Για 10η ημέρα ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής εμφανίστηκε να λέει σχεδόν τα ίδια πράγματα που λέει από την πρώτη ημέρα της οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ είπε: «Αν αποδειχθεί ότι έχω ευθύνη, έχω την γενναιότητα να την αναλάβω» αλλά επανέλαβε για ακόμα μια φορά ότι την ευθύνη για τα σχέδια απορρύπανσης την έχει το Λιμενικό.
Για το θέμα των ευθυνών ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, απέδωσε στην ατυχία όλα όσα συνέβησαν και όχι στον κακό συντονισμό ή στην ολιγωρία των αρμοδίων.
«Ήμασταν εξαιρετικά άτυχοι γιατί το πλοίο βούλιαξε νύχτα και μετέφερε μαζούτ.
Το πλοίο βούλιαξε στις 3 τα ξημερώματα και οι εργασίες ολοκλήρωσης τοποθέτησης των φραγμάτων έγινε στις 10 παρά 20 στις 10 ξεκίνησε η στεγανοποίηση του πλοίου.
Τη Δευτέρα το πρωί είχε περιοριστεί στο 95%. Από τις 3 μέχρι να τοποθετηθούν τα φράγματα υπήρχε διαρροή οπότε και ναι δημιουργήθηκε πετρελαιοκηλίδα μεγάλης έκτασης».
Όταν ρωτήθηκε ο κ. Κουρουμπλής αν έχει ευθύνες ο αρχηγός του Λιμενικού απάντησε πως «έκανε ότι μπορούσε», σημειώνοντας πως «δεν έδειχνε το πράγμα ότι θα πάει έτσι», αφού ο μηχανισμός κινητοποιήθηκε και το πρωί της Κυριακής είχαν τοποθετηθεί τα φράγματα και εξελισσόταν ομαλά η στεγανοποίηση του ναυαγίου.
Θα κάνουμε τα πάντα με τα πιο σύγχρονα ποιοτικά μέσα – χωρίς χημικά-για να αποκαταστήσουμε σύντομα το πρόβλημα, και εκεί να μας κρίνετε αυστηρά».
Αυτό βέβαια θα γίνει σύμφωνα πάντα με τον κ. Κουρουμπλή σε ένα μήνα.
«Σε ένα μήνα θα κάνουμε την πρώτη ουσιαστική αποτύπωση των προσπαθειών μας», είπε χαρακτηριστικά.
Ανέφερε ότι το σκάφος είχε εφοδιαστεί με 1819 τόνους πετρέλαιο για 4 πλοία, όπως ενημερώθηκε από τα ΕΛΠΕ, και όπως φαίνεται δεν υπάρχει ζήτημα λαθρεμπορίου στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Εχω κι εγώ απορίες…
«Κι εγώ έχω απορίες για το τι έχει τελικά συμβεί με την υπόθεση της βύθισης. Όποια στοιχεία έχω στη διάθεσή μου τα στέλνω στον εισαγγελέα.
Η προσπάθεια αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται στην συγκέντρωση στοιχείων και γίνεται από τρεις διαφορετικές αρχές. Ψάχνουμε όλα τα στοιχεία».
Ο υπουργός Ναυτιλίας άφησε αιχμές για το πρότερο “επιχειρηματικό βίο” της πλοιοκτήτριας εταιρείας χωρίς παρά ταύτα να μπει σε λεπτομέρειες.