Στον ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στην ομιλία της στον ΟΗΕ.
Η κ. Κεραμέως, στην ομιλία της αναφέρθηκε στον ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή.
“Από τη δική μας οπτική, η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή. Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς”, σημείωσε η υπουργός, απαριθμώντας τέσσερις τρόπους συμβολής της Εκπαίδευσης.
Κεραμέως: “Εργαλείο” κατά της κλιματικής αλλαγής
“Πρώτον: Με την παροχή πληροφοριών στους μαθητές και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή. Μέσω προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
“Δεύτερος τρόπος, με την υπογράμμιση της σημασίας και της ευαλωτότητας της παγκόσμιας κληρονομιάς, η οποία σύμφωνα με την UNESCO, “είναι το κληροδότημά μας από το παρελθόν, με το οποίο ζούμε σήμερα και το οποίο θα μεταφέρουμε στις μελλοντικές γενιές”.
“Τρίτος τρόπος: Με τη δια βίου κατάρτιση των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων, των διαχειριστών των ιστορικών χώρων, των εκπαιδευτικών και άλλων φορέων, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ικανότητα πρόληψης και προσαρμογής στα φυσικά φαινόμενα και να διαδοθεί αυτή η γνώση στην κοινή γνώμη.
Και τέταρτος τρόπος: Τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός. Με την προετοιμασία της νέας γενιάς, για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις και να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς. Το πιο σημαντικό είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αλλά και να αντιστρέψουν αυτή την καθοδική σπείρα”.
“Για να συμβεί αυτό”, κατέληξε η υπουργός, “πρέπει να αναδείξουμε τον παγκόσμιο αντίκτυπο των τοπικών δράσεων, να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές συμπεριφορές και συνήθειες και να μεταδώσουμε στους νέους ακόμα περισσότερο ηθικές αξίες, όπως η διαγενεακή αλληλεγγύη, ο αλτρουισμός, η υπευθυνότητα και η κριτική σκέψη”.