Δωρεάν και υποχρεωτική μετάδοση μηνυμάτων σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγείας από όλα τα ΜΜΕ προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.
Την τροπολογία υπογράφουν οι βουλευτές Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας, Μαρία Κομνηνάκα, Λιάνα Κανέλλη και Μανώλης Συντυχάκης.
«Τα μηνύματα που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας, ειδικά με την αντιμετώπιση μιας πανδημίας, θα πρέπει να μεταδίδονται και να καταχωρούνται σε όλα τα ΜΜΕ (ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά και έντυπα) εντελώς δωρεάν και όχι με όρους διαφημιστικής καμπάνιας», αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση καθώς επίσης και ότι η προβολή των υπουργείων, των φορέων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα και των πρώην ΔΕΚΟ, «θα πρέπει να γίνεται με όρους πλήρους διαφάνειας και με αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς απαράδεκτους αποκλεισμούς και χωρίς επιδότηση ανύπαρκτων μέσων, γιατί αλλιώς η υπόθεση παραπέμπει σε συναλλαγή».
“Η ΝΔ ακολουθεί την τακτική που ακολούθησαν και άλλες κυβερνήσεις”
«Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει τεράστια ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε σχέση με την καταβολή των είκοσι (20) εκατομμυρίων ευρώ προς τα διάφορα ΜΜΕ, για την προβολή μηνυμάτων που αφορούσαν στην πανδημία, που είχαν ευθέως να κάνουν με την προστασία της δημόσιας υγείας.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν αθωώνει προηγούμενες κυβερνήσεις που ακολούθησαν παρόμοιες πρακτικές και αξιοποίησαν ίδια μέσα», αναφέρει το ΚΚΕ με την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή
Τι προβλέπει η τροπολογία
Α) Ορίζεται ρητά και ξεκάθαρα ότι μηνύματα του υπουργείου Υγείας ή άλλων φορέων του Δημοσίου, που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας (πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών, πανδημιών, εμβολιασμοί κλπ), μεταδίδονται και καταχωρούνται από όλα τα ΜΜΕ (όπως ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, εφημερίδες, περιοδικά) υποχρεωτικά και εντελώς δωρεάν.
Β) Ορίζεται ότι κάθε είδους διαφημιστική δαπάνη για την προβολή του έργου ή των υπηρεσιών των υπουργείων, δημοσίων υπηρεσιών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων που ανήκουν στο λεγόμενο ευρύτερο δημόσιο τομέα και των πρώην ΔΕΚΟ, καθώς και των θυγατρικών αυτών των νομικών προσώπων, θα πρέπει να δημοσιεύεται αναλυτικά, ανά ποσό και ανά ΜΜΕ, άμεσα, μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και να παραδίδεται σε αναλυτική κατάσταση στην Αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Και τούτο για να είναι απολύτως γνωστό και διαφανές ποιο ΜΜΕ πήρε κρατική διαφήμιση και τι ποσό εισέπραξε για την διαφημιστική καμπάνια.
Γ) Για την επιλογή των ΜΜΕ που αναλαμβάνουν την προβολή και καταχώρηση των σχετικών μηνυμάτων, ακολουθούνται αποκλειστικά αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, που θα καθορίσει ειδική νομοθεσία.
Δ) Για να καθίσταται ουσιαστικά εφαρμόσιμη η πιο πάνω ρύθμιση για τη δημοσιότητα και διαφάνεια της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης, ορίζεται ότι αν δεν τηρηθούν οι πιο πάνω όροι, τότε ως κύρωση προβλέπεται η ακύρωση των σχετικών συμβάσεων και η αναζήτηση των ποσών που τυχόν καταβλήθηκαν στα ΜΜΕ.
click4more: Προκαταρκτική εξέταση για το ηχητικό Παππά – Μιωνή
Ε) Επιπλέον, η παράλειψη της δημοσιότητας και της διαφάνειας στην κατανομή της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης, καθώς και η αποφυγή της αναζήτησης των ποσών που καταβλήθηκαν σε περίπτωση ακύρωσης των σχετικών συμβάσεων, συνεπάγεται και την ποινική δίωξη των υπαιτίων φυσικών προσώπων και την απειλή σε βάρος τους ποινής φυλάκισης μέχρι ένα (1) έτος.
ΣΤ) Τέλος, προβλέπεται η κατάθεση στοιχείων για το πώς ξοδεύτηκαν τα χρήματα του ελληνικού λαού τα τελευταία τουλάχιστον δέκα (10) χρόνια για την προώθηση της κρατικής διαφήμισης. Δίνεται προθεσμία τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας, σε όλες τις «Αναθέτουσες αρχές» (υπουργεία, ΝΠΔΔ κλπ.) να δώσουν για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αναλυτικός κατάλογος των ποσών που κατέβαλαν και ανά μέσο ενημέρωσης, για τη διαφημιστική προβολή τους, τα τελευταία δέκα (10) έτη, όπως επίσης και να κατατεθούν τα στοιχεία αυτά στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Ειδικά για την δαπάνη που καταβλήθηκε για την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων -εντός του 2020, αλλά και σε εκτέλεση των σχετικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου για την αντιμετώπιση της πανδημίας- σε όλα τα ΜΜΕ κι αναλυτικά ανά μέσο, οι «Αναθέτουσες Αρχές» οφείλουν να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες μέσα σε πέντε (5) ημέρες από τη δημοσίευση του παρόντος.
Η παραβίαση των πιο πάνω υποχρεώσεων, συνεπάγεται για τους υπευθύνους την ποινική τους δίωξη και την απειλή σε βάρος τους ποινής φυλάκισης μέχρι ένα (1) έτος.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ