Τετάρτη, 13 Νοε.
14oC Αθήνα

Μητσοτάκης: Αυτά συζήτησε με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

Μητσοτάκης: Αυτά συζήτησε με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως
intime

Την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως δέχτηκε το μεσημέρι της Τρίτης (28.1.2020) ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μαξίμου.

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα, η συνάντηση που είχε ο κ. Μητσοτάκης με την κ. Κεραμέως, εντάσσεται στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αποτίμησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού των επόμενων ενεργειών.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην προσπάθεια αντιμετώπισης των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Συζητήθηκε επίσης το σχέδιο επέκτασης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς και η ιδιαίτερη προσπάθεια που έγινε για να διευκολυνθεί η εφαρμογή της.

Κατά τη συνάντηση τονίστηκε η προσπάθεια αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο τα πανεπιστήμια να γίνουν πιο εξωστρεφή, να αποκτήσουν μία νέα νοοτροπία και ταυτότητα, να γίνουν πιο αυτόνομα και να βελτιώσουν τη σύνδεση των προγραμμάτων τους με την αγορά εργασίας.

Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του Υπουργείου εξέτασαν ακόμα την αναδιοργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της μαθητείας με στόχο την ανάκτηση του κύρους τους, καθώς μπορούν να αναδειχθούν σε πολύτιμους μηχανισμούς δημιουργίας καταρτισμένων εργαζόμενων με μεγάλα ποσοστά απορρόφησης από την αγορά.

Παρουσιάστηκαν επίσης τα σχέδια για την εμβάθυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ώστε σε βάθος χρόνου να υποστηριχθούν όλα τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αυτά συζήτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την Νίκη Κεραμέως

Πιο αναλυτικά έγινε:

Απολογισμός δράσεων για το εξάμηνο Ιουλίου – Δεκεμβρίου

Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης

Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ

Δρομολογήθηκε η διαδικασία διορισμού 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021

Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς

Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης

Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης​.

Κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού

Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους

Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)

Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης

Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου

Απελευθέρωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών – Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας

Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ

Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση

Προώθηση της εξωστρέφειας – Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ

Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ

Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα

Κυριότερες ενέργειες για το 2020:

Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού

Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και ενίσχυση του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού

Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι το Σεπτέμβριο του 2020, η λειτουργία 28 προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων

Εντείνεται η στήριξη της ειδικής αγωγής μέσω των διορισμών

Ενίσχυση πλαισίου ένταξης προσφύγων

Δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου

Ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου

Επένδυση στους λειτουργούς της εκπαίδευσης, με ενίσχυση του ρόλου τους και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες

Δημιουργία δομών εκπαίδευσης πιο κοντά στην εκπαιδευτική μονάδα, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση

Δημιουργία νέων οργανωτικών δομών με ενισχυμένο το ρόλο των κοινωνικών εταίρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση

Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ

Αναδιαμόρφωση των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης

Κατάρτιση νομοσχεδίου για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών

Ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέοι τρόποι χρηματοδότησης

Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στα ΑΕΙ και αυτοματοποίηση διαδικασιών

Νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).

Μητσοτάκης: “Στα σχολεία χτυπάει η καρδιά της Παιδείας μας”

Κατά την έναρξη της συνάντησης ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Χαιρόμαστε που θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μία σύντομη αποτίμηση του τι έγινε αυτό το εξάμηνο – είναι πολλά αυτά που έγιναν στην Παιδεία – αλλά κυρίως να συζητήσουμε τον προγραμματισμό του Υπουργείου για το επόμενο εξάμηνο. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε το προσωπικό, έντονο ενδιαφέρον μου για όλες τις πολιτικές που εκπορεύονται από το Υπουργείο Παιδείας.

Νομίζω έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Και πιστεύω εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας. Εκεί νομίζω χτυπάει, επί της ουσίας, η καρδιά της Παιδείας, και να υλοποιούμε με μεγαλύτερη ταχύτητα το όραμά μας για μία Παιδεία η οποία θα δίνει στα παιδιά όχι απλά στείρες γνώσεις αλλά πραγματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα.

Έχοντας φυσικά πάντα συμμάχους τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους νηπιαγωγούς μας, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμμέτοχοι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε να αλλάξουμε αντιλήψεις στην Παιδεία και να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καιρών.

Οπότε και πάλι καλώς ήλθατε”.

 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις