Site icon NewsIT

Κυριάκος Πιερρακάκης: Οι ψηφιακές συναλλαγές έφτασαν περίπου τα 567 εκατομμύρια

03.03.2022 | 23:11
Κυριάκος Πιερρακάκης: Αυτές είναι οι δύο νέες υπηρεσίες του gov.gr

Στις αλλαγές που πρόκειται να έρθουν στο κοντινό μέλλον στην καθημερινότητα των πολιτών λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού αλλά και για τον καταλυτικό ρόλο της πανδημίας στη διαδικασία αυτή στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Economist για την Τεχνολογία και την Καινοτομία το 2022 και στο μέλλον.

Ανάμεσα σε άλλα ο υπουργός αναφέρθηκε στο σύστημα συνταξιοδότησης και στις αλλαγές που γίνονται αυτή την περίοδο έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί το σύστημα με στόχο οι συντάξεις να απονέμονται γρηγορότερα στους συνταξιούχους.

«Από τη μία πρέπει να ενοποιήσουμε τα μητρώα και να δημιουργήσουμε μεγάλες βάσεις δεδομένων που επικοινωνούν μεταξύ τους και από την άλλη πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να προσθέσουμε τις τεχνολογίες αυτές στην εξίσωση ώστε να βελτιώσουμε τις ζωές μας και αυτό είναι δέσμευση για εμάς.

«Θα ήθελα να κλείσω με αυτή την σκέψη που ανέφερα προηγουμένως στη Βουλή, όπου είχαμε μια συζήτηση με την Επίτροπο Βεστάγκερ. Η συζήτηση είχε να κάνει με τις αξίες. Η Ευρώπη βασίζεται στις αξίες της. Αν δείτε πώς οι διαφορετικές χώρες αντιμετώπισαν την πανδημία Covid-19 θα δείτε διαφορετικές αξίες. Στην Ελλάδα εκμεταλλευτήκαμε την τεχνολογία όχι για παρακολούθηση αλλά για να δώσουμε τη δύναμη στους πολίτες», ανέφερε ακόμα ο κ. Πιερρακάκης.

«Για εμάς το μάθημα που μάθαμε τα τελευταία δυόμισι χρόνια είναι ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που μπορεί να κάνει πολλές μεταρρυθμίσεις. Αν πιστεύουμε στις μεταρρυθμίσεις, μπορούμε να κάνουμε μεταρρυθμίσεις», τόνισε επίσης κατά την ομιλία του ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σε άλλο σημείο των τοποθετήσεων του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, προσέθεσε ότι Ελλάδα είχε στρατηγική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ακόμα και πριν από την πανδημία. «Προϋπήρχε η στρατηγική. Η στρατηγική ήταν να απλοποιηθούν οι διαδικασίες του Δημοσίου και να γίνει η επαφή του πολίτη και του κράτους πιο γρήγορη και καλύτερη. Έτσι λοιπόν όταν χτύπησε η πανδημία, αυτό που κάναμε μέσα από το πρίσμα που σας ανέφερα πριν της δυαδικότητας των πιθανών προσεγγίσεων μεταξύ της ενδυνάμωσης και της παρακολούθησης, ήταν να ακολουθήσουμε την στρατηγική της ενδυνάμωσης των πολιτών. Πήραμε λοιπόν την προϋπάρχουσα στρατηγική της απλοποίησης και χρησιμοποιήσαμε τα εργαλεία για να πολεμήσουμε τον ιό».

Με την υιοθέτηση αυτής της στρατηγικής, όπως είπε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προστέθηκαν πολλές περισσότερες ψηφιακές διαδικασίες στο egov.gr σε σημείο που οι ψηφιακές συναλλαγές έγιναν από 8.8 εκατομμύρια περίπου 567 εκατομμύρια.

«Ο COVID αύξησε τη ζήτηση, αλλά η βασική παράμετρος αυτού του εκθετικού άλματος είναι η αλλαγή της προσφοράς, το γεγονός ότι αλλάζουμε τον όγκο των υπηρεσιών που παρέχουμε και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η στρατηγική μέχρι στιγμής έχει εκληφθεί ως εξαιρετικά δημοφιλής. Θα έλεγα ότι είναι μια διακομματική στρατηγική. Όλοι είναι ενάντια στην υπερβολική γραφειοκρατία στην πραγματικότητα, ανεξάρτητα από το αν είστε αριστεροί δεξιοί ή κεντρώοι με την παλιά πολιτική γεωγραφία, είστε ενάντια στο να πρέπει να επισκεφτείτε 15 ή 20 διαφορετικές κρατικές υπηρεσίες, επομένως από αυτή την άποψη αυτό είναι κάτι που σκοπεύουμε να συνεχίσουμε και το θεωρούμε εθνικό στόχο», είπε ο υπουργός.

Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε επίσης για το σύστημα των ραντεβού για τον εμβολιασμό κατά της Covid-19 που λειτούργησε στην Ελλάδα καλύτερα από άλλα μέρη στα οποία θα περίμενε κανείς να λειτουργήσει υποδειγματικά αλλά και στο πιστοποιητικό εμβολιασμού που αποτέλεσε τη βάση για την δημιουργία του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version