύ δυο τουρκικών λιμανιών. Το μόνο που θεωρούμε παρήγορο είναι ότι δεν υπήρξαν θύματα ή τραυματισμοί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Καταδικάζουμε έντονα αυτήν την υπέρμετρη ενέργεια των ελληνικών αρχών που αψηφά την ανθρώπινη ζωή που αποτελεί βασικό δικαίωμα και επιθυμούμε να μοιραστούμε με την διεθνή κοινή γνώμη την ανάγκη να μην επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό» αναφέρεται στην ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.
Ωστόσο, οι Τούρκοι δεν σταμάτησαν εκεί… Υποδέχτηκαν το πλοίο “πρόκληση” στην Τουρκία με “τιμές ήρωα” ενώ από το πρωί τα τοπικά Μέσα κάνουν λόγο για εχθρικές ενέργειες της Ελλάδας.
Αυτό το πρόσωπο, ο Τούρκος καπετάνιος του πλοίου, ίσως είναι το πρόσωπο – κλειδί. Κι αυτό διότι η τουρκική Cumhurriyet αποκαλύπτει σήμερα πως ο άνθρωπος αυτός είχε συλληφθεί το 2010 στη Γάζα, ενώ το συγκεκριμένο πλοίο, το ACT και γενικότερα η εταιρεία, έχουν εμπλακεί στο παρελθόν με υποθέσεις μεταφοράς όπλων, αλλά και human trafficking!
Το δημοσίευμα, που έχει τίτλο “άσχημη μυρωδιά βγαίνει από την κρίση με την Ελλάδα για το πλοίο“, αποκαλύπτει πως στις 31 Μαΐου 2010 οι ισραηλινές δυνάμεις επιτέθηκαν σε νηοπομπή του διεθνούς κινήματος Free Gaza. Το Ισραηλινό Πολεμικό Ναυτικό επικοινώνησε με το πλοίο Mavi Marmara και ζητήθηκε από τον καπετάνιο να τους πει προς τα που κατευθύνεται το πλοίο. Λίγο αργότερα δύο ισραηλινά πολεμικά πλοία πλησίασαν και από τις δύο μεριές το πλοίο Mavi Marmara.
Οι Ισραηλινοί στρατιώτες επιβιβάστηκαν στα πλοία το βράδυ της 30ής Μαΐου 2010 και η κατάσταση… ξέφυγε, ενώ ο Haluk Sami Kalkavan, που χθες αγνόησε επιδεικτικά το ελληνικό Λιμενικό, ήταν ο καπετάνιος του άλλου τουρκικού πλοίου που συνόδευε τη νηοπομπή, με την ονομασία Gazze. Ο καπετάνιος συνελήφθη και μεταφέρθηκε μαζί με τους επιβαίνοντες στο Ασντοντ όπου και κρατήθηκε για κάποιες ημέρες.
Το ίδιο δημοσίευμα της Cumhurriyet, υπογραμμίζει πως το πλοίο ACT, για το οποίο υπήρχαν χθες οι πληροφορίες πως μετέφερε ναρκωτικά, ανήκει στον Γιουσούφ Ντουντάρ, συγγενή του Αμπντουρραχίμ Ντουντάρ, ο οποίος είναι στέλεχος του κόμματος του Ερντογάν!
Ακόμη τονίζει πως και άλλα πλοία της εταιρείας έχουν πολλές φορές στο παρελθόν ερευνηθεί από τις τουρκικές αρχές και διεθνείς δυνάμεις, για… παράνομες μεταφορές.
Το 2013, μάλιστα, το πλοίο Zeynep Dündar, το οποίο ανήκει επίσης στην εταιρεία του ACT, ερευνήθηκε στην Αλεξανδρέττα και βρέθηκαν περίπου 3.400 σφαίρες και όλμοι, ενώ το πλοίο εκτελούσε το ταξίδι από Ουκρανία προς Υεμένη και παρουσίασε το φορτίο ως… εργαλεία κουζίνας!
Η Cumhurriyet, όμως, δεν σταματά εδώ. Αποκαλύπτει επίσης πως ένα ακόμη πλοίο της ίδιας εταιρείας, με το όνομα BARIS, ξεκίνησε από το λιμάνι της Μερσίνας, το Νοέμβριο του 2014 και εξέπεμψε σήμα SOS καθώς υπέστη μηχανική βλάβη την ώρα που βρισκόταν 30 μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας.
Αμέσως σήμανε συναγερμός στις αρχές της Κρήτης, με το Λιμενικό να σπεύδει στο σημείο και το πολεμικό ναυτικό να ακολουθεί. Στο πλοίο, που έχει μήκος 77 μέτρων, επέβαιναν 700 μετανάστες, οι 200 εκ των οποίων ήταν γυναίκες και παιδιά.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το συγκεκριμένο πλοίο φέρεται να είχε νοικιαστεί από ελληνική εταιρεία, ενώ πέντε από τους επτά Σύρους και Αφγανούς που συνελήφθησαν ως μέλη του πληρώματος καταδικάστηκαν την 27η Ιουλίου σε κάθειρξη 25 ετών. Παράλληλα, σε κάθε έναν από αυτούς επεβλήθη πρόστιμο 200.000 ευρώ.