Φορολογικά κίνητρα, που θα ανακοινωθούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου, για να γίνει πιο οικονομική η αγορά κράνους και να μειωθούν οι θάνατοι από τροχαία με μηχανή ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο επισκέφτηκε το πρωί της Πέμπτης. (01.08.2019).
[read4more]
«Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά», είπε Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Ο πρωθυπουργός κατέστησε σαφές ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει να υπάρχουν θάνατοι από μη χρήση κράνους και σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε θεσμοθέτηση φορολογικών κινήτρων, ώστε η απόκτηση του κράνους να γίνει πιο οικονομική.
«Τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας αποτελούν απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για τη νέα διακυβέρνηση. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευθεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μία σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, στην ποιότητα των δρόμων μας αλλά προφανώς και την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι όλα αυτά τα μέτρα θα έχουν εξαγγελθεί αναλυτικά μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Αστικές συγκοινωνίες και οδικά έργα
Εκτός από τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών. Και ανακοίνωσε ότι τον Σεπτέμβριο οι πολίτες θα δουν μια άλλη, καλύτερη εικόνα, με περισσότερα δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Στη διάρκεια της σύσκεψης σημειώθηκε ότι το 1/3 των συρμών του Μετρό είναι παροπλισμένο -και λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών– ενώ από τους υπόλοιπους συρμούς περίπου οι μισοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή τη στιγμή λόγω του προγραμματισμού λειτουργίας της εταιρίας και άλλων προβλημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής για κάθε συρμό να ξεπερνά τα 10 λεπτά και να παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου και ενώ η Αθήνα φιλοξενεί χιλιάδες τουρίστες.
Όπως σημείωσαν τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, θα γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε τον Σεπτέμβριο το Μετρό να λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα. Παρεμβάσεις θα γίνουν και για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καθώς από τα 614 λεωφορεία του στόλου, τα 370 είναι αυτή τη στιγμή ακινητοποιημένα.
«Ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει την πόλη των Αθηνών στην ίδια κατάσταση με αυτήν που επικρατεί σήμερα και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του υπουργείου να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης».
«Γνωρίζουμε», πρόσθεσε, «πόσο προβληματική είναι η κατάσταση που παραλάβαμε, αυτό όμως δεν είναι άλλοθι για να μη βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση».
Επίσης, στη συνάντηση συζητήθηκαν τα μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία έχει εξαγγείλει και σχεδιάζει το υπουργείο.
«Θέλω να ευχηθώ και πάλι στην ηγεσία του υπουργείου καλή δύναμη. Διαχειρίζονται ένα χαρτοφυλάκιο απολύτως κρίσιμο και για την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και για τις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας. Καλή επιτυχία και καλή δύναμη στο έργο σας. Είμαι σίγουρος, ότι με την άξια υποστήριξη των υπαλλήλων του υπουργείου σύντομα θα δούμε απτά αποτελέσματα», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Καραμανλής: Εκτός λειτουργίας το 1/3 των συρμών του Μετρό
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας: «Οι πολίτες των Αθηνών καθημερινά βιώνουν μία κατάσταση, η οποία είναι απαράδεκτη στο Μετρό. Αυτό το οποίο βλέπουμε, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι τεράστιες καθυστερήσεις.
Στην πρόσφατη επίσκεψη που έκανε η ηγεσία του υπουργείου στο Μετρό είδε ότι και οι καθυστερήσεις είναι τεράστιες και ότι το 1/3 των συρμών δεν βρίσκεται σε λειτουργία. Αυτό λοιπόν που εμείς θέλουμε να κάνουμε είναι να βρούμε άμεσα λύση. Κι αυτές τις λύσεις τις σχεδιάζουμε έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο, που πλέον θα γυρίσει ο κόσμος από τη θερινή περίοδο, το Μετρό να λειτουργεί, όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα».
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, αυτή τη στιγμή, λόγω αδειών, δουλεύουν στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) 145 οδηγοί από τους 500 που εργάζονται.
Τέλος ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι συζήτησαν για την οδική ασφάλεια και τα μεγάλα έργα «διότι μεγάλα έργα και οδική ασφάλεια πάνε μαζί», σημειώνοντας πως «Πάτρα-Πύργος και ΒΟΑΚ είναι δύο δρόμοι που πρέπει να γίνουν και θα γίνουν».